Тема: Підсумковий урок. Урок - квест.
Мета: використовуючи набуті знання з мови протягом року, формувати навички практичного їх застосування; активізувати пізнавальну діяльність учнів;
Мрійлива, чудова, як казка.
О, яка вона прекрасна!
В ній слова цікаві й різні,
А звучить, як солов’їна пісня.
1. Зупинка – "Незвичайні міста".
Пароль – відгадки до загадок, в яких із пропонованого слова шляхом заміни одного звука можна отримати нове слово.
З [б] — це ємність для води,
З [м] — це квітка польова,
(Орфографія). Про що ми дізнаємось у цьому місті?
З [і] – 12 місяців,
З [а] – Зодіаку знак.
(Орфоепія). А що цікавого у цьому місті?
З [б] – права або ліва тулуба частина.
З [с] – напій фруктовий, ягідний чи овочевий.
(Фонетика). Про що ми дізнаємось у цьому місті?
З [с] – дівоча краса,
З [з] – дружина козла.
(Графіка). Для чого ми завітали у це місто?
Кожен учасник отримує завдання – сформулювати правило на певну орфограму, вивчену у 5 класі.
2. Зупинка –" Річка Лексикологія ".
Багатозначні слова і омоніми – це те саме?
Що є спільне і відмінне в омографах, омофонах і омоформах?
Яке значення має зашифроване слово?
Ребус – це слово походить від латинської фрази “Non verbis sed rebus”, що означає “Не словами, а за допомогою речей”. Це загадка, у якій слово або фраза зображені у вигляді малюнків, поєднаних з літерами, цифрами, нотами та іншими знаками.
Відгадати ребус
Визначити лексичне і граматичне значення отриманого слова, записати його фонетичною транскрипцією, вказати кількість букв і звуків, дати їм характеристику; розібрати за будовою, ввести в речення і зробити синтаксичний розбір цього речення, зазначивши частину мови кожного слова.
3. Зупинка - "Вулиця Фразеологія" .
Розкрити значення фразеологізмів, які написані на частинах пазлу.
24 травня
Тема: Узагальнення й систематизація вивченого з теми "Синтаксис і пунктуація".
Мета: поглибити , узагальнити, систематизувати вивчене учнями із синтаксису та пунктуації; удосконалювати пунктуаційну грамотність, уміння виконувати синтаксичний розбір речень.
2. Робота з текстом.
Потренуйся і перевір себе !!! (ігри)
1. Словосполучення.
https://learningapps.org/view2056350
2. Підмет - головний член речення.
https://learningapps.org/view2627218
3. Речення.
https://learningapps.org/view1740173
Домашнє завдання:
.Опрацювати матеріал уроку, виконати завдання;
. повторити правила параграф № 47, 48, 51. 52, 53.
. виконати вправу № 530, стор.198.
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 24.05.
23 травня
Тема: Узагальнення й систематизація з теми "Фонетика й графіка. Орфоепія й орфографія".
Мета:повторити, поглибити засвоєні в 5 класі знання учнів із розділу «Фонетика і графіка. Орфоепія й орфографія», удосконалювати орфоепічні та орфографічні уміння й навички п'ятикласників, уміння розрізняти звуки, передавати слова звукописом; використовуючи здобуті знання на практиці.
https://www.youtube.com/watch?v=JEJWOl7a4a0
2. Подивіться відеоурок: Повторення з розділу “Орфоепія й орфографія”.
https://www.youtube.com/watch?v=qfRLthm5IVc
3. Напишіть транскрипцію слів:
Вогкий, кігті, сережка, донечці, солодкий, просьба, боротьба, зшити.
Потренуйся і перевір себе !!! (ігри)
1. Кількість букв і звуків у слові.
https://learningapps.org/view1357189
2. Дзвінкі та глухі приголосні звуки
https://learningapps.org/2806465
Домашнє завдання:
. Опрацювати матеріал уроку;
. повторити правила ( параграф № 25. 26. 27 ).
. виконати вправу № 527, стор. 196 ( з граматичним завданням ).
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 23.05.
18 травня
Тема: Узагальнення й систематизація знань з теми "Орфографія. Правопис префіксів".
Мета: вдосконалити вміння і навички розпізнавати орфограми, використовувати вивчені правила при написанні слів.
1. Подивіться відеоурок: Префікс з, с.
https://www.youtube.com/watch?v=Iws1IYRbDxw
https://www.youtube.com/watch?v=BznQxtqBo2o
Потренуйся і перевір себе !!!
1. Устав пропущені З чи С. (гра)
https://learningapps.org/4339389
2. ПРЕФІКСИ РОЗ, БЕЗ, З, С, АПОСТРОФ
4. Подивіться відеоурок : Правопис префіксів пре, при, прі.
https://www.youtube.com/watch?v=z8JKmVMSSqw
5. Виконати письмово...
Домашнє завдання:
. Опрацювати матеріал уроку;
. повторити правила ( параграф № 22, стор. 70 - 71 );
. виконати вправу № 176, стор. 72 з граматичним завданням.
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com
17 травня
Тема: Узагальнення й систематизація знань з теми "Будова слова. Орфографія."
Мета: удосконалювати вміння і навички щодо практичного використання знань з розділу «Будова слова й орфографія»; закріпити відомості про значущі частини слова, удосконалити орфографічні навички, вміння добирати спільнокореневі слова, розрізняти форми слова й спільнокореневі слова, правильно використовувати їх у мовленні.
1. Подивіться відеоурок: Повторення вивченого з розділу "Будова слова й орфографія".
https://www.youtube.com/watch?v=PHPgmnBKd_U
2. Подивіться відеоурок: Будова слова. Значущі частини слова.
https://www.youtube.com/watch?v=rWfJufnP6cA
Потренуйся і перевір себе !!!
1. Будова слова. Орфографія.
https://learningapps.org/4083149
https://learningapps.org/3171771
2. Будова слова.
https://naurok.com.ua/test/budova-slova-1105637.html
Домашнє завдання:
. Опрацювати матеріал уроку;
. повторити правила ( параграф № 17 - 19 );
..виконати вправу № 155, стор. 65.
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 17.05.
16 травня
Тема: Повторення та узагальнення вивченого з теми " Лексикологія".
Мета: повторити, поглибити, узагальнити й систематизувати засвоєні в 5 класі знання учнів про основні відомості з лексикології.
1. Подивіться відеоуроки: Повторення вивченого з розділу "Лексикологія".
https://www.youtube.com/watch?v=UwVSIfH4r8M
https://www.youtube.com/watch?v=XcKKv-mAoh0
Синоніми (від грец. synonymos – однойменний) – слова, що співвідносяться з тим самим поняттям, мають одне загальне значення, але різняться відтінками лексичного значення, стилістичним забарвленням, сполучуваністю з іншими словами.
2. Доберіть синоніми до слів:
. охайний -
. дружний -
. ласкавий -
. сум -
Потренуйся і перевір себе !!!
https://learningapps.org/3162372
3. Антоніми.
https://learningapps.org/2226642
Домашнє завдання:
. Опрацювати матеріал уроку; підручник параграф 66;
. виконати вправу № 509, стор. 192.
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 16.05.
11 травня
Тема: Семестрова контрольна робота.
А зимовий сон; бачить сни; спить міцно;
Б зима настала; прийшла несподівано; зустріли радісно;
В міцний мороз; вітри і вітренята; пильно придивлялися;
Г блискучий сніг; над деревами; прощалися з сумом.
2. Укажіть речення, в якому э однорідні члени.
А. Велика кількість птахів оселяється на березі моря.
Б. Поклала в торбинку хліба та цибулі.
В. Моя любов до народу не дозволяє мені віддати рідний край на поталу
лютому гнобителю.
3. Укажіть речення, в якому є узагальнююче слово перед однорідними членами ( розділові знаки пропущено).
А. Харитя поклала торбинку взяла в руки серп і почала жати.
Б. Плоскі вершини гір вкриті ковилою житняком шавлією.
В. Полювати на дрібних тварин злітаються хижі птахи орли сови
яструби.
4. Укажіть речення, в якому після узагальнюючого слова треба ставити двокрапку
(деякі розділові знаки опущено).
А. Низькі ділянки Полісся займають болота.
Б. Великої шкоди завдають сільському господарству миші, ховрахи,
хом'яки.
В. У лісах багато росте дерев береза, дуб, клен.
5. Укажіть речення, в якому правильно розставлено розділові знаки.
А. Зуби руйнуються від розкушування кісточок: слив, вишень, абрикосів.
Б. Ми споживаємо різні продукти: м'ясо, молоко, сир, картоплю.
В. Для лікування людей створено: курорти Трускавець, Моршин, Свалява.
6. Укажіть речення, в якому є звертання (розділові знаки опущено).
А. Дозволь батьку отамане нам на башти стати.
Б. Та це ж садівникова донька Наталка маленька помічниця.
В. Моя подруга Ганнуся якось зайшла до мене.
7. Укажіть речення, в якому є вставне слово (розділові знаки опущено).
А. Дивна річ лежить переді мною.
Б. Дивна річ лелеки залишилися зимувати в оселі.
В. Ранньою весною буває на річці повінь.
8. У реченні Казав пан: “Кожух дам!» слова кожух дам є
а) вставними словами;
б) словами автора;
в) прямою мовою.
Достатній рівень
9..Уведіть в речення вставне слово, вкажіть у дужках, що воно виражає. Наведіть власний приклад. __________ , мені вдалося впіймати велику рибину. (1 б.)
10. Уведіть у подане речення звертання. Наведіть власний приклад. Як я часто згадую тебе ____________ . (1 б.)
11. Списати, розставляючи розділові знаки. (2 б.)
То ж цвіла калина, достигала, всьому світу заявляла Я – країна Україна Невмируща будь, калино-Україно віти й трави тихо моляться уклінно Раз мені казала мати Можеш мов багато знати, кожну мову шанувати, та одну із мов усіх щоб у серці ти зберіг
12. Поставити розділові знаки у діалозі. ( 2 б. )
Дівчинка приязно дивиться на хлопчика і запитує у нього Так тебе звуть Василь? Так. Василь, Василик, а я Олеся. А чого ти плачеш? Ні, я не плачу. Ось так і стали вони хорошими та вірними друзями.
13. Зробити синтаксичний розбір речення. ( 2 б. ).
Схилились вишні в розпачі німім і ронять цвіт весільний у калюжу.
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com
10 травня
1. Подивіться відеоурок: Розділові знаки при прямій мові.
https://www.youtube.com/watch?v=CBBZL-vEbH8
2. Подивіться відеоурок: Діалог.
https://www.youtube.com/watch?v=HiCK2ScKLJo
Домашнє завдання:
. Опрацювати матеріал уроку;
.повторити правила ( параграф 63. 64 );
. виконати практичні завдання.
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 10 05.
09 травня
Тема: Узагальнення вивченого з розділу "Відомості із синтаксису та пунктуації".
Мета: поглибити, узагальнити, систематизувати вивчене учнями із синтаксису та пунктуації, удосконалювати пунктуаційну грамотність, уміння виконувати синтаксичний розбір речень.
1. Подивіться відеоурок : Повторення з розділу “Синтаксис. Пунктуація” (словосполучення, головні та другорядні члени речення, синтаксичний розбір простого речення).
https://www.youtube.com/watch?v=1H5vGPgS_4M
2. Виконайте завдання:
2.1 Розподільний диктант.
Словосполучення не словосполучення
Сонячний день, ліси і парки, хлопці працюють, під'їхати до станції, після уроків, улюблене заняття, були зайняті, вибирати професію, правильно і акуратно, урок закінчено, склянка молока, більш важливий, задоволений результатами, альбом або зошит.
2.2. Запишіть речення, підкресліть головні та другорядні члени речення.
. Люди землі борються за чистоту повітря, води.
. Вітер не давав сніжинкам опуститися на землю і примушував їх танцювати під свою музику.
. Ми радості завжди бажали людям.
2.3. Зробіть синтаксичний розбір речення ( не забудьте визначити частини мови ).
Вітерець шелестить листям і підганяє кольорові кораблики по ставку.
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com
3 травня 4 травня
Тема: Розвиток мовлення. Контрольний письмовий твір - роздум на тему, пов'язану з життєвим досвідом.
Мета: навчити учнів створювати усні та письмові твори-роздуми; формувати вміння підпорядковувати висловлювання головній думці, використовувати мовні засоби зв’язку між реченнями в тексті; розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення; при- щеплювати вміння доводити власну думку, спростовувати помилкові твердження.
1.Уважно подивіться відеоурок: Контрольний письмовий твір - роздум на тему, пов'язану з життєвим досвідом учнів.
https://www.youtube.com/watch?v=JWzmRjBNznM
▼ Особливості роздуму як типу мовлення.
Роздум — це зв′язний текст, що характеризує логічно послідовний ряд думок, міркувань, висновків на певну тему. Характерною ознакою тексту-роздуму є перебування речень у відношеннях причини й наслідку (обґрунтування, пояснення думки, висловленої в іншому реченні).
Роздум зазвичай складається з трьох частин. Це:
Теза — частина, що містить думку, яку треба довести чи пояснити (вступ).
Докази — аргументуюча, пояснювальна.(основна частина).
Для підтвердження основної думки слід добирати якомога більше вагомих доказів.
Висновок (як правило, збігається з думкою, висловленою на початку тексту).
Теза (вступ) Я думаю, що...; мені здається, що...; я вважаю, що...
Аргументи Чому? Тому що...; по-перше,...; по-друге,...
Докази Хочеться згадати твір...; наведу приклад з власного життя
Висновок Отже,...; підсумовуючи, можна зазначити...
Домашнє завдання:
. Обов'язково уважно подивіться відеоурок, опрацюйте матеріал уроку;
. напишіть твір - роздум на одну із запропонованих тем ( підручник: параграф № 50, вправа № 400, стор. 149 - 150 ).
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com до 07.05.
27 квітня 02 травня
Тема: Розвиток мовлення. Правила спілкування телефоном.
Мета: дати поняття про телефонну розмову як вид дистанційного не візуального спілкування; ознайомити з основними фразами телефонного спілкування; вчити правильно інтонувати речення, дотримуватись відповідного темпу розмови, правил телефонного спілкування.
Девіз уроку:
Телефонна розмова знаходиться між мистецтвом і життям. Це розмова не з людиною, а з образом, який складається у тебе, коли ти його слухаєш.
Андре Мору
- Сучасне життя ми не уявляємо без телефона – сучасного зручного засобу комунікації. А чи знаєте ви, що це порівняно молодий винахід і такий, що досить стрімко розвивається.
- Це цікаво!
1. Подивіться відео: "Батько" мобільного телефона.
https://www.youtube.com/watch?v=4GCdcxLXOfw
2. Подивіться відео: Історія телефона.
https://www.youtube.com/watch?v=Dqop01dtMoM
. Які засоби виразності відсутні в телефонній розмові? (усмішка, поза, жест, міміка ).
. Яким засобам виразності слід надавати особливого значення ? ( інтонація, пауза, ттемп, сила голову ).
Ознайомлення з основними правилами спілкування по телефону.
1) Першим називає себе той, хто телефонує. Навіть тоді, коли ти телефонуєш додому, називай своє ім’я. У всіх інших випадках потрібно назвати і прізвище. Розмовляй лаконічно, якщо щось не зрозумів, чи не дочув — можеш перепитати.
2) Переконайся, що ти розмовляєш саме з тією людиною, яка тобі потрібна:
по телефону голоси різних людей можуть звучати однаково.
3) Не телефонуй до 8 години ранку і після 10 години вечора: це неввічливо. Не розмовляй довго по телефону. Розмовляти про дрібниці по мобільному телефону — даремна витрата кишеньковох грошей.
4) Перед тим, як починати довгу розмову, поцікався, чи є у твого співрозмовника час тебе уважно вислухати.
5) Говори нормальним голосом, не кричи. Речення будуй короткі і змістовні.
6) Будь ввічливим від початку до кінця розмови. Пам’ятай: першим завершує розмову той, хто зателефонував.
3. Вправа "Завжди, інколи, ніколи" ( усно ).
- Телефоную о 23 год.
- Вітаюсь та називаю себе.
- Настійливо телефоную, навіть якщо не беруть трубку.
- Голосно розмовляю в громадському транспорті.
- Вимикаю звук мобільного телефону на уроці.
- Використовую у телефонній розмові слова ввічливості.
- Довго обговорюю по телефону дрібниці.
- Перебиваю співрозмовника, бо маю що сказати.
- Не звертаю увагу на телефонні дзвінки – чекаю, що трубку візьме хтось інший.
Телефону чи телефона як правильно?
Слово “телефон” відноситься до іменників, у яких зміна закінчення у родовому відмінку однини впливає на значення слова.
Правильно
Телефону – правильний варіант написання родового відмінку слова, якщо мова йде про “номер телефону”. Відповідно до правил, назви процесів, станів, властивостей, ознак, загальних і абстрактних понять в родовому відмінку однини приймають закінчення “-у” або “-ю” (іменники чоловічого роду).
. Номер телефону.
. Свій номер телефону краще знати напам’ять.
. Передзвони мені – я загубив твій номер телефону.
. Власника номера телефону можна знайти через інтернет.
Телефона – правильний варіант написання родового відмінку слова, якщо мова йде про телефон, як пристрій.
. Такий колір телефона мені не подобається.
. У мене немає стаціонарного телефона.
. Це був стандартний дзвінок цього телефона.
– Як висновок нашого заняття я хочу привести слова швейцарського мислителя кінця ХVII ст. Лафатера: “Хочеш бути розумним – навчися розумно запитувати, уважно слухати, спокійно відповідати, переставати говорити, коли нема чого більше сказати”.
Домашнє завдання:
. Опрацювати матеріал уроку, зробити конспект;
.Складіть телефонну розмову за заданою ситуацією ( до 10 реплік ).
1) З мамою. Тема: прохання щось купити...
2) З другом. Тема: обмін враженнями від прочитаної книги.
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 29.04.
І на останок.
Сідаючи зі сім’єю або друзями за обідній стіл, приберіть всі електронні пристрої, книги, газети і вимкніть телевізор. Насолоджуйтеся спілкуванням з близькими людьми і смачними
26 квітня
Тема: Розділові знаки при діалозі. Тренувальні вправи.
Прочитайте уривок з твору В. Сухомлинського «Щастя матері». Розставте потрібні розділові знаки.
… Нарешті Чорнокоса мати спитала:
Ким же став твій син?
Видатним музикантом з гордістю мовила Білокоса Він користується величезним успіхом, його ім'я відоме багатьом, він має успіхи за кордоном.
А твій син ким став спитала Білокоса.
Хліборобом. Він оре землю і сіє хліб збарає урожай і знову оре землю сіє і знову збирає. У сина сім'я двоє дітей.
А, щастя тебе обминуло сказала Білокоса Твій син став простим селянином, яких мільйони …
Чи згодні ви з думкою жінки? Чому? Що ж означає бути щасливим? (4 - 5 речень).
25 квітня
Тема: Діалог. Розділові знаки при діалозі.
Мета: поглибити поняття про діалог, з’ясувати відмінність діалогу від прямої мови, формувати вміння правильно інтонувати репліки діалогу, а також висловлювання, що вміщують діалоги.
1. Зробіть синтаксичний розбір простого речення.
На мальовничих берегах Дніпра розкинувся Київ.
2. Подивіться відеоурок: Розділові знаки при діалозі.
https://www.youtube.com/watch?v=gyC5ii6XKvw
Запишіть речення у формі діалогу.
Казала зима літу: «Ти не хазяйка». «Як,— каже літо,— у мене все є». А зима каже: «А так, не хазяйка,— каже зима,— що у тебе все на дворі ночує, а я усіх як ніч — так у хату і зберу».
Домашнє завдання:
. вивчити правила (параграф № 64, стор. 183 );
. зробити синтаксичний розбір речення;
► Із улюбленої казки випишіть діалог (4-5 реплік).
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 25.04.
20 квітня
Тема: Діалог. Розділові знаки при діалозі.
Мета: поглибити поняття про діалог, з’ясувати відмінність діалогу від прямої мови, формувати вміння правильно інтонувати репліки діалогу, а також висловлювання, що вміщують діалоги.
1. Подивіться відеоурок, виконайте завдання з вчителем: Розділові знаки при діалозі.
https://www.youtube.com/watch?v=2DxNayLEh0o
2. Опрацюйте теоретичний матеріал підручника ( параграф № 64, стор. 183).
3. Запишіть у зошит...
Домашнє завдання:
. Вивчити правила параграф № 64, стор. 183;
. виконати вправу № 496. стор. 183.
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 20.04.
19 квітня
Тема: Розділові знаки при прямій мові.
Мета: формувати вміння розпізнавати пряму мову та слова автора, які її супроводжують; правильно інтонувати речення з прямою мовою, розставляти розділові знаки в реченнях із прямою мовою, обrрунтовуючи їх уживання за допомогою відповідних правил пунктуації.
Спостереження над мовним матеріалом
► Запишіть речення. Зверніть увагу на розділові знаки.
О. Гончар писав: «Мова — це доля нашого народу, і вона залежить від того, як ревно ми всі плекатимемо її».
Лексичне дослідження
► Поміркуйте, чому пряму мову називають «прямою». Зробіть висновок. (Пряма — правдива, чесна, точна. Отже, пряма мова — чужа мова, передана дослівно, без змін, від імені того, кому вона належить.
Уважно роздивіться таблицю,зверніть увагу на схеми та розділові знаки при прямій мові.
«П,» — а. | «Ти — моє щастя», — шепотіла мати. |
«П!» — а. | «Завдання буде виконано!» — запевнив Павло. |
«П?» — а. | «Ти бачила виставу?» — запитала Марину подругу. |
А: «П». | Мама попросила Оксану: «Полий квіти». |
А: «П?» | Я запитала сестру: «Ти вивчила вірш?» |
А: «П!» | Старший вигукнув: «Це справжнє диво!» |
«П,— а,— п». | «Ті школярі,— писав В. Сухомлинський, які мало читають, дуже поверхово оволодівають знаннями». |
«П,— а. — П». | «Яка чудова в нас земля,— думала Оксана.— І як гарно працювати на ній». |
► Запишіть речення, розставляючи розділові знаки. Серед запропонованих у таблиці схем знайдіть ті, що відповідають наведеним реченням і запишіть їх.
1. «Чи не час нам в дорогу » спитав тато. 2. Син сказав «Я вже вивчив уроки». 3. «Три біди в людини говорить народна мудрість смерть старість і погані діти». 4. «Ось я йду!» обізвалась Зима . 5. «Яких же я людей бачу одказує Кармель. Багатих та вбогих». 6. «Мамо питаю то льони цвітуть?» 7. «Які надумав відкривать моря » питаю у малого капітана.
Домашнє завдання:
1. Вивчити правила параграф № 63, стор.180.
►Поєднавши частини, складіть і запишіть речення з прямою мовою, намалюйте схеми.
1. «Не кидайтеся хлібом»,
2. Найкраще слово в роботі:
3. Борітеся — поборете, Вам Бог помагає!»
4. Світить на пророцтво Тараса:
А. «Готово!»
Б. суворо каже дід.
В. «не вмирає воля наша».
Г. закликав Т. Шевченко.
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 19.04.
18 квітня
Тема: Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові.
Мета: формувати вміння розпізнавати пряму мову та слова автора, які її супроводжують; правильно інтонувати речення з прямою мовою, розставляти розділові знаки в реченнях із прямою мовою, обrрунтовуючи їх уживання за допомогою відповідних правил пунктуації.
1. Подивіться відеоурок: Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові.
https://www.youtube.com/watch?v=CBBZL-vEbH8
2. Опрацюйте теоретичний матеріал підручника ( параграф № 63, стор. 180),
Тема: Контрольна робота з теми "Відомості із синтаксису й пунктуації. Речення з однорідними членами ."
Тестування
1. Члени речення, які відповідають на однакове питання, виконують однаковусинтаксичну роль, мають одне слово, з яким пов’язані, – це …
А звертання
Б вставні слова
В однорідні члени речення
2. У якому реченні є однорідні члени речення?
А Дрібні дощики восени зовсім не схожі на літні грози.
Б Труд оживляє гори й води…
В Далеко чути гучні звуки.
3. При однорідних членах речення може бути
А звертання
Б узагальнювальне слово
В вставні слова
4. У якому реченні пропущено двокрапку при узагальнювальному слові?
А У червні садок прикрашали барвисті квіти півонії, півники, ромашки, маки.
Б І на вулицях, і обабіч дороги до заводу росли клени й каштани.
В По узліссях ростуть червоноголові підосичники, зеленуваті й рожеві сироїжки…
5. 5. У якому реченні однорідні члени речення є підметами?
А Іван Петрович Котляревський народився і творив у Полтаві.
Б Його «Енеїда» і «Наталка Полтавка» досі полонять читача іскрометним гумором.
В Із Полтавою пов’язане життя Панаса Мирного і Юрія Кондратюка.
6. У якому реченні поставлено зайвий розділовий знак?
А Київ, Черкаси, Запоріжжя, Херсон розташовані на берегах Дніпра.
Б Улітку ми відвідали Київ, і Миколаїв.
В Суми розташовані на берегах Псла і Сумки.
7. У якому рядку до поданої групи слів можна дібрати спільну назву (узагальнювальне слово) ДЕРЕВА?
А Десна, Дніпро, Рось, Сула
Б Верба, дуб, каштан, клен, липа
В Маслюк, опеньок, сироїжка, підберезник
8. У якому реченні є поширене звертання?
А Вийди, вийди, сонечко, на дідове полечко!
Б Молодий козаче, чого зажурився?
В Колиш мене, бабко, колиш…
9. У якому реченні після звертання, що стоїть на початку речення, треба поставити знак оклику?
А Соловейку мене полонила твоя душевна пісня.
Б Любі друзі Запрошуємо взяти участь у щорічній благодійній акції «Подаруй книгу бібліотеці».
В Мамо моя дорогенька я тебе дуже-дуже люблю.
10. У якому реченні вставне слово виражає НЕВПЕВНЕНІСТЬ?
А На щастя, мої мрії здійснилися!
Б Сад, напевно, буде гарно цвісти.
В Зупиніться, будь ласка.
11.Позначити складні речення:
А Не оралось наше поле ясними плугами, а оралось наше поле гострими шаблями.
Б І земля, і вода, і повітря - все поснуло.
В Козача потилиця панам ляхам не хилиться.
Г Пройшли перші травневі дощі, і розгорнулося листя київських каштанів.
12. Зробити синтаксичний розбір складного речення.
Знов весна настане, і квітки барвисті принесуть хвилини щастя і тепла.
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 13.04.
12 квітня
Тема: Складні речення. Кома між частинами складного речення. Синтаксичний розбір складного речення.
Мета: поглибити знання про складне речення; формувати вміння визначати граматичні основи у складних реченнях, правильно інтонувати складні речення, вживати розділові знаки між частинами складних речень.
1. Подивіться відеоурок: Кома між частинами складного речення.
https://www.youtube.com/watch?v=MeC36A-e9jI
2. Ознайомтеся з синтаксичним розбором складного речення:
https://www.youtube.com/watch?v=eYVqck5_PpM
3. Запишіть і запам'ятайте синтаксичний розбір складного речення:
4. Списати речення, підкреслити граматичну основу. Визначити просте чи складне речення (укажіть це в дужках).
Лісник накинув кожушину на плечі й вийшов за поріг. ( )
Знову луна пішла від того дзвінкого удару, а її сосна жалібно застогнала. ( )
Садок був уже пожовклий, товстий шар зовсім жовтого листя лежав долі. ( )
Часто криниця була одна на цілу вулицю або околицю. ( )
Сюди сходилися всі стежки, тут люди спілкувалися, отримували всю інформацію про життя села. ( )
Сонце заходить, гори чорніють. ( )
Домашнєзавдання:
. Вивчити правила на стор. 176, параграф № 61;
. вивчити синтаксичний розбір складного речення стор. 178.
. зробити синтаксичний розбір речення: Прийшла весна шумить Десна та хвилі розганяє.
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 12.04.
11 квітня
Тема: Кома між частинами складного речення.
Мета: поглибити знання про складне речення; формувати вміння визначати граматичні основи у складних реченнях, правильно інтонувати складні речення, вживати розділові знаки між частинами складних речень.
1. Подивіться відеоурок: Кома між частинами складного речення.
https://www.youtube.com/watch?v=MXEJLEeLK5Mhttps://www.youtube.com/watch?v=HxWKWeoTxic
2. Опрацюйте теоретичний матеріал ( параграф № 61, стор. 176 ).
Згадаймо!
3. Спишіть речення, розставляючи пропущені розділові знаки, підкресліть граматичні основи.
Все минеться одна правда останеться. Шелестить пожовкле листя по діброві гуляють хмари. Стогнали глухо берези і хвилі плакали прозорі. Облітають квіти обриває вітер пелюстки печалі й розкида кругом.
Домашнє завдання:
. Вивчити правила на стор. 176, параграф № 61;
. виконати вправу № 479, стор. 177.
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 11.04.
6 квітня
Тема:Складне речення
Мета: поглибити поняття про складне речення; формувати в учнів уміння визначати граматичні основи у складних реченнях, правильно інтонувати складні речення, вживати розділові знаки між простими реченнями у складному, обrрунтовувати вживання розділових знаків.
1. Подивіться відеоурок, виконайте запропоновані завдання: Складні речення.
https://www.youtube.com/watch?v=lkjwyAojg6k
2.Опрацюйте теоретичний матеріал підручника ( параграф № 60 , стор.174 , ).
Запам'ятайте!
Домашнє завдання:
. Вивчити правила на стор. 174, параграф № 60;
. виконати вправу № 474, стор. 175.
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com до 11.04.
04 квітня
Тема: Контрольний диктант
1. Подивіться відеоурок та напишіть контрольний диктант.
https://www.youtube.com/watch?v=fIHz64mRoaY
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 04.04.
30 березня
Тема: Розвиток мовлення . Лист.
Мета: ознайомити учнів із видами листів, з правилами їх написання та оформлення конвертів; виробляти вміння та навички правильно визначити зміст і композицію листа, вдало використовувати мовні засоби.
1.Подивіться відеоурок: Ділові папери . Оформлення конверта. Лист.
https://www.youtube.com/watch?v=k50wLMzgm7g
https://www.youtube.com/watch?v=U3iHki913mc
Домашнє завдання: Напишіть......
29 березня
Тема: Вставні слова. Розділові знаки при вставних словах.
Мета: закріпити знання про вставні слова та вживання розділових знаків у реченнях зі вставними словами; формувати вміння розпізнавати вставні слова, з’ясовувати їхню роль у реченні, правильно інтонувати речення зі вставними словами, вживати вставні слова в мовленні, вживати розділові знаки при вставних словах.
1 Подивіться відеоурок, виконайте запропоновані завдання: Вставні слова.
https://www.youtube.com/watch?v=Q5gO4GMFy_w
2.Опрацюйте теоретичний матеріал підручника ( параграф № 58, стор. 169 );
Домашнє завдання:
. Вивчити правила ( параграф № 58, стор. 169 );
. виконати вправу № 466, стор. 172.
28 березня
Тема:Звертання. Розділові знаки при звертанні.
Мета:формувати вміння визначати звертання в реченнях, правильно інтонувати речення зі звертаннями, вживати звертання в усному мовленні;
1. Подивіться відеоурок, виконайте завдання: Розділові знаки при звертанні.
https://www.youtube.com/watch?v=ca6u0jIHxt8
2. Опрацюйте теоретичний матеріал підручника ( параграф № 57, стор. 167 ).
Домашнє завдання:
. Вивчити правила ( параграф № 57, стор. 167 ).
. Спишіть речення, розставляючи потрібні розділові знаки.
1. Балакай Климе нехай твоє не згине.
2. Вийди вийди сонечко на дідове полечко.
3. Молодий козаче чого зажурився?
4. Дай мені здоров'я земле барвінкова!
5. Спи сном міцним дитино.
6. Де ти фантазіє там радощі й весна.
Поставте у кличній формі:
- Марія Степанівна,
- Сергій Петрович,
- Ігор,
- Олег,
- козак,
- друг
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 28.03.
23 березня
Тема: Узагальнювальне слово при однорідних членахх речення. Двокрапка і тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.
Мета: пояснити вживання розділових знаків у реченнях з узагальнювальними словами перед однорідними членами речення, формувати вміння визначати узагальнювальні слова при однорідних членах, правильно інтонувати речення з узагальнювальними словами, розставляти розділові знаки у таких реченнях, уживати однорідні члени речення з узагальнювальними словами в мовленні.
Пригадаймо:
1. Подивіться відеоурок: Узагальнювальне слово при однорідних членах речення.
https://www.youtube.com/watch?v=VKNVUwYYkN0
ttps://www.youtube.com/watch?v=iHfAMGndFi4
2. Опрацюйте теоретичний матеріал підручника ( параграф № 55, стор. 162 ).
3.Виконати вправу № 438, стор. 163 (усно);
Домашнє завдання:
. Вивчити правила ( параграф № 55, стор. 162, 163 );
. Спишіть речення, розставляючи потрібні розділові знаки.
1. У річках ставках та озерах України водиться така риба короп карась лящ окунь щука й сом.
2. У густих дібровах справжнє пташине царство зяблики дрозди зорянки синиці й солов'ї.
3.Яскраву зелену траву різнобарвні лугові квіти кущі верболозу усе можна побачити на картинах Сергія Васильківського.
4. Луки гори пишні сади усе зелене й принишкле.
5. Усі квіти маки ромашки волошки тягнуться до сонця.
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 23.03.
21 - 22 березня
Тема: Речення з однорідними членами.
Мета: поглибити поняття учнів про однорідні члени речення, формувати вміння визначати у реченнях однорідні члени, розставляти розділові знаки в реченнях з однорідними членами;
1. Подивіться відеоурок: Речення з однорідними членами.
https://www.youtube.com/watch?v=f6jSN4hUg9c
https://www.youtube.com/watch?v=E5Ye12uEIW4
2. Запишіть речення, підкреслюючи однорідні члени речення.
3. Опрацюйте теоретичний матеріал підручника ( стор. 158. параграф № 54 ).
Домашнє завдання:
. Вивчити правила ( параграф № 54, стор. 158 );
. спишіть речення, розставляючи розділові знаки; підкресліть однорідні члени речення.
Під березами росли сироїжки грузді лисички. Веселка утворюється міниться виграє барвами. У городі бабуся садила картоплю капусту огірки квасолю. Уранці удень і ввечері чути пташині серенади в парках. Улітку ми відвідали і Львів і Рівне і Луцьк. Я чую рідну мову українську на вулицях майданах і вітрах.
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 21.03.
16 березня
Тема: Контрольна робота з теми "Головні та другорядні члени речення".
Мета:
1.Вкажіть рядок, у якому всі сполучення слів – не є словосполученнями:
а) сиджу й гойдаюсь, пролітають лебеді, біля будинку;
б) вітер народжується, затріпотіло поблизу, угорі прошелестіло,;
в) прислухаюсь до співу, лебедині крила, полетіли за лебедями.
2. Граматичний зв'язок у словосполученнях виражається за допомогою:
а) прийменника; б)питання; в) закінчення і прийменника.
3. Вкажіть спонукальне речення:
а) Я люблю мою Вітчизну над усе на всій землі;
б) Любіть Україну всім серцем своїм;
в) Що крила тобі у натхненні дає
4. Вкажіть односкладне речення:
а) Вони пішли навпростець;
б) У тихому морі темніє;
в) Вже сонечко в море сіда.
5. Вкажіть речення, у якому неправильно визначена граматична основа:
а) На небі схоплювалися зорі;
б) Небо заступали хмари;
в) Вітер з гаєм розмовляє.
6. Непоширеним називається речення, у якому:
а) немає другорядних членів речення;
б) є другорядні члени речення;
в) немає додатків і означень.
7. Вкажіть поширене речення:
а) Дзвонили дзвони;
б) Ніхто не спав;
в) Осінь пропливає срібним павутинням.
8. Вкажіть другорядні члени речення:
а) додаток і означення; б) підмет і присудок;
в) додаток, означення і обставина.
9. Означення відповідає на питання:
а) як? де? куди? звідки? б) який? чий? котрий?
в) на питання непрямих відмінків.
10. Зробіть синтаксичний розбір речень:
Над вечірніми ланами грає сурма золота. Сивий туман покотився хвилями над землею. На сході лягла величезна оранжева смуга.
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 16.03.22.
15 березня
Тема:Тренувальні вправи на визначення другорядних членів речення
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 15.03.22. до 18.00.
14.03.22.
Тема: Другорядні члени речення: означення, обставина. Способи вираження означень та обставин.
Мета: сформувати поняття означення та обставина, формувати вміння розпізнавати їх у реченнях, поширювати речення означеннями та обставинами.
1. Подивіться відеоурок: Другорядні члени речення: означення та обставина. Тренувальні вправи.
https://www.youtube.com/watch?v=H8RIK-dSugo
2. Виконайте всі завдання з відеоуроку.
3. Вивчити правила ( параграф 52, 53; стор. 152. 155 ).
. виконати вправу № 425, стор. 157 ( підкресліть у реченнях головні та другорядні члени речення).
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 14.03.22.
25 лютого
Тема: Узагальнення теми " Речення. Головні та другорядні члени речення".
Самостійна робота
► Спишіть текст. Підкресліть члени речення. Зробіть синтаксичний розбір другого речення.
Ніч. У садах витьохкують солов’ї. І наче у сні стоять у білому цвітінні яблуні та груші. У повноводному Дніпрі купається молодий місяць.
Тестування
► Виберіть правильну відповідь.
1. Яке речення є поширеним?
А Пливуть хмари.
Б Він став лікарем.
В Ожили степи широкі.
2. Яке речення є непоширеним?
А Маленький дощ накрапає.
Б Бродять тумани біля ріки.
В Завдання було цікавим.
3. Яке речення є розповідним?
А Ти відпочив добре вчора?
Б У степу все мовчить.
В Здай, будь ласка, зошит.
4. Яке речення є питальним?
А Чарівний світ пливе переді мною.
Б Розкажи цю казку.
В Чому ти не зателефонував мені?
5. Яке речення є спонукальним?
А Вивчіть це правило.
Б Де ти був учора?
В Чудова новина!
6. Яке речення є розповідним і окличним?
А Весна була радісна!
Б Чому ти не виконав завдання?!
В Вивчи уроки.
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com до 28.02.
21 лютого
Тема : Другорядні члени речення. Додаток.
Мета: формувати вміння розрізняти головні та другорядні члени речення; дати поняття про додаток як другорядний член речення, формувати вміння розпізнавати його в реченні, складати речення з поданими словами у ролі додатків;
1.Записати речення. У кожному з речень визначити та підкреслити граматичну основу.
Хліб з неба не падає. Без діла псується сила. Правда завжди наверх спливає. Порожній посуд здаля дзвенить.
1. Подивіться відеоурок: Другорядні члени речення.
https://www.youtube.com/watch?v=mG1LJq3h6as
https://www.youtube.com/watch?v=e-mResRhyoM
Домашнє завдання:
. Вивчити правила параграф № 51, стор. 150.
. виконати завдання з класної роботи;
. виконати вправу № 406, стор. 152.
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 21.02.
16 лютого
Тема: Перевірка знань, умінь і навичок з теми :"Словосполучення. Граматична основа речення"
1.Вкажіть рядок, у якому всі сполучення слів – словосполучення:
а) сиджу й гойдаюсь, сиджу на верболозі, біля будинку;
б) вітер народжується, затріпотіло поблизу, угорі прошелестіло,;
в) прислухаюсь до співу, лебедині крила, полетіли за лебедями.
2. Змістовий зв'язок у словосполученнях виражається за допомогою:
а) прийменника; б)питання; в) закінчення і прийменника.
3. Вкажіть питальне речення:
а) Я люблю мою Вітчизну над усе на всій землі;
б) Любіть Україну всім серцем своїм;
в) Що крила тобі у натхненні дає
4. Вкажіть двоскладне речення:
а) Вони пішли навпростець;
б) У тихому морі темніє;
в) Дивлюся у воду.
5. З-поміж поданих слів випишіть словосполучення, позначте головне слово.
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 16.02
15 лютого
Тема: Розвиток мовлення.
Уявіть, що ви зустрілися на відпочинку з групою дітей із різних країн і маєте розказати про себе як представника України. Підготуйте (самостійно) й запишіть розповідь (5-7 речень) на тему"Я - українець (українка)." Використайте різні за метою висловлювання речення, а також окличні речення.
Тема: Види речень за метою висловлення. Окличні речення.
Мета: ознайомити учнів з класифікацією речень за метою висловлювання, дати поняття про спонукальне речення; уточнити поняття про окличне речення; формувати вміння правильно інтонувати речення.
1. Подивіться відеоурок : Види речень за метою висловлення.
https://www.youtube.com/watch?v=2lsY83tus1k
Домашнє завдання:
. Вивчити правила параграф № 49, стор. 146 - 147;
. виконати два завдання з класної роботи;
. виконати вправу № 390, стор. 146 - 147 з граматичним завданням.
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com до 12.02.
8 лютого
Тема: Речення, його граматична основа.
Мета: навчальна — поглибити знання учнів про речення; ознайомити з реченнями, що мають один головний член.
1. Напишіть відповіді на питання тільки словами ( так ні ).
2. Подивіться відеоурок: Речення, його граматична основа.
https://www.youtube.com/watch?v=mDymA8ZWq1c
3. Опрацюйте теоретичний матеріал підручника ( параграф 48, стор. 142 - 143.)
. Вивчити правила параграф 48, стор. 142 - 143;
. виконати вправу № 384, стор.144 - 145.
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 08.02.
Тема: Словосполучення.
Мета: дати поняття про словосполучення; формувати вміння утворювати словосполучення , визначати в них головні й залежні слова.
1. Подивіться відеоурок: Словосполучення.
https://www.youtube.com/watch?v=_bm9SfxDUPcВідповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 07.02.22.
1 лютого
Тема: Контрольна робота з теми "Фонетика.Графіка. Орфоепія. Орфографія".
1. Зробіть транскрипцію слів: щука, сміється, просьба, вокзал, книжці, шістсот,
життя, зжити, дзига.
2. Спишіть слова, , усталляючи, де потрібно пропущену букву : пес...ливий, совіс...ний, щотиж...невий, корис...ний, зап'яс...ний, проїз...ний, бандурис...ці, президен....ський.
3. Спишіть сполучення сліва, розкриваючи дужки: (у,в) озері, була (у, в) Львові, фотографії (у,в) фотографа, фото (у, в) Інтернеті, вивела (у, в) оранжнреї, працювала ( у,в) полі, зупинитись (у,в) друзів, дефіс (у,в) словах.
4. Уставте на місці крапок префікси с, з.
...шити, ..ховати, ...питати, ...чавити, ...пекти, ...цілнння, не...проста,
...читати.
5.Спишіть слова, уставляючи , де потрібно, знак м'якшення.
Камін...чик, мен...ше, різ...бяр, жен...шень, нян...чин, рибон...ці, низ...кий, в'яз...кий.
6. Спишіть слова, уставляючи, де потрібно, апостроф.
Мавп(')ячий, верб(')я, сер(')йозний, знічев(')я, Мін(')юст, м(')ятний, розп(')яття, міжгір(')я.
Пишіть тільки відповіді на завдання, а не питання.
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com тільки 01.02.до 18.00
31 січня
Тема: Узагальнення вивченого з розділу "Фонетика. Графіка, Орфоепія. Орфографія".
Мета:
- Повторити та поглибити знання учнів про звуки мови і мовлення.
- Формувати орфографічні уміння і навички, внутрішню потребу грамотно писати.
- Самостійна робота
1. Виконати тестові завдання на стор. 133 - 134.
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 31.01.22.
26 січня
Тема: Подвоєння букв на позначення подовжених приголосних
Мета: сприяти засвоєнню учнями відомостей про подвоєння букв, виробити уміння правильного написання та правильної вимови слів з подовженими приголосними звуками, підвищувати орфографічну грамотність.
1. Утворити від поданих іменників прикметники.
День, кордон, район, зміна, стіна, корінь, картина, ціна, година, трава, бетон, мільйон, лимон, рівнина, сон.
2. Подивіться відеоурок: Подвоєння приголосних на позначення подовжених приголосних.
https://www.youtube.com/watch?v=1nUpi3ssHVs
3. Прочитати параграф 44, вивчити правила.
4. Виконайте вправу № 349, стор.130.
Домашнє завдання:
. Вивчити правила параграф 44;
. виконати вправу № 354 з граматичним завданням, визначити і написати частини мови над кожним словом у 1-2 речення
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com до 28.01.22.
25 січня 2022р.
Тема: Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних.
МЕТА: формувати навички виділяти подвоєнні букви, встановлювати орфограми щодо подвоєння, вміння здійснювати морфемний розбір слова, вміння правильно передавати подвоєні букви звуками, здійснюючи фонетичний запис слова;
1. Подивіться відерурок: Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних.
https://www.youtube.com/watch?v=mX8JC8mx_ZE
https://www.youtube.com/watch?v=QcnYaw-iyaE
2. Перепишіть речення, укажіть слова з подвоєними літерами, розберіть їх за будовою.
Минула тривожна беззоряна ніч. Нісся місяць ясним небом там, де зоря ясна. Чи бачив ти осінні луки? Не відділяймо слова від діла. Над нами туманна блакить. Юннати допомогли птахам пережити сувору зиму.
3. Виконайте вправу № 341, стор. 128.
Домашнє завдання:
. Вивчити правила параграф 43, стор. 126;
. виконати вправу № 345, стор. 128.
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 25.01.22р.
24 січні 2022р.
Тема: Розвиток мовлення. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.
Мета: навчити учнів переказувати текст розповідного характеру з елементами роздуму; розвивати усне мовлення , логічне мислення, творчу уяву, збагачувати словниковий запас учнів.
1. Прочитайте текст на стор. 125 - 126.
2. Визначте тему й головну думку ( письмово).
Тема твору - це те, про що автор розповідає читачу.
Головна думка твору - те, про що розповідається в тексті, від чого він застерігає, до чого закликає. Загалом, це те, заради чого його було складено.
3. Складіть свій план до цого тексту ( письмово).
4. Докладно перекажіть текст (усно), користуючись власним планом.
Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 24.01.22р.
Комментариев нет:
Отправить комментарий