7-А,Б Українська мова

                                             27 квітня (7- А)         28 квітня (7- Б)

Тема: ВИДИ ПРИЙМЕННИКІВ ЗА БУДОВОЮ. НЕПОХІДНІ ТА ПОХІДНІ ПРИЙМЕННИКИ

Мета:

✵ навчальна: поглибити знання учнів про особливості прийменника як частини мови, ознайомити з поділом прийменників за морфологічною будовою та за походженням;

1. Подивіться відеоурок: Види прийменників за будовою.

https://www.youtube.com/watch?v=RBM4r_erbtg

2. За будовою прийменники поділяють на прості, складні та складені. 

Прості: з, за, до, через. Складні, утворені поєднанням простих прийменників: понад, попід. Складені прийменники утворені від кількох слів: поруч з, незалежно від. Складні прийменники пишуться разом: поза, поперед, лише такі, що починаються із з (зі), пишуть через дефіс: з-за, з-над. Складені прийменники пишуться окремо. У зв’язку з.

За походженням прийменники поділяються на непохідні та похідні. Непохідні прийменники — найдавніші, їхнє походження не простежується: з, на, по, між.

Похідні прийменники утворені від інших частин мови:

- іменників: кінець, край;

прислівників: мимо, близько;

-поєднанням іменників та прислівників із непохідними прийменниками: назустріч, услід.

3. Опрацюйте теоретичний матеріал за підручником (параграф № 35, стор. 212).

4. Записати сполучення слів із прийменниками у дві колонки: у першу — із похідними прийменниками, у другу — із непохідними. Визначити, від яких частин мови утворилися похідні прийменники.

Наді мною, коло лісу, з-поміж людей, з гори, протягом року, понад лісами, згідно з наказом, о сьомій годині, незалежно від погоди, край дороги, біля столу, на дошці, під землею, без нас.

Домашнє завдання:

. Вивчіть  правила "Види прийменників за будовою";

. Виконайте вправу № 472, стор. 214.

Виконану роботу надіслати  7-А ,Б  до 30.04  до  18 :00 .


                           26 квітня (7-А)          26 квітня (7-Б)

Тема: Прийменник як службова частина мови

Прийменник — службова незмінна частина мови, що виражає відношення між предметами, відношення дії та ознаки до предмета, залежність іменника, числівника, займенника від інших слів у реченні і разом з ними вказує на об’єкт дії, напрям, місце, час, причину, мету.
Приклад:  Ще в дитинстві я ходив у трави, в гомінливі трепетні ліси…
Щоб запам’ятати, що таке прийменники (адже їх часто плутають із прикметниками, прислівниками за співзвучністю назви), варто розкласти слово: прийменник, тобто «при іменних» частинах мови.
Разом з відмінковими формами іменників, числівників, займенників прийменники можуть виражати:

 час (без п’яти хвилин, о десятій годині);

простір (злетіти у небо, доїхати до міста);

  • причину (запізнився через транспорт);
  • мету (прийшов на урок, зустрівся з однокласниками);
  • спосіб дії (сказати по правді, робити з задоволенням);
  • порівняння (більший за інших, найменший у класі);
  • відношення до матеріалу (штани з вельвету, зошит з паперу);
  • предмет, на який спрямована дія (розповідати про навчання, привітати зі святом).

1. Подивіться відеоурок: Прийменник як службова частина мови

https://www.youtube.com/watch?v=8Vo9TlRQOJU

2 Опрацюйте теоретичний матеріал підручника з теми: "Прийменник як службова частина мови".

\Перепишіть речення, на місці крапок вставляючи прийменники

 

  1. Хто рано підводиться, ... того й діло водиться.
  2. ... невмілого руки не болять.
  3. Не взявшись ... сокиру, хати не зробиш.
  4. ... діла слабіє сила.
  5. ... умілого і долото рибу ловить.
  6. Треба нахилитися, щоб ... криниці води напитися.
  7. Щоб рибу їсти, треба ... воду лізти.
  8. ... лежачий камінь вода не тече.

Домашнє завдання: 

. Вивчити правила, що таке прийменник;

 Відредагуйте словосполучення і речення

 

  • ходити по хатам;
  • зошит по українській мові;
  • знання по фізиці;
  • діяти по правилах;
  • по квітень включно;
  • Перший урок починається у вісім годин тридцять хвилин.
  • Моя сестра по фаху лікар.
  • Я ходив в магазин.
  • Учень пропустив три дні по хворобі.
  • Ми говорили за нашого улюбленого футболіста.

Виконану роботу надіслати  7-А    26.04  до  18 :00 ,  7- Б   26.04  до 18:00 .



                             20 квітня ( 7-А)        21 квітня ( 7 -Б)

Тема: Контрольна робота з теми "Прислівник"

                                                 Різнорівневі завдання

Початковий рівень (кожна відповідь 0.5 б.)

1. Усі слова є прислівниками у рядку:

А. випадково, весною, пішки;
Б. на пам’ять, завширшки, втричі;
В. поріг, по-моєму, прекрасно;
Г. любо-дорого, навзаєм, використано.

.2. Прислівник відповідає на питання:
А. який? чий?
Б. що роблячи? що зробивши?
В. як? наскільки? навіщо?
Г. скільки? котрий?

3. Які прислівники можуть утворювати ступені порівняння?:
А. якісні, відносні, присвійні;
Б. якісно-означальні;
В. обставинні часу;
Г. обставинні причини та місця.

4. Прислівник набагато до розряду:
А. способу дії;
Б. міри та ступеня дії;
В. причини;
Г. якісно-означальні.

5. Помилку в утворенні форми ступеня порівняння прислівника допущено в рядку:
А. найліпше;
Б.  більш актуально;
В. найменш вдало;
Г. менш гірше.

6. Усі прислівники пишуться з двома -нн у рядку:
А. прекрасн..о, невблаган..о, незграбн..о;
Б. грішн..о, невпин..о, живописн..о;
В. рівнин..о, туман..о, спосон..я;
Г. бажан..о, попідтин..ю, перлин..о.

Середній рівень

7. Установити відповідність між прислівниками та їх розрядами за значенням (за кожну правильну відповідь 0,25б.)
1. довіку                      А. причини
2. наперекір                Б. часу
3. спересердя              В. способу дії
4. вдвічі                       Г. міри й ступеня дії
5. по-українськи        Д. мети

.8. Установити відповідність між прислівником та формою ступеня порівняння прислівника (за кожну правильну відповідь 0,25б.)

1. холодніше                 А. проста форма найвищого ступеня порівняння
2. найбільш чисто       Б. складена форма найвищого ступеня порівняння
3. найгірше                   В. проста форма вищого ступеня порівняння
4. більш вдало              Г. складена форма вищого ступеня порівняння
Достатній рівень
9. Утворити усі можливі форми ступенів порівняння прислівників легко, мало. (1бб)

10. Записати слова, знявши риску.  (1б.)
Зо/зла, де/небудь, в/двічі, що/най/сильніше, без/кінця, дарма/що,час/від/часу, поза/торік, яко/мога, по/перше, всього (на) всього, як (не) як, де (не) де, віч (на) віч, сама (самотою), пліч (о) пліч, (по) своєму, рік (у) рік,  раз (у) раз, хоч (не) хоч, (будь) де, день (у) день, багато (багато), з діда (прадіда).

Високий рівень

11.                       Написати власне висловлювання на  тему: «Важливо залишатися Людиною». Увести в нього прислівники, підкреслити їх як члени речення (2 бали).  ( 8 - 10 речень)


Виконану роботу надіслати  7-А    20 .04  до  18 :00 ,  7- Б   21.04  до 18:00 .



                                                 19 квітня   7 А,  Б.

Тема: Не, ні з прислівниками.

Мета: пояснити правила написання не, ні з прислівниками; формувати вміння визначати в словах орфограму «Не, ні з прислівниками» та обгрунтовувати вибір написання; 

1. Подивіться відеоурок : "Не, ні з прислівниками"

https://www.youtube.com/watch?v=mUh_fz47i_c

https://www.youtube.com/watch?v=khFy-VFRPOk

2. Опрацюйте теоретичний матеріал  підручника з теми: "Не, ні з прислівниками)

3. Переписати  речення , знімаючи риску.

Серед скель і долин бачив чистих джерел я не /мало. Скоро казку повідати, та не /скоро путь верстати.  Самій не /довго збитися з путі, та трудно з неї збитись у гурті. Живописець вмілою рукою у годину теплу і ясну переніс на аркуші весну із не/давно скреслою рікою. Вечір м’яко й не /чутно вимикає опуклу люстру сонця. 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:

. Вивчити правила : "Правопис не, ні з прислівниками";

.Переписати речення, знімаючи риску, підкреслити в кожному  реченні члени речення.

Грамоти вчиться - не/одмінно знадбиться. Коли грибно, то не/хлібно. Лінощі йдуть попереду, бідність – не/відступно за ними. Лінощі не/швидко йдуть, злидні їх наздоженуть. Що поспішно, те не/доладно.Із золотом, як з вогнем, тепло й не/безпечно. Не/тяжко псові в зуби дати, тяжко з зубів виривати. Головою працювати не/легше, ніж лопатою махати.  

Виконану роботу надіслати  7-А    19 .04  до  18 :00 ,  7- Б  до  20.04  до 18:00 .



                                13 квітня ( 7 - А )           14 квітня  ( 7 - Б )

Тема уроку: Букви н та нн у прислівниках.

Мета : Поглибити знання учнів про правопис прислівників; пояснити правила написання прислівників з н та нн; формувати вміння визначати в словах орфограму «н та нн у прислівниках»; обґрунтувати вибір написання. Розвивати логічне мислення, мовлення, пам'ять, дикцію.

1. Подивіться відеоурок:  Букви  -н-  та   -нн-  у прислівниках.

        https://www.youtube.com/watch?v=4VtEgtENZF0

2. Опрацюйте теоретичний матеріал , вивчіть правила  (підручник " Букви н та нн у прислівниках" )

3. Виконайте вправу ( перше речення починається словами  Тебе цей сад прийняв...) 

Домашнє завдання: 

. Вивчити правила  "Букви н та нн у прислівниках"

. Виконати вправу ( перше речення  Там золоті  Софії дзвони...)

              Виконану роботу надіслати  до 18 квітня  ( 7-А, Б ) на мою електронну адресу.


                                                  12 квітня  ( 7 А, Б )

Тема: РОЗВИТОК КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ. ПОРТРЕТНИЙ НАРИС У ПУБЛІЦИСТИЧНОМУ СТИЛІ

Мета:

✵ навчальна: поглибити знання семикласників про публіцистичний стиль мовлення; ознайомити учнів з основними жанрами публіцистичного стилю, будовою та вимогами до створення портретного нарису в публіцистичному стилі;

✵ розвивальна: удосконалювати вміння створювати власне висловлювання відповідно до мети і стилю мовлення;

1.Подивіться відео :

  https://www.youtube.com/watch?v=l6SDnivCI8U

https://www.youtube.com/watch?v=-dg9JETYjC8

2. Опрацюйте текст "Творець українського бренду" ( підручник)

3. Виконайте завдання після тексту (усно).

4. Опрацюйте теоретичний матеріал за підручником : "Як написати нарис".

Текст 1.

Портретний нарис, як будь-який інший жанр літератури, має свої характерні особливості.

Мета нарисовця — розповісти про іншу людину, показати його таким, яким він бачиться авторові твору. Нарисовець повинен зобразити героя, з документальною точністю намалювавши його портрет, показавши його поведінку або вчинки в нестандартних ситуаціях. Важливо пам’ятати, що писати нарис можна тільки на основі добре вивченого матеріалу: на відміну від оповідача, нарисовець не може домислювати події. Він працює виключно з документальними матеріалами.

Текст 2.

Створюючи портретний нарис будь-якої людини, слід правильно подати свій виклад, підібрати захопливі початок і кінець для розповіді. Потрібно вміти порушити інтерес до героя, змусити думати про нього навіть після того, як нарис буде прочитаний і відкладений убік. У жодному разі не можна починати розповідь банальними фразами (наприклад, «Я хочу розповісти …», «Мою маму звати …» та ін.). Початок має бути цікавим. Ось вдалі приклади: «А ще життя прекрасне тим, що в ній є мама …»; «Її очі стають переді мною у найважчі моменти життя …»; «Що ви пам’ятаєте про своє дитинство?».

Домашнє завдання: 

. Оберіть героя (героїню) майбутнього нарису. З різних джерел зберіть про нього (неї) якнайбільше інформації. Спробуйте написати портретний нарис у публіцистичному стилі. 

Виконану роботу надіслати  до  12 .04  до  18 :00 (7-А),   13.04  до 18:00 (7-Б).


                                    06 квітня  ( 7 - А)      07 квітня  ( 7 - Б)

Тема: БУКВИ И ТА І В КІНЦІ ПРИСЛІВНИКІВ

Мета:

✵ навчальна: ознайомити учнів з основними правилами правопису прислівникових суфіксів -и та -і; формувати загальнопізнавальні вміння правильно записувати прислівники, спираючись на правила, уживати прислівники з суфіксами -и та -і у словосполученнях і тексті;

✵ розвивальна: розвивати творчі вміння використовувати прислівники у власних висловлюваннях

1. Зробіть синтаксичний розбір  речення.

     Між соснами ледь / ледь бринить проміння.

2. Подивіться відеоурок : Букви и та і в кінці прислівників 

      https://www.youtube.com/watch?v=TluogDnH-Ow

3. Опрацюйте теоретичний матеріал ( підручник  стор. 195)

4. Виконайте вправу  N 422, стор.195.

Домашнє завдання: 

. Вивчіть правила стор. 195;

. Виконайти вправу  N 421.

Виконану роботу надіслати  до  08.04  до  18 :00 (7-А),   08.04  до 18:00 (7-Б).


                             05 квітня (7 - А)           05 квітня  (7 - Б)

Тема: Написання прислівникових сполук.

Мета: повторити й поглибити знання учнів щодо написання прислівників, зокрема прислівникових сполук; формувати вміння обґрунтовувати вибір написання; знаходити й виправляти помилки в правописі прислівників та прислівникових сполук; розвивати правописні вміння та навички; виховувати культуру усного та писемного мовлення.

1. Словниковий диктан

   Будь/коли, будь/де, де /не/де, так/то, по/ведмежому, ледве/ледве, казна/де, багато/багато, до /дому, у/низ, по/дитячому, хтозна/як, аби/де, сяк/так, віч/на/віч, мало/помалу, на/пам’ять,  хтозна/скільки, звідки/таки, у/до/світа, тихо/мирно, на/троє, в/двоє.

2. Подивіться відеоурок : Написання прислівникових сполучень

       https://www.youtube.com/watch?v=6HHgDDkzMTc

3. Опрацюйте теоретичний матеріал  (підручник параграф 34 стор.194).

4. Виконайте вправу  з граматичним завданням  N  416, стор. 194.

    Домашнє завдання :

. Вивчити правила параграф 34, стор. 194;

. Виконати вправу 419, стор. 195.

Виконану роботу надіслати  05.04 до  18 :00 (7-А),   05.04  до 18:00 (7-Б).


                                      19 січня  (7-А)       20 січня (7 -Б)

Тема:  Коми при одиничному дієприслівнику.

Мета: закріпити знання учнів про дієприслівниковий зворот; розвивати творчі

вміння зіставляти, порівнювати, моделювати речення з дієприслівниковими

зворотами та одиничними дієприслівниками , навчити учнів виділяти на письмі

та в усному мовленні дієприслівникові звороти; сприяти збагаченню

словникового запасу учнів; виховувати любов до рідної мови, до її багатства.

І. Подивіться відеоурок: Кома при одиничному дієприслівнику

 https://www.youtube.com/watch?v=f8I5lhaQ5a0

ІІ. Опрацюйте теоретичний матеріал запідручником стор. 157.

ІІІ. Виконайте письмово  вправу 330, стор. 157.

Домашнє завдання:

* Вивчити правила стор. 157.

* Виконати  вправу 332, стор. 158 з граматичним завданням,

* Зробити синтаксичний розбір речення: Ластівка, облетівши півсвіту, повертається додому.

Виконану роботу надіслати  19.01. до  18 :00 (7-А),   20.01 до 18:00 (7-Б).



                                         18 січня  (7 -А, 7 -Б)

Тема: Дієприслівниковий зворот. Розділові знаки в реченнях із дієприслівниковими зворотами.

І. Виконати завдання 

1.Дієприслівник – це

а) самостійна частина мови;

б) особлива форма прислівника;

в) особлива форма дієслова.

Записати дієприслівник, поставити до нього питання (напр.: що зробивши? прочитавши).

2. Дієприслівник означає

а) ознаку предмета за дією;

б) ознаку дії, ознаку іншої ознаки, ознаку предмета;

в) додаткову дію або стан.

Скласти (пригадати) й записати речення з дієприслівником, підкресливши його як член речення (напр.: Холодні вітри мчали полями, вривалися з розбігу в ліси і, покружлявши, знасилені падали в хащах. (Ю.Мушкетик.)

3. Дієприслівниковий зворот – це

а) дієприслівник разом із дієсловом-присудком, з яким він пов’язаний за змістом;

б) дієсприслівник разом із залежними від нього словами;

в) дієприслівник разом із граматичною основою речення.

Скласти (пригадати) й записати речення з дієприслівниковим зворотом (напр.:  Сад, нахиливши срібні віти, пісні пташині пригадав. )

             Увага!

Дієприслівниковий зворот, виражений фразеологізмом, комами не відокремлюється, якщо він за значенням наближений до прислівника.


Наприклад: Сашко біг не чуючи ніг (тобто дуже швидко).

Говорити не переводячи подиху.

Працювати не покладаючи рук.

ІІ.

Із поданих слів скласти речення. Дієприслівникові звороти підкреслити.

Квіти, стуливши, заснули, барвисті, міцним, сном, пелюстки.

Клекотіли, плаваючи, орли, глибокими, понад, велично, міжгір'ями


ІІІ. «Сміливий експериментатор»

Перебудувати та записати речення, замінивши один із однорідних присудків дієприслівниковим зворотом.

1. Здавалось, сонце зупинилось посеред неба і далі не рухалося.

2. Микола взявся за іншу вудочку і став пильно дивитися на поплавок.


Домашнє завдання:

* Вивчити правила стор. 152, 153, 154.

* Виконати вправу 327, стор. 156.


Виконану роботу надіслати  18.01. 21  до  18 :00.



                                12 січня ( 7-А),  13 січня (7-Б) 

Тема: Дієприслівниковий зворот. Розділові знаки в реченнях із дієприслівниковими зворотами.              

І Актуалізація опорних знань

 1. Творчий диктант

Від поданих дієслів утворити дієприслівники:

Бажають , піклуються, дбають , відгукнутися , незчутися , нездужати, недочувати .

1. Перегляньте відеоуроки за посиланнями:

https://www.youtube.com/watch?v=vf04cx0zTfc

https://www.youtube.com/watch?v=FwN4tSssbfQ

2. Робота з підручником. Опрацювати теоретичний матеріал стор.152.

3. Виконайте письмово вправу 319, стор. 153.

ІІ. Домашнє завдання:

* Вивчіть правила про дієприслівниковий зворот; 

* Виконайте вправу 323, стор. 155.



                                                        11 січня  (7 -А, Б)

Тема: Дієприслівник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

Дієприслівник як особлива форма дієслова

Дієприслівник — особлива незмінна форма дієслова, що означає додаткову дію або стан, яка супроводить іншу, основну дію. У реченні дієприслівник найчастіше повязаний із дієсловом-присудком і є обставиною. Женя сидів зіщулившись. Дієприслівники відповідають на питання що роблячи? Що зробивши?: захлинаючись, кажучи.

1. Перегляньте  відеоурок за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=a9v7ooRzjbw

2.  Робота з підручником.  Опрацювання теоретичного матеріалу стор. 149

3. Виконайте письмово вправу 308.

ІV  Домашнє завдання: 

1. Вивчіть правила про дієприслівник як особливу форму дієслова;

2. виконайте письмово вправу  310 стор. 150.



                                                  13 листопада

Тема: Розвиток мовлення. Письмовий твір  розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи ( в художньому стилі) 

1. Прочитайте текст ( підручник стор. 101 ) 

2. Визначте тему та головну думку тексту ( письмово)

3. Складіть план

4.Дайте письмову відповідь на питання: 

.Чи маєте ви власноруч виготовлений виріб, яким можна пишатися?  Чи є створення такого рукотворного виробу у ваших планах? 

. Назвіть свою улюблену справу. Чим зумовлено ваше захоплення? 


                                                         16 жовтня                                                                                             

Тема: Минулий час дієслова.   Зміна дієслів минулого часу.   

  Слово вчителя.

В українській мові, як і в російській, є три форми часу: минулий, теперішній і майбутній.

Дієслова минулого часу означають дію, яка відбулася раніше: прочитала, прочитав.

Дієслова теперішнього часу означають дію, яка відбувається: читаю.

Дієслова майбутнього часу означають дію, яка відбуватиметься: читатиму, буду читати.


1. Розподільний диктант.

Завдання: записати дієслова у три колонки: в І — теперішнього часу; в ІІ — минулого; в ІІІ — майбутнього.

Працюю, вчуся, носив, бігатиму, дихає, несла, шаную, берегтиме, садить, полив, садитиме, привезе, допоміг, стереже, змагався, мріє, їхатиму.


Дієслова минулого часу змінюються за числами, а в однині — за родами: думав, думала, думало, думали.


2.  Робота з таблицею  (підручник стор. 78).

Висновок: форма минулого часу чоловічого роду твориться від основи інфінітива за допомогою суфікса -в-, якщо основа закінчується на голосний, і без суфікса, якщо основа закінчується на приголосний; а жіночого, середнього роду та множини — за допомогою суфікса -л-.


3. Тренувальна вправа.

Завдання: переписати, поставити дієслова, що в дужках, у формі минулого часу.

Буйно (сходити) пшениця, так, аж серце (молодіти).  За гори вже сонце (ховатись), рожевії хмарки (пливти).  (Співати) пташки голосисто у сяйві з небесних вершин.  Вечірнє сонечко гай (золотити), Дніпро і поле золотом (крити). 

V.      ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

—        Скільки часових форм дієслова в українській мові? Які вони?

—        Як утворюються дієслова минулого часу?


VI.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:  вивчити правила параграф №11,  виконати вправу №148 з граматичним завданням.



                                                 09 листопада

Тема: Творення дієслів наказового способу.

Перевірка домашнього завдання.

1. Випишіть дієслова умовного способу


Без людської праці вся земля від краю до краю заросла б бур’янами. Коли б я навчився працювати, як бджола, скільки міг би правди назбирати у життя! Здається, гори перевертав би і не чув би втоми. За чорні натруджені руки ми двічі умерти могли б. Та де б не був, де б не шукав дороги, я не забуду вчителя старого. 

2. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

Наказовий спосіб твориться від основи теперішнього часу.  Для цього від 3-ї особи однини (він, вона, воно що робить?) відкидаємо закінчення: пиш(е), сид(ить), стан(е), співай(е), повір(ить) — і до одержаної основи додаємо закінчення наказового способу.

Під наголосом та після збігу приголосних додаємо:
а) у 2-й особі однини (ти) -и: пиши, сиди, підкресли;
б) у 1-й особі множини (ми) -імо: пишімо, сидімо, підкреслімо.
в) у 2-й особі множини (ви) -іть: пишіть, сидіть, підкресліть.

Ці закінчення зберігаються й тоді, коли префікс ви- перетягає на себе наголос: пиши — ви́пиши, ви́пишімо, ви́пишіть; неси — ви́неси, ви́несімо, ви́несіть.

В інших випадках:
а) у 2-й особі однини (ти) кінцевий зубний приголосний (“де ти з’їси ці лини”) пом’якшуємо**: стань, сядь, кинь, але: постав, розріж, повір;
б) у 1-й особі множини (ми) додаємо закінчення -мо: станьмо, сядьмо, киньмо, поставмо, розріжмо, повірмо;
в) у 2-й особі множини (ви) додаємо закінчення -те: станьте, сядьте, киньте, поставте, розріжте, повірте.


   3. Дослідження-відтворення


Утворіть за зразком від поданих дієслів форми наказового способу, підкресліть у них закінчення.


ЗРАЗОК: ходити – ходи, ходіть.

Летіти, готуватися, стежити, класти, міряти, глянути, казати, їсти, запитати.


4. Трансформація


Перепишіть, вставляючи дієслова, що в дужках, в потрібній особі наказового способу.


1. Твоєму кожному почину розкрито двері (йти, творити, прославити – 2-ї ос. одн.) Батьківщину. 2. Як у бою гвинтівку, (берегти – 2-ї ос. одн.) у світі мир.

 3. (Зробити – 2-ї ос. мн.) добро людині і (забути – 2-ї ос. мн.).


. Домашнє завдання:


 §  15; вправа № 190 (1) частина, не забудьте про граматичне завдання.


Вивчити теоретичний матеріал.




                                     11 листопада


Тема: Творення дієслів наказового способу. 


                                     Тестування


1. З’ясуйте, яким членом речення виступає виділене дієслово.

Мистецтво слухати дано не кожному.

А підмет
В додаток
Г означення
Б присудок
Д обставина

2. Правильно утворено форму наказового способу дієслова
А підійти — підійди
Б підкреслити — підкреслюй
В чистити — чисти
Г вимірювати — вимірювай
Д перевіряти — перевір

3. Правильно утворено форму наказового способу дієслова
А ходити — ходімте
Б розвивати — розвиваймо
В зберегти — збережемо
Г заносити — заносимо
Д відповідати — відповідаємо

4. НЕПРАВИЛЬНО утворено форму наказового способу дієслова в рядку
А з’їси
Б хай прийдуть
В будьте
Г готуймося
Д ріж

5. НЕПРАВИЛЬНО утворено форму наказового способу в рядку
А читай
Б читаємо
В читаймо
Д хай читає
Г читайте

6. НЕПРАВИЛЬНО утворено форму наказового способу дієслова в рядку
А загаси
Б розповіси
В принеси
Г запроси
Д виголоси

7. НЕПРАВИЛЬНО утворено форму наказового способу дієслова в рядку
А повірмо
Б ляж
В говори
Г боріться
Д мовчати

8. НЕПРАВИЛЬНО утворено форму наказового способу дієслова в рядку

А усміхніться
Б погладь
В сядьмо
Г зважай
Д підводимо

9. НЕПРАВИЛЬНО утворено форму наказового способу дієслова в рядку
А нехай розквітають
Б продаси
В не сердься
Г вдивляймося
Д знаходьте

10. НЕПРАВИЛЬНО утворено форму наказового способу дієслова в рядку

А давай згадаємо
Б зневажмо
В покиньмо
Г віддаймо
Д розрадьмо

11. Форму умовного способу дієслова вжито в значенні наказового в реченні
А Чи не приніс би ти мені підручника з біології?
Б Ви читаєте, а я тим часом перевірю диктант.
В Скажи ти мені це відразу — я встиг би тобі допомогти.
Г Слід передати своїми словами зміст прочитаного нарису.
Д Панове, заходити за обмежувальну лінію заборонено.

12. Форму наказового способу дієслова вжито в значенні дійсного в реченні
А Не дай мені, доле, з байдужістю знатись.
Б А хтось візьми та й пусти чутку про козака-характерника.
В Учися чужого розуму, але й свого не губи.
Г Берімось краще до роботи, змагаймось за нове життя.

Д Хоч би сова попід небом літала, та соколом не буде.

Домашнє завдання: 

1. Вивчити правила ( підручник стор. 97).









Комментариев нет:

Отправить комментарий

ОБЕРЕЖНО, КОРОНАВІРУС !