індивідуальне навчання 9 клас українська література

                                          11 травня

Тема: Пантелеймон Куліш. "Чорна рада". Динамічний інтригуючий сюжет роману "Чорна рада". Непросте життя та романтичні пригоди головних героїв.

1. Подивися відеоурок: Пантелеймон Куліш. "Чорна рада". Динамічний інтригуючий сюжет роману "Чорна рада".

https://www.youtube.com/watch?v=t8iyatS4cl0

                            “Чорна рада” Куліш аналіз твору (паспорт)

Підзаголовок: “Хроніка 1663 року”

Автор: П. Куліш

Рік: 1857

Літературний рід: епос

Літературна течія – романтизм 

Жанр “Чорна Рада”: історичний роман, роман-хроніка

Тема “Чорна Рада”: розповідь про Чорну раду, що відбулася в Ніжині в 1663 році

Ідея “Чорна Рада”: заклик до єднання, цілісності України; утвердження думки, що тільки свідома українська інтелігенція має бути панівним класом суспільства

Дві сюжетні лінії – соціальна і любовна.

Відхилення від історичних фактів: опис подорожі полковника Шрама, його перебування на хуторі Хмарище, зустріч його сина Петра з Лесею, двобій Петра з Кирилом Туром, переживання Лесі через коханого.

Проблематика “Чорна Рада”

Історична доля України

Взаємини між панством та біднотою

Стосунки між Україною та Росією

Вірність обов’язку, козацька честь

Місце Запорозької Січі в історії України

Любов і ненависть

Вірність і зрада

Батьки і діти

Історична постать і сучасність

Цінність людського життя

“Усякому єсть своя кара і награда од бога”

Письменник акцентує увагу на суперечностях між простими козаками істаршиною, між міщанами і шляхтичами, між городовими козаками і запорожцями.

Визначальним сюжетним «полігоном» для характерологічного увиразнення героїв є дорога, у яку вирушає козак Шрам зі своїм сином Петром, прямуючи з Правобережної України до Лівобережної до Якима Сомка. На цій дорозі вони зустрічають різних за соціальним статусом і політичними поглядами людей.

                                            Сюжет “Чорна Рада”

                       https://www.youtube.com/watch?v=icugBzimwmk

Приїзд батька й сина Шрамів на хутір Хмарище до Череваня, знайомство Петра Шрама з родиною Череванів, спілкування з Божим Чоловіком — бажання Шрама заручити Петра й Лесю — Шра­ми й Черевані в Києві, розмова з незадоволеними міщанами — зна­йомство Лесі з Кирилом Туром — зустріч Череваня й Шрама з Якимом Сомком у Києво-Печерській лаврі — вечеря Сомка, Шрама, Череваня, Тура й Лесі в Києві, натяк Тура на викрадення Лесі — нічне викраден­ня Лесі, двобій Кирила Тура з Петром Шраменком — гостини Шрама на хуторі в Гвинтовки, недалеко від Ніжина — зустріч Петра Шрамен-ка з Кирилом Туром, сніданок у нього вдома — покарання біля стовпа Кирила Тура в урочищі Романовський Кут, повернення Кирила й Пет­ра додому — перипетії в Ніжині — Чорна рада в Ніжині — обурення об­дуреної черні, розчарування її в Брюховецькому — пропозиція Тура по­рятувати ціною свого життя Сомка (у в’язниці) й відмова останнього — засудження Тетерею на смерть старого Шрама («як бунтівника») — од­руження Петра ІІІраменка й Лесі.

Домашнє завдання:

. Опрацювати матеріал уроку, зробити конспект;

. підготувати образи головних героїв.

                          Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com



                                                  04 травня

Тема: "Чорна рада " П. Куліша - перший українськомовний історичний роман - хроніка.  Походження його назви. Історична основа твору й авторська уява в ньому.

Мета: ознайомити зі змістом роману, розкрити причини протистояння сил  державотворення та руїнництва.

 1.Переглянь відеоурок за посиланням: "Чорна рада" П. Куліша - перший історичний роман - хроніка.

   https://www.youtube.com/watch?v=DPkhub6LuHQ

   https://www.youtube.com/watch?v=to1S-rN7IGI























2.Подивися художній фільм "Чорна рада"

за посиланням:https://www.youtube.com/watch?

Домашнє завдання:

. Опрацювати матеріал уроку;

. прочитати твір "Чорна рада".

                                 Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com


                                           27 квітня

Тема: П. Куліш- відомий письменник, перший український професійний літературний критик, перекладач

1. Переглянь  презентацію за посиланням та зроби  конспект


2. Прочитай відомості про  П. Куліша на сторінках підручника 250-253                     та склади письмово у зошиті  хронологічну таблицю життя і творчості письменника.





                               Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com



                                           20 квітня

Тема: Література рідного краю. Т.Шевченко у творчості письменників рідного краю.

1. Подивись матеріал за посиланням та зроби конспект.

https://thepresentation.ru/obrazovanie/taras-grigorovich-shevchenko-%D1%96-donechchina

                           Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 


                                              13 квітня

Тема: Біблія в житті Т. Шевченка, світле пророцтво поета ("Ісаїя. Глава 35").

1. Подивись презентацію , зроби конспект.





































































                        Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 


                                                    23 березня

Тема: Т. Шевченко. "І мертвим. і живим, і ненародженним..."

Мета: проаналізувати поему Т. Шевченка «І мертвим, і живим, і

ненародженним...», вчити розуміти текст та підтекст твору, виразно та

усвідомлено читати поетичний твір;

1. Подивіться відеоурок, зробіть конспект:  Т. Шевченко "І мертвим, і живим, і ненародженним..."

     https://www.youtube.com/watch?v=DWmhzmyJIYA













2. Опрацюйте матеріал підручника ( стор. 218 - 225 )

     Домашнє завдання:

. Зробити та вивчити конспект уроку;

вивчити напам'ять уривок із послання ( від початку слів "Ох, якби те сталось. щоб ви не вертались...   стор. 219   до слів Немудрі одурять!"    стор. 220 )

                      Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 


                                                16 березня

Тема:       Тарас Шевченко «Кавказ». Пристрасний відгук на тогочасну загарбницьку імперську політику.

Мета: ознайомити учнів з поемою Тараса Шевченка «Кавказ», історією її написання; допомогти учням усвідомити ідейно-художній зміст твору, його жанрову й стильову особливість, образи.

1. Подивіться відеоурок, зробіть конспект: Т.Шевченко "Кавказ".

https://www.youtube.com/watch?v=cw-SAg3PW50

https://www.youtube.com/watch?v=jHARJ7iZJyM

2. Прочитайте поему "Кавказ" ( підручник стор. 209 - 214 ).

3. Заповніть паспорт твору.








Домашнє завдання:                                                                                                  

Вивчити конспект уроку;

зробити паспорт твору;

.вміти аналізувати поему.


                   Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com  до 22.03.22.


                                                      16  лютого

Тема: М.Гоголь "Тарас Бульба". 

                                 Тестування

1. Де народився М. Гоголь?

а) у Москві;

б) у Петербурзі;

в) у Великих Сорочинцях.

2. М. Гоголь навчався у:

а) Києво-Могилянській академії;

б) Ніжинській гімназії вищих наук;

в) Ніжинському державному університеті імені Миколи Гоголя.

3. Перший збірник М. Гоголя, який приніс йому популярність, називався:

а) «Миргород»;

б) «Петербурзькі повісті»;

в) «Вечори на хуторі біля Диканьки».

4. Прототипом образу Тараса Бульби є:

а) Микола Маклухо-Маклай;

б) прапрадід Миколи Гоголя;

в) Охрім Макуха.

5. Тарас Бульба був:

а) осавулою;

б) полковником;

в) гетьманом.

6. Про що говорить Тарас Бульба у своїй промові?

а) про зраду Андрія;

б) про ненависть до ворогів;

в)про товариство і любов до Батьківщини.

7. Сини Тараса Бульби навчалися:

а) у Київській академії;

б) у Острозькій академії;

в) за кордоном;

г) вдома.

8. Жанр твору М.Гоголя «Тарас Бульба»:

а) повість;

б) роман;

в) роман-хроніка;

г) історична повість.

9. Що не захотів залишити Тарас Бульба на ворожій землі і тому потрапив в полон ?

а) шаблю;

б) коня;

в) медальйон;

г) курильну трубку.

10. Хто повідомив Тарасові про синову зраду?

а) Остап;

б) Янкель;

в) Кокубенко.

11. Вкажіть основну тему твору.

а) Історія родини Тараса Бульби;

б) Любов Андрія до полячки;

в) Зображення історичних подій ХVІ-ХVІІ століття в Україні, побуту звичаїв Запорозької Січі.

12. Назвіть епізоди, яким відповідають запропоновані картини, та розташуйте їх за порядком розвитку сюжету.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

Тема: М. Гоголь.  Повість “Тарас Бульба” (переклад М.Садовського і М.Рильського за ред. І.Малковича). Сюжет твору. Повість Тарас Бульба”. Внутрішній епічний розмах твору.

Мета: пригадати історію створення повісті «Тарас Бульба», познайомити учнів з героїчним минулим українського народу, з історією виникнення Запорозької Січі, порівняти художній матеріал з історичними фактами; розвивати навички роботи з текстом, переказу, усного зв’язного мовлення;

  1. Перше і друге видання повісті. (Законспектувати, орієнтуючись на виділене)

Тара́с Бу́льба — повість письменника Миколи Гоголя, вперше опублікована у 1835 році у збірці Миргород.

Сюжет повісті оповідає про Україну другої половини 17 століття, де українські запорозькі козаки воюють супроти поляків на боці Московії.  Головний герой — козацький полковник Тарас Бульба.

Перша редакція повісті була опублікована у 1835 році і її літературознавці вважають українофільскою/проукраїнською. Друга редакція повісті була опублікована у 1842 році і її літературознавці вважають русофільською/проросійсько імперська (з елементами юдофобії], полонофобії та українофобії). Саме друга редакція повісті отримала позитивні оцінки російських літературних критиків оскільки у другій редакції, на відміну від першої, присутнє прославлення російського царя, зображено запорізьких козаків, як прихильників Росії та російськості, які палко бажають аби Україна «приєдналася» до Росії. На думку літературних критиків, повість Тарас Бульба є єдиним прозовим твором Гоголя, де він зробив ідеологію російського націоналізму невід’ємною частиною оповіді й зробив спробу створити російську націю з українського історичного матеріалу та етнічних особливостей.

Незважаючи на свою російськоімперськість, повість Тарас Бульба стала популярною в Україні відразу по виходу, й починаючи з 1850-го року вийшло вже більше десяти повних україномовних перекладів повісті.

2. Прообрази твору. (Законспектувати, орієнтуючись на виділене)


Згідно з однією з версій
 
натхненням для створення образу Тараса Бульби був його предок,  полковник Війська Запорозького Низового,  Остап Гоголь. У Остапа Гоголя було двоє синів приблизно одного віку, які навчалися у вищому навчальному закладі Львова й один з них (старший) загинув у 1671 році від рук жовнірів під час оборони Могилева, а інший невдовзі, в 1674 році перейшов на бік поляків, які перед тим вбили його брата.

Згідно з другим припущенням, натхненням для створення образу Тараса Бульби був один із предків відомого українського дослідника Миклухи-Маклая — курінний отаман Війська Запорізького Низового Охрім Макуха. Дядько Миклухи-Маклая по батьковій лінії, який навчався і товаришував із Миколою Гоголем, міг зацікавити Гоголя родинними переказами про предків Миклухо-Маклаїв, й зокрема розказати про те, що у їхнього предка курінного отамана Війська Запорозького Низового Охріма Макухи було троє синів, Омелько, Назар і Хома, які воювали за визволення України з-під польської шляхти. Один з цих трьох синів Охріма Макухи, Назар, закохався у шляхетну польську панночку, перейшов на бік поляків і сховався в обложеній запорожцями фортеці. Зганьблені брати вирішили викрасти зрадника. Але на зворотному шляху натрапили на варту. Хома загинув у нерівному бою, а Омелькові з бранцем вдалося втекти. Курінний власноруч стратив сина-перевертня.


3. Подивіться фільм  "Тарас Бульба"

                                       

                                              19 січня        26 січня

Тема: Микола Васильович Гоголь. Петербурзький етап життя і творчості письменника.

Мета: розширити  уявлення про життєвий і творчий шлях М. В. Гоголя; уміння визначати вплив української культури на розвиток його творчості, своєрідність творчого шляху і протиріччя духовного світу письменника;

Ходить гарбуз по городу,

Питається свого роду:

«Чи ще живі, чи здорові

Всі родичі гарбузові?»

— Саме так Гоголь звертався до присутніх, коли, запрошений у гості в Петербурзі чи Москві, хотів дізнатись, чи є тут його земляки. Хто він — український чи російський письменник? Що вирувало в ньому, приховане і не зрозуміле не тільки стороннім, а й самому Гоголеві? реаліст він чи романтик на літературній мапі ХІХ ст.? життя цієї людини оповите таємницями, які не вдалося розгадати й донині, навіть містикою.

1. Подивіться відео: Микола Гоголь. Українці, що змінили світ

        https://www.youtube.com/watch?v=ZupiBbwJQJ0

         https://www.youtube.com/watch?v=Hgz_aLfmcZA

2. Опрацювати матеріал підручника стор. 153  - 156 (зробити конспект).

   Домашнє завдання:

Вивчити біографію письменника;

подивитися фільм "Тарас Бульба";

     https://www.youtube.com/watch?v=HykkSSdeyk0

прочитати  " Тарас Бульба ".



                                             22 грудня

Тема: І. Котляревський "Наталка Полтавка"

                                       Тестування

1.Якою піснею починається п'єса?
А "Всякому городу нрав і права";
Б "Віють вітри, віють буйні ..."
В "Сонце нзенько"
Г "Гомін, гомін по діброві"

2.Хто сказав про себе: "Сирота - без роду, без племені, без талану і без приюту" (п'єса "Наталка Полтавка")?
А Виборний;
Б Петро;
В Микола;
Г Наталка.

3.Хто мав прізвище Макогоненко?
А виборний;
Б возний;
В Микола;
Г Петро;

4. Хто з героїв п'єси сказав: "Брехати і обманювати других - од Бога гріх, а о людей сором"?
А Микола;
Б Петро;
В вознй;
Г виборний;

5. Хто з дійових осіб п'єси І. Котляревського "Наталка Полтавка" говорить про голову героїню: "Ай, Наталка! Ай, Полтавка! От дівка, що й на краю пропасті не тільки не здригнулась, а й другого піддержує"?
А Тетерваковський;
Б Петро;
В Макогоненко;
Г Микола;

6. Хто вмовляє Наталку вийти заміж за возного?
А Виборний;
Б Микола;
В Терпилиха;
Г Петро;

7. Яка пісня в п'єсі є переробкою відомого твору Г. Сковороди?
А "Від юних літ не знав я любові";
Б "Всякому городу нрав і права";
В "Віють вітри, віють буйні";
Г "Де згода в сімействі";

8.Кульмінація п'єси розкривається в епізоді:
А Петро пропонує коханій усі зароблені ним гроші;
Б Наталка категорично відмовляється вийти заміж за возного;
В Возний зрікається Наталки на користь Петра;
Г Розмова матері з Наталкою;

9. Розмістіть епізоди п'єси в порядку їх появи у творі:
А повернення Петра із заробітків;
Б зустріч Наталки з возним, який пропонує їй вийти за нього заміж;
В Микола влаштовує побачення Наталки з Петром, який повернувся із заробітків;
Г розмова Наталки з матір'ю і погодження на шлюб з возним;
ҐПетро пропонує коханій всі зароблені ним гроші;

10. Установіть відповідність між персонажами та назвами пісень, що вони їх виконують.
1 Наталка;
Возний;
3. Петро;
4.Микола;
5.Виборний;
А «Від юних літ не знав я любові»;
Б «Ой під вишнею, під черешнею»;
В «Віють, вітри, віють буйні»
Г «Сонце низенько"; 
Ґ «Гомін, гомін по діброві».


     Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com


                                           15  грудня

Тема: Колоритні образи драми "Наталка Полтавка".

Мета: охарактеризувати головну героїню  п'єси І. Котляревського "Наталка Полтавка".

«Під розлогою вербою, що наполовину закриває селянську хату, стоїть струнка кароока чорнобрива дівчина з відрами через плече. Біля неї у шанобливій позі чоловік в одязі чиновника, а з-за дерева виглядає якийсь дідуган. Удалині — вишневі садки, луки, в’ється річка...»
    
  Це опис одного з барельєфів на пам’ятнику Котляревському в Полтаві. Скульптор М. Позен цією картиною відобразив факт з історії українського театру, бо саме такий живопис побачила в 1819 р. публіка на виставці «Наталка Полтавка»

    Глядачі були вражені: замість давно обридлих палаців та альтанок вони побачили милі їхньому серцю краєвиди рідної Полтавщини, а замість фальшивої мелодрами чи пустого фарсу — глибоку драму серця простої дівчини-селянки.

Кожен, хто з’являється на світ, претендує на щасливу долю. Одні її мають, а інших вона вперто обминає. Що ж таке щастя? Як його знайти?

Ми продовжуємо характеризувати образи п’єси «Наталка Полтавка» І. Котляревського, зосереджуючи увагу на позитивних героях. На прикладі них письменник високо підніс глибокий розум, працьовитість, оптимізм, почуття гідності, наполегливість та інші моральні якості простих людей. Тим більша честь авторові, що ніхто в літературі того часу не наважився так високо підняти звичайну людину з народу.

 Цитатна характеристика героїні.


ü «Ви пан, а я проста, ви багатий, а я бідна, ви возний, а я простого роду»
ü Возний: «Ти одна заложила єму (серцю) позов на вічнії роки, і душа моя єжечасно волаєть тебе і послі нишпорной даже години».
ü «Не багата я і проста, но чесного роду, / Не стиджуся прясти, шити і носити воду».
ü «Моє все багатство єсть моє добрє ім’я».
ü Виборний: «Золото — не дівка! Наградив бог Терпилиху дочкою. Кромі того, що красива, розумна, моторна і для всякого діла дотепна,— яке у неї добре серце, як вона поважає матір свою, шанує всіх старших себе; яка трудяща, яка рукодільниця; себе і матір свою на світі держить».
ü «Лучче умерти, як з немилим жити, / Сохнуть з печалі, щодень сльози лити».
ü «Бідность і багатство — єсть то божа воля; / З милим їх ділити — єсть щаслива доля».
ü Наталка — матері: «Я покоряюсь вашій волі і для вас за пер- шого жениха, вам угодного, піду заміж; перенесу своє горе, забуду Петра і не буду ніколи плакати».
ü «...Живемо і маємося, як горох при дорозі: хто не схоче, той не вскубне».
ü «Хто живе чесно і годується трудами своїми, тому і кусок черствого хліба смачніший од м’якої булки, неправдою нажитої».
ü Терпилиха про дочку: «...вона добра у мене дитина, вона обіщала для мого покою за первого жениха, аби б добрий, вийти заміж».
ü Виборний про Наталку: «...всі матері приміром ставлять її своїм дочкам».

       2.1.3. Опрацювання образу Наталки.
          
           Дати письмову відповідь на питання   

  . Хто така Наталка?

  . Через що страждає героїня твору?

  . Яким вбачає для себе Полтавка майбутнє родинне життя?

  . Що свідчить про чесність і порядність коханої Петра?

  . Які риси характеру Наталки допомагають їй у боротьбі за своє щастя?

  . Чим же чарує цей образ простої дівчини не одне покоління?

     Домашнє завдання:

1. Зробити конспект уроку, вивчити його;

2.дати  письмово відповіді на питання 

      Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com


                                                08 грудня

                                         Українська література

Тема: І. Котляревський. Соціально-побутова драма «Наталка Полтавка» - перший твір нової української драматургії. Сценічне життя п'єси. 

Мета: познайомити  із особливостями першого драматургічного твору нової української літератури, його композицію, проблематикою; розвивати зв'язне мовлення школярів, пам'ять, уміння узагальнювати, робити висновки; виховувати почуття поваги до історичного минулого рідного краю, любов до рідного слова.

1. Подивись фільм "Наталка  Полтавка"

https://www.youtube.com/watch?v=J0i0XnrZln0

 2. Подивись відеоурок : Котляревський «Наталка Полтавка

https://www.youtube.com/watch?v=VvrRvmFkY-w

                     "Наталка Полтавка” аналіз твору (паспорт)

Автор: Іван Котляревський

Рік написання – 1819

Літературний рід: драма

Напрям: Просвітительський реалізм і класицизм  з елементами сентименталізму

Жанр: соціально-побутова драма (за визначенням автора – малоросійська опера)

Тема: показ життя й побуту українських селян на початку ХІХ ст,; вірність у коханні людей з народу

Ідея: возвеличення духовної величі людини з народу; засудження покірності долі, владі та застарілим звичаям.

Мотив: розлука дівчини з коханим-бідняком  та одруження з багатієм

                        Головні герої твору “Наталка Полтавка”:

. Наталка Полтавка,

. її коханий Петро

. мати Горпина Терпелиха,

. возний Тетерваковський ,

. виборний Макогоненко,

. бурлака Микола

                  Домашнє завдання:

1. Прочитати твір  "Наталка Полтавка",

2. зробити конспект уроку (паспорт твору) та вивчити.


      Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com


                                                        01 грудня 

                                              Українська література

Тема. Образи поеми «Енеїда»

 Мета: продовжити роботу над змістом поеми «Енеїда», особливу увагу звернути на характеристику образів Енея, троянців, земних героїв, з'ясувати їх вчинки, поведінку, підтверджуючи все епізодами із твору; розвивати образне мислення і логічне мислення, пам'ять, увагу, спостережливість, уміння пояснювати власні висновки, узагальнення; виховувати повагу до творчості І.П. Котляревського, почуття національної гідності, любов до рідного краю, народу, його традицій.

Орієнтовний план характеристики образу Енея 

I. Еней - троянський царевич, головний герой поеми І. Котляревського.

 II. 1. Риси характеру:

 а) сміливість, хоробрість, відчайдушність;

 б) близькість до народу, простота, щирість; 

в) уміння швидко орієнтуватись в обстановці;

 г) легковажність, нестійкість, непослідовність; 

д) пристрасть до хмільних напоїв, розгульного життя.

 2. Знання воєнного ремесла, вміння організувати людей у бою і праці. 

3. Стосунки із підлеглими, популярність серед війська і народу.

 III. Троянський царевич - образ запорозького кошового отамана.

         Домашнє завдання: 

1. За поданим планом написати образ головного героя.


      Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com


                                                   24 листопада

                                           Українська література

Тема: І. Котляревський «Енеїда». Робота над змістом твору. Тема та ідея поеми. Національний колорит.

 Мета: розкрити ідейно-тематичну спрямованість поеми «Енеїда», проблематику, жанр та національний колорит твору; розвивати вміння учнів аналізувати прочитане, розмірковувати над змістом твору, виділяти головне, грамотно висловлювання власні думки, почуття, спостереження;

                                       ЗМІСТ ПОЕМИ «ЕНЕЇДА»

 Частина І. Початок подорожі Енея. Гостювання в Дідони.

 Частина II. В Сіцілії. Поминки по батькові Енея Анхізу. Пожежа (горить троянський флот).

Частина III. На землі Кумській. Подорож Енея з Сівіллою на той світ. Зустріч з батьком Анхізом.

 Частина IV. В Латинській землі. Обмін подарунками Енея з царем Латином. Початок війни.

 Частина V. Війна між троянцями і рутульцями. Героїчний подвиг Низа та Евріала. Частина 

VI. Продовження війни. Поєдинок Турна з Енеєм. 

ТЕМА ТВОРУ. Змалювання життя українського суспільства кінця XVIII- початку XIX ст.. 

ІДЕЯ ТВОРУ: висміювання українських панів і чиновників, козацьких старшин, їх паразитичного життя, обжерливості, пияцтва, нікчемних сварок і водночас уславлення патріотизму,  вірності обов'язку, мужності, товариської солідарності.

                        Літературний диктант

1. Чому Еней, троянський царевич, «п'ятами з Трої накивав»? 

2. Під час подорожі Енея Юнона весь час йому шкодить, а Венера- допомагає? Чому? 

3. Як «зустріло» море троянців? Хто і як допоміг їм? 

4. Перша зупинка Енея і троянців. Де? Чому?

 5. Чому троянський царевич зі своєю ватагою втікають із Карфагена?  

6. Як справляли поминки по батькові Анхізу? 

7. Сон Енея. Хто приснився гульвісі, що напророкував? 

8. Чому Еней помандрував із Сівіллою у підземне царство? Кого він там зустрів? 

9. Зачитайте опис пекла. З якою метою Іван Петрович так докладно і колоритно змальовує його?

 10. Що наворожила Енеєві провісниця із пекла?

 11. Куди подалася троянська ватага позбувшись баби Сівілли?

12. Що найбільше зацікавило троянського царевича у Латинській землі?  

               Домашнє завдання:

1. Опрацювати зміст поеми;

2. дати письмово відповіді на "Літературний диктант".

      Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com


                                                 17 листопада 

                                          Українська література

Тема: Іван Котляревський – засновник нової української літератури. Історія появи «Енеїди». Національний колорит, алюзії на українську історію в поемі.

Мета: ознайомити із життям та творчістю засновника нової української літератури Івана Котляревського; розкрити історію написання поеми Івана Котляревського «Енеїда», її жанрову приналежність; дати поняття про травестію, бурлеск, пародію, алюзію; розвивати навички сприйняття інформації на слух, креативність, логічне мислення, виділяти головне, суттєве, вміння висловлювати власні думки, почуття, спостереження. 

1. Подивись відеофільм : Біографія І.Котляревського.

     https://www.youtube.com/watch?v=A1ihjV0I1vA

2. Подивись відеофільм: Котляревський «Енеїда»

    https://www.youtube.com/watch?v=2fXlecXEDNw

3.Теорія літератури

Бурлеск (італ. burlesque від burla — жарт) — вид комічної, пародійної поезії та драматургії, генетично пов’язаний з народною сміховою культурою, акцентований на свідомій невідповідності між змістом і формою.

Травестія (від італійського ігаиезііге — пере­вдягати) — різновид жартівливої бурлескної поезії, коли твір із серйозним чи героїчним змістом та відповідною формою переробляється на твір ко­мічного характеру з використанням панібратських,  виразно розмовних зворотів

4. Подивись відеофільм : Іван Котляревський "Енеїда" Переказ поеми.

     https://www.youtube.com/watch?v=Jgm_89fUkYo

        Домашнє завдання: 

1. Зробити конспект за біографією І.Котляревського і вивчити його;

2. подивитись відеоуроки, знати зміст "Енеїди".


                                  21 вересня      29 вересня

                             Українська література

Тема:  Українські народні балади  "Ой летіла стріла", "Ой на горі вогонь горить". Тематичні та стильові особливості, сюжет, герої українських балад. Класифікація балад (легендарні, історичні, сімейні, любовні та ін.). ТЛ: балада.

Мета: розкрити зміст поняття "балада"; навчити учнів розрізняти види балад, аналізувати тексти за змістом і стильовими особливостями.

1. Подивись відеоурок:  Українська народна балада як жанр.

https://www.youtube.com/watch?v=9YtMpTw8zRk

Теорія літератури

Терміном «балада» (з фр. танцювальна пісня) у середньовічній Франції називали любовну пісню, під яку виконували танці. В Італії балада втратила танцювальний характер, а з ХVІІІ ст. вся європейська література перебувала під впливом англо-шотландської балади, у якій драматично було зображено сцени нещасливого кохання, помсти, сімейні чвари й історичні події.

Балада — це ліро-епічний пісенний твір легендарно-історичного або родинно-побутового змісту з описами незвичайних ситуацій, людей і вчинків.

Балада має спільні ознаки з ліричною піснею, казкою, міфом, легендою й думою.

2. Прочитай баладу "Ой летіла стріла"  ( стор. 15 - 16 ).


     Аналіз балади “Ой летіла стріла”


Балада «Ой летіла стріла» змальовує історію загибелі сина вдови від стріли.

Тема балади: оспівування суму за вбитим стрілою вдовиним сином.

Ідеявисловлення співчуття до загиблого.

Основна думка
Ой матінка плаче,
Поки жити буде,
А сестриця плаче,
Поки не забуде;
А миленька плаче,
Поки його бачить…

Композиція 

Експозиціядіалог про причину смерті вдовиного сина.
Зав’язка: приліт трьох рябеньких зозуль

Кульмінація: оплакування матері, сестри, миленької, смерть героя.

Розв’язкасмерть рідної людини — одвічна пам’ять про неї.

Горе рідних безмірне. Вони, як зозулі, прилетіли та й плачуть над убитим. Де мати плаче — там «Дунай розлився», де сестра — там «слізок криниця», а де миленька — «земля сухенька». Сестра й мила скоро забудуть про втрату, а мати страждатиме довіку.

3. Прочитати баладу " Ой на горі вогонь горить" ( 16 - 17 ).


4. Заповни літературний паспорт балади                             «Ой на горі вогонь горить»

Тема: 

Ідея: 

Основна думка: 

Символи балади «Ой на горі вогонь горить»:

Кінь – 

Вогонь – 

Ворон –


Композиція «Ой на горі вогонь горить»

Експозиція: 

Зав’язка: 

Кульмінація: 

Розв’язка: 


Художні засоби «Ой на горі вогонь горить»

Метафори:

Пестливі слова: 

Звертання: 

Риторичне запитання: 

Риторичний оклик: 

Повтори: 

Важкою і небезпечною була служба козака, особливо сторожового. Він повинен був день і ніч вартувати, чи не збираються вороги напасти зненацька на його рідну землю. У разі небезпеки — запалювати сигнальний вогонь. Козак устиг повідомити про нападників, а сам лежить «порубаний, постріляний». І посилає вірного товариша, коника вороненького, щоб сказав батькам, що син їхній не повернеться, бо одружився «із сирою землею» — такою метафорою означена загибель козака.

      Домашнє завдання:

1.Опрацювати теоретичний матеріал у підручнику сторінка 14 - 18.  Уміти виразно читати і аналізувати балади «Ой на горі вогонь горить" та "Ой летіла стріла".

2. Заповнити літературний паспорт балади "Ой на горі вогонь горить".

Відповіді надіслати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com


                                       10 вересня     2021

                                      Українська література 9 клас

Тема: Процес виникнення фольклору. Родинно-побутові пісні. «Місяць на небі, зіроньки сяють», «Цвіте терен, цвіте терен».

Метадослідити процес виникнення фольклору, ознайомити школярів з родинно-побутовими піснями, особливостями їх складання та проаналізувати програмові твори; розвивати культуру зв'язного мовлення, пам'ять, увагу, вміння грамотно висловлювати власні думки, наводячи переконливі аргументи, приклади з життя;

1.1. Фольклор (анг. folk — народ, lore — знання, мудрість) — сукупність різних видів і форм масової словесної художньої творчості; усні народні твори.

1.2. Художні прийоми фольклору: звертання, діалог порівняння, епітети, слова

зі зменшувально-пестливими суфіксами, гіперболи, вислови-порівняння.

1.3. Процес виникнення фольклору.

Це поетичне мистецтво слова твориться за особливими, специфічними законами усної передачі від покоління до покоління. Ми ніколи не дізнаємося, хто був автором першої колядки або весільної пісні, чий гострий розум породив влучне прислів'я, яка мати проспівала першу колискову, кому належать перші варіанти дум…

І пісні, і думи з часом то скорочувалися, то подовжувалися, то перероблялися, то з'єднувалися з іншими такими ж творами. А внаслідок цього з’являються вже нові фольклорні перлини, автором яких можна назвати тільки народ. Ця колективність творення у фольклорні виявляється і в зовнішніх формах творчості, і у внутрішній його суті, і в процесі створення народних шедеврів, і в їх виконанні. Численні творці і виконавці спираються на загальний досвід і традицію і водночас вносять у вже відомий твір нові риси й деталі. При цьому вони намагаються пристосувати раніше відомий сюжет, обряди і стиль до конкретних умов виконання та конкретного часу.

1.4. Специфічні ознаки фольклору: відображення життя, праці, боротьби трудового народу в різні історичні епохи; вираження його світогляду, моралі, інтересів, мрій, оцінки різних суспільних і побутових подій та явищ, вчинків людей; соціальна значимість творів; колективний характер творення; усне зберігання й поширення; варіантність текстів; анонімність; порівняно невеликий обсяг; ідейно-тематична єдність усіх фольклорних творів; простота і ясність стилістики; строга послідовність композиції; повторюваність; переважання дієслівних рим.

2. Подивись відеоурок: Родинно - побутові пісні.

https://www.youtube.com/watch?v=j81JIBwlBdg

3. Аналізування програмових соціально-побутових пісень


3.1. «Місяць на небі, зіроньки сяють».

3.1.1. Виразне читання твору або прослуховування його виконання у грамзаписі.

3.1.2. Тема: оспівування палкого кохання козака до дівчини.

3.1.3. Ідея: возвеличення щирого почуття, яке не розлучить героїв за будь-яких обставин.

3.1.4. Основна думка: Як ми любились та й розійшлися, / Тепер зійшлися навіки знов.

3.1.5. Жанр: пісня, інтимна лірика.


4.1. «Цвіте терен, цвіте терен".

4.2. Тема: оспівування страждань дівчини через те, що «миленький поїхав іншої шукати».

4.3. Ідея: засудження зради у палкому коханні.

4.4. Основна думка: Хто з любов'ю не знається, той горя не знає.

5.5. Жанр: пісня, інтимна лірика.

        Домашнє завдання:

1.Опрацювати матеріал уроку , зробити конспект і вивчити його;

2. Вивчити напам'ять одну пісню (підручник стор. 8 - 9 ), надіслати відео.


Відповіді надіслати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com


Комментариев нет:

Отправить комментарий

ОБЕРЕЖНО, КОРОНАВІРУС !