7-А українська література 2022р.

                 



                                          26 травня

Тема: Підсумковий урок.  "Літературне літо".

          Любі діти!  Влітку ви можете не лише гарно відпочити, а й підготуватися до наступного навчального року – прочитати безліч цікавих книжок, рекомендованих Міністерством освіти й науки України до вивчення під час уроків літератури.

                Гарного відпочинку та цікавого читання!

   Список художніх творів, які будемо вивчати  у 8 класі.


Українські народні думи. «Маруся Богуславка»;

Леся Українка «Давня казка»;

Карпенко-Карий «Сто тисяч»;

М. Коцюбинський «Дорогою ціною»;

О. Довженко «Ніч перед боєм»;

Н. Бічуя «Шпага Славка Беркути»;

В. Дрозд «Білий кінь Шептало»;

Ю. Винничук «Місце для дракона»;

В. Чемерис «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання»


Список української літератури на літо 8 клас (додаткове читання)

АРЄНЄВ В. «Порох з драконячих кісток»

ГОНЧАР Олесь. «Берег любові», «Бригантина»

ВИННИЧУК Ю. «Легенди Львова»

ВОВЧОК МАРКО. «Ведмідь»

ДІМАРОВ А. «На коні й під конем»

ДЕРМАНСЬКИЙ Сашко. «Стонадцять халеп Остапа Квіточки»

ДУМАНСЬКА О. «Школярка з передмістя»



                                                19 травня 

Тема: ПЧ. Володимир Івасюк. Пісенна творчість. "Червона рута", "Я піду в далекі гори", "Балада про мальви".

Мета: ознайомити учнів з відомим українським поетом і композитором В. Івасюком ( його життєвим і творчим шляхом); охарактеризувати його пісенну творчість, навчити визначати й коментувати основні мотиви віршів.

 

1. Подивіться відео :  Історія без цензури. Володимир Івасюк - оберіг української пісні.

                                         https://www.youtube.com/watch?v=tc4u3L0PZqU

2. Послухайте пісню "Червона рута".


                               https://www.youtube.com/watch?v=lncD_WZgULQ

Монарда (Monarda), або відома в Україні як червона рута - багаторічна, ароматична лікарська рослина до 1 м заввишки. Крім того, вона є хорошим медоносом, багата на ефірні масла. Квіти монарди бувають різного забарвлення: білого, червоного, рожевого. У гібридних форм квіти махрові.


«Червона рута» аналіз (паспорт) твору

Автор: Володимир Івасюк.

Дата написання: 1970 р.

Жанр: пісенна лірика.

Тема твору: зізнання у щирому палкому коханні ліричного героя до своєї коханої.

Ідея: справжнє кохання приходить самостійно і захоплює людину так, що не потрібно жодних чарів і чаклувань.

Основна думка: почуття героя до своєї коханої дівчини справжнє, щире, безмежне. Сум і туга обіймають його без неї. Такі почуття не потребують жодних чаклувань.

Римування: перехресне.

“Червона рута” художні засоби: 

Епітети: Червону руту, чистая вода, бистрая вода, З синіх гір, У дібровах зелених, По забутих стежках, квітку надії.

Метафори: Я без тебе всі дні/ У полоні печалі; Бачу я тебе в снах; Бо давно уже ти / Увійшла в мої мрії.

Порівняння: Бо твоя врода — / То є чистая вода, / То є бистрая вода / З синіх гір.

Риторичне запитання: Може, десь у лісах / Ти чар-зілля шукала, / Сонце-руту знайшла / І мене зчарувала?

Повтор: То є бистрая вода / З синіх гір.

«Червона рута» – найвідоміша пісня Володимира Івасюка. Основана вона на легенді про червону руту – квітку, яка росте в Карпатських горах і, здобувши яку, можна приготувати зілля для того, щоб закохати у себе когось. У пісні ж герой звертається до коханої дівчини з завіренням у своїх найпалкіших почуттях. Він кохає її настільки сильно, що часом сам себе запитує чи не викликано це дією чарівного зілля (перший куплет). Проте кохання його щире й справжнє і ніяке зілля для його зміцнення чи поглиблення не потрібне, про що йдеться в останньому куплеті пісні.

3. Послухайте пісню " Я піду в далекі гори"

     https://www.youtube.com/watch?v=AfNMeVGXmFc

    Словникова робота.



. Полонина - безліса ділянка верхнього поясу Карпат, яка використовується для пасовиська та сінокоса.


. Звори - гірські западини, яри, провалля.




. Кичери - гори, що повністю вкриті лісом. окрім вершини.




. Бескиди - система гірських хребтів у північній  смузі Карпат, у межах Чехії, Словаччини, Польщі та  України.


 Володимир Івасюк "Я піду в далекі гори"  ( аналіз твору)

Автор: Володимир Івасюк.

Рік написання: 1969 р.

Жанр: пісенна лірика.

Тема твору: зображення пошуку своєї коханої молодим парубком.

Ідея: справжнє кохання знайде молоду людину, яка його прагне.

Основна думка: в пошуку коханої молодому парубку можуть допомогти стихії природи, які покажуть де живе його мила. Він шукатиме її сам і з чиєюсь допомогою бо вірить, що для кожної людини призначена свою доля.

«Я піду в далекі гори» – одна з найбільш відомих пісень Володимира Івасюка. Вона сповнена молодечого запалу і жаги знайти своє справжнє кохання. Заклики героя, молодого парубка, допомогти вітер знайти йому кохану сповнені надії та віри у вищі сили, що здавна притаманна гірським жителям. Його мрії про справжнє кохання життєстверді й сповнені молодецького романтизму. Він вперто йде до своєї мрії – навіть якщо вітер не допоможе, він сам шукатиме свою кохану і впевнений, що знайде її.

4. Послухайте пісню " Балада про мальви "

    https://www.youtube.com/watch?v=nOdSYZyXahE

   https://www.youtube.com/watch?v=tYY6SaJkbFg

Мальва Лісова, Калачики Лісові, калачики, проскурник, дика мальва, троянда лісова, зензівер - (Malva sylvestris) одно або двох, рідко багаторічна трав'яниста рослина родини мальвових. 



Домашнє завдання:

. Опрацювати матеріал уроку, зробити конспект ( біографія В. Івасюка, аналіз пісні "Червона рута",  " Я піду в далекі гори";

самостійно  зробити аналіз пісні  "Балада про мальви".

    Відповіді надсилати за електронною адресою:    olgarybakova19575757@gmail.com до 23.05.



                                             16 травня

Тема: Контрольна робота № 6 з теми " Творчість О.Ольжича, О. Теліги, О. Гавроша, А. Малишка".

Мета: перевірити, чи знають семикласники творчість сучасних письменників. 

                Виберіть ОДНУ правильну відповідь


І рівень (4 бали).

1. Що стало причиною смерті Олега Ольжича?
а) хвороба;
б) автомобільна аварія;
в) катування у концтаборі;
г) важке поранення.

2. Яка ідея вірша Олега Ольжича «Захочеш – і будеш…»?
а) сум за рідною домівкою;
б) возвеличення любові до України;
в) уславлення борців за волю України;
г) заклик до активного життя, віри в себе.

3. Який художній засіб використаний в уривку з вірша Олени Теліги?
   І душа моя горить сьогодні…
а) епітет;
б) метафора;
в) порівняння;
г) персоніфікація.

4. Який заклик звучить у вірші Олени Теліги «Сучасникам»?
а) ставати до бою за Україну;
б) не боятися своїх почуттів;
в) діяти, а не кидати слова на вітер;
г) не забувати про Бога.

5. На яку роботу влаштувався Іван Сила після прибуття до столиці?
а) вантажником;
б) працівником цирку;
в) вуличним борцем;
г) водієм.

6. Яку надзвичайно небезпечну тварину Іван Сила переміг голіруч у двобої?
а) лева;
б) тигра;
в) ведмедя;
г) бика.

7. За допомогою якої художньої деталі Андрій Малишко змальовує портрет матері у «Пісні про рушник»?
а) ласкава усмішка, засмучені очі;
б) сльози на щоці;
в) теплі, ніжні руки;
г) похилені плечі.

8. Символом чого є стежина у вірші Андрія Малишка «Чому, сказати, й сам не знаю…»?
а) далекої дороги;
б) шляху додому;
в) дороги в інший світ;
г) життєвого вибору.

ІІ рівень (4 бали).

9. Установіть відповідність між назвою вірша та уривком з нього.
1. «Господь багатий нас благословив»
2. «Сучасникам».
3. «Пісня про рушник».
4. «Вчителька».

а) Не треба слів! Хай буде тільки діло!
   Його роби – спокійний і суворий…
б) Козачка вдаряю попід мурами –
   Бо хлопчина не дає спокою!
в) Рідна мати моя, ти ночей не доспала,
   І водила мене у поля край села…
г) І вірити, і прагнути – не вотще.
   Безсмертне – і величне, і ясне-бо.
д) Знов щебече юнь і цвіте трава,
   Пізнаю тебе в постаті несхилій.

10. Установіть відповідність між героєм повісті Олександра Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили» та його характеристикою.
1. Фікса.
2. Мілена.
3. Брякус.
4. Пандорський.

а) найсильніша людина Німеччини;
б) кохана Івана;
в) ведучий у цирку;
г) агент таємної поліції;
д) тренер Івана.

ІІІ рівень (4 бали).

11. Визначте ідею вірша Олега Ольжича «Захочеш -  і будеш ».
12. Які циркові номери виконував Іван Сила?
13. Яку роль, на вашу думку, в житті кожної людини відіграє вчитель (за поезією Андрія Малишка «Вчителька»)?
14. Хто ці герої? Що вам відомо про них із повісті?
   А Міха Голий
  Б Аделія Бухенбах
  В доктор Брякус
  Г карлик Піні

    Відповіді надсилати за електронною адресою:    olgarybakova19575757@gmail.com 16.05.


                                          12 травня

Тема: Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні . що стали народними. "Пісня про рушник". 

Мета: - ознайомитись із постаттю А. С. Малишка, його життям, пісенною творчістю, навчитися розуміти ліричність та патріотичність «Пісні про рушник»;- розвивати вміння виразно читати поезію, виділяти художні засоби;  - визначити основні мотиви, символічність образів вірша.

1. Подивіться відео:  Андрій Малишко. Біографія.

    https://www.youtube.com/watch?v=2OozvHqlDGQ

   https://www.youtube.com/watch?v=vhtNtRfVwGo






2. Робота з підручником ( стор. 279 ). Біографія А. Малишка ( зробити конспект).

3. Послухайте пісню А. Малишка "Пісня про рушник".: 

    https://www.youtube.com/watch?v=4iav4SZnR0U

4. Подивіться відео: Андрій Малишко: творчий шлях та "Пісня про рушник".

   https://www.youtube.com/watch?v=ZndyKv3sO9U

5. Подивіться відеоурок з української літератури "Андрій Малишко. "Пісня про рушник".

  https://www.youtube.com/watch?v=O99hH0KItto

  https://www.youtube.com/watch?v=qCHH6d8Y5as

 Рушник – це символ України, відбиття культурної пам’яті народу. Він супроводжував людей протягом усього життя : і в радості, і в горі. Це символ людського щастя, і тому батьки дають його своїм дітям, коли вони вирушають у дорогу власного життя. Вишитий рушник – життєва стежина людини.

Домашнє завдання:

. Опрацювати матеріал уроку, зробити конспект;

. скласти паспорт твору "Пісня про рушник";

. вивчити вірш напам'ять (відправити на вайбер).


А. Малишко "Пісня про рушник"

https://naurok.com.ua/test/a-malishko-pisnya-pro-rushnik-187597.html


    Відповіді надсилати за електронною адресою:    olgarybakova19575757@gmail.com 


                                                    09 травня 

Тема: О. Гаврош. "Неймовірні пригоди Івана Сили". Іван Сила (Іван Фірцак) - утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості.

Мета:  продовжити аналіз повісті О. Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили», характеристики щедрого на добро головного героя твору як особистості.

1. Літературний диктант.

1.  — У чому агент Фікса звинуватив доктора Брякуса та Силу?

2. — Яка трагедія сталася з Іваном та Брякусом?

3. — Чому Сила потрапив до в’язниці? 

4. — Як Міха допоміг Іванові?

5. — Яку заставу призначила поліція, щоб випустити чемпіона? 

6. — Хто заплатив заставу за Івана? 

7. — За умовами контракту, що підписав Сила, він був зобов’язаний ... 

8. — Хто в цирку став запеклим ворогом чемпіона? 

9. — Які незвичайні номери вигадав Іван? 

10. — Що за незвичайні гості відвідали цирк? 

11. — Що було в конверті, який Іван отримав з адміністрації Президента? 

12. — Яку інформацію приховала мадам Аделія від Івана? 


1. Подивіться відеоурок:  Іван Сила - Українець - найсильніша людина планети 20 століття (справжнє ім'я Іван Фірцак).

    https://www.youtube.com/watch?v=e4lCOalVI_0














































































     Домашнє завдання:

. Опрацювати матеріал уроку, зробити конспект ( образ Івана Сили, уроки життя від Івана Сили );

. дати відповіді на літературний диктант;

. напишіть невеликий твір ( 7 - 10 речень ) на тему "Іван Сила - утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості".

                               Відповіді надсилати за електронною адресою:  olgarybakova19575757@gmail.com до 12.05.


                                            05 травня

Тема: О. Гаврош. "Неймовірні пригоди Івана Сили". Морально - етична проблематика  твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.

Мета: навчальна: продовжувати роботу над твором О. Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили», поглибити відомості учнів про Івана Фірцака як утілення непереможного духу українського народу; розвивальна: розвивати вміння характеризувати образи героїв, уміння висловлювати власні міркування про необхідність серйозного ставлення до здоров'я, до спорту, до чесності у спортивних змаганнях.

1. "Правильний код".

  Визначити послідовність подій та записати код.

1. Перемога в поєдинку з Велетом.

2. Знайомство з Міхою Голим. 

3. Пропозиція доктора Брякуса.

4.  Приїзд Івана Сили до столиці.

5. Таємне завдання агента Фікси. 

6. Численні тренування. 

7. Новий рекорд.

8. Іван Сила рятує Міху від арешту. 

9.Заборона працювати вантажником.


2. Подивіться відеоурок: О. Гаврош "Неймовірні пригоди Івана Сили". 

https://www.youtube.com/watch?v=FYPevH6wdzs


3. Подивіться відео: Іван Фірцак - "Кротон".

    https://www.youtube.com/watch?v=Rmj8b_iBXKo&t=6s

4. Записати в зошиті...

























5. Складання асоціативного куща.

















"Неймовірні пригоди Івана Сили" - казка про життя реальної людини. Автор "Неймовірних пригод Івана Сили" Олександр Гаврош наполягає на тому, що цей твір - дитяча казка.

"Неймовірні пригоди Івана Сили",  пропри казкову форму, - твір про реальне життя, у якому поряд із благородством існує зажерливість і брехливість. О.Гавриш відтворив історію незаслужено забутого українського силача, але все-таки це художній твір, а тому в ньому діють придумані автором герої.

Домашнє завдання:

. Опрацювати матеріал уроку, зробити конспек;

. визначити послідовність подій та записати код;

. скласти асоціативний кущ до слів "дружба" і "сила";

дочитати повість "Неймовірні пригоди Івана Сили";

                          Відповіді надсилати за електронною адресою:  olgarybakova19575757@gmail.com  до 09.05.


                                                  02 травня 

Тема: О. Гаврош. Коротко про письменника. "Неймовірні пригоди Івана Сили" - повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном Європи з кількох видів спорту, об'їздив півсвіту, здобувши безліч перемог.

Мета: Ознайомити учнів із життєвим шляхом Олександра Гавроша. Дати загальну характеристику повісті "Неймовірні пригоди івана Сили". Більше дізнатися про Івана Фірцака, який є прототипом головноо героя твору. 

1. Подивіться відео: Життєвий простір : Олександр Гаврош.

    https://www.youtube.com/watch?v=LbXD_CTaWWw

2. Подивіться відеоурок:  О.Гаврош. "Неймовірні пригоди Івана Сили".

     https://www.youtube.com/watch?v=O9WH2lPH3Tg

3. Подивіться буктрейлер: О.Гаврош. "Неймовірні пригоди Івана Сили".

4. Зробити конспект:
















































5. Подивіться фільм "Іван Сила".

   https://www.youtube.com/watch?v=zQIAnUMZ4HU

  Домашнє завдання:

. Опрацювати матеріал уроку, зробити конспект;

. читати повість "Неймовірні пригоди Івана Сили" ( підручник стор. 254 - 265,  скласти самостійно план);

. аналізувати вчинки персонажів, давати оцінку подіям.

                                     Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com  до 05.05.


                                          25 квітня     28 квітня

Тема: Олена Теліга. "Радість". Романтичний максималізм, сила духу, життєрадість, шляхетність. патріотизм, висловлені образним словом. Ідея оптимізму і життєлюбства у творах.

Мета: ознайомити учнів із життєвим шляхом Олени Теліги. Проаналізувати поезію "Радість". Удосконалювати вміння виразно й вдумливо читати твори, визначати художні засоби та мотив.

1. Подивіться відеоуроки: О. Теліга. "Радість".

https://www.youtube.com/watch?v=FLtmezYLbEg

https://www.youtube.com/watch?v=RL6H3OV5KQI







2. Подивіться відеокліп до  вірш О.Теліги "Радість".

    https://www.youtube.com/watch?v=KXW5ZVhRKCg












3. Опрацюйте матеріал підручника стор. 250 - 251.

Домашнє завдання:

. Опрацювати матеріал уроку, зробити конспект;

. читати ( підручник стор. 250 - 251 ); 

. написати  аналіз вірша О. Теліги "Радість".

. скласти сенкан для характеристики образу ліричної героїні вірша "Радість".

                                             Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com  до 27.04.


                                                  21 квітня

Тема: Олег Ольжич. "Захочеш - і будеш" ( із циклу "Незнаному воякові" ). Українські національні герої, лицарі духу. Моральний заповіт нащадкам.

Мета: ознайомити учнів із життєвим шляхом Олега Ольжича. Проаналізуваи поезію "Захочеш - і будеш ". Удосконалювати вміння виразно й вдумливо читати поезії, визначати художні засоби й мотив.

1. Подивіться відеоурок: О.Ольжич ( біографія ), вірш "Захочеш - і будеш".

     https://www.youtube.com/watch?v=nCKYc0sXKyc

2. Опрацюйте матеріал підручника: стор. 247 - 248 ( біографія О.Ольжича ).

3. Зробіть стислий конспект "Життєвий і творчий шлях Олега Ольжича".
















4. Послухайте вірш " Захочеш - і будеш" . 

       https://www.youtube.com/watch?v=Gj36yvE68yQ

5. Самостійно прочитати вірш " Захочеш - і будеш " ( підручник стор. 248. ).

6. “Захочеш – і будеш” О. Ольжич аналіз вірша (паспорт твору)

Автор – Олег Ольжич

Збірка: «Вежі» (1940)

Жанр: вірш

Тема : “Захочеш і будеш”: роздум про можливості кожної особистості

Ідея: заклик раціонально використовувати власні сили.

Головна думка: «в людині, затям, лежить невідгадана сила» (заклик бути патріотом)

Провідний мотив: утвердження сильної і сміливої особистості

Рід літератури: лірика

Поезія “Захочеш і будеш” відноситься до громадянської (патріотичної) лирики

Вірш «Захочеш — і будеш» входить у цикл «Незнаному Воякові», в якому поет безпосередньо звертається до кожного з нас, переконуючи, що все в житті залежить від нас самих, від нашого вольового рішення: «Захочеш — і будеш. В людині, затям, Лежить невідгадана сила». В кожній особистості закладина надзвичайної величі сила, яка допоможе зробити вольове рішення.

Ліричний герой у поезії “Захочеш і будеш” – безіменний, але сильний волею.

“Захочеш – і будеш” художні засоби

  • Епітети: невідгадана сила, відважним життям, солодкий тягар, гостру петарду, невблаганним сумлінням
  • Метафора: «в людині … лежить … сила», «Зрослась небезпека з … життям», «нести тягар … таємниць», «гостра петарда наказу», «надать блискавичність думкам», «рішенням важкість каміння», «стать сам на сам з … сумлінням».
  • Порівняння: «як з тілом смертельника крила»
  • Повтори: «І …»
  • “Захочеш – і будеш” композиція вірша

    Вірш можна поділити на 4 частини

    І — Все в житті залежить від нас самих. ( Тільки доклавши власних зусиль, людина може побудувати щасливе майбутнє, бо часто вона не усвідомлює, наскільки багатим є її внутрішній світ, скільки фізичної сили приховує сила людського духу).

    II —Справжнє, наповнене боротьбою життя не для слабких.( Це не означає — крокувати з високо піднятою головою, незважаючи ні на що, це значить приймати виважені рішення, аби не помилитися й виконати свій обовязок).

    III — Сумління - вічне мірило вчинків. (Автор називає сумління «невблаганним», адже ми можемо переконати оточуючих, що примусило нас порушити моральні принципи життя, але ми ніколи не зможемо переконати в цьому сумління, не зможемо примусити його замовкнути).

    IV — Хвилини вибору і сумнівів. (Слід пам’ятати, що наші дії не можуть керуватись вседозволеністю, ми не можемо діяти за принципом «Ціль виправдовує засоби». Автор у наказовій формі переконує, що майже все в житті залежить від нас самих Це не просто собі поезія. Ні! В ній істина, яка допомагає повірити в себе. А віра у себе – то дуже важлива річ!).


  • Домашнє завдання: 

  • Опрацювати матеріал уроку, зробити конспект ( біографія О.Ольжича; паспорт вірша "Захочеш - і будеш".

                                                 18 квітня 

Тема: Комбінована контрольна робота за темою "Ти знаєш, що ти - людина...? " (творчість  Л. Костенко, В. Симоненка, М. Павленко, Л. Пономаренко).

Мета:  перевірити й оцінити знання учнів із теми "Ти знаєш, що ти - людина.." ( за творчістю Л. Костенко, В. Симоненка, М. Павленко, Л. Пономаренко) 

І рівень (4 бали).
1. З якого матеріалу дівчинка Анна з поезії Ліни Костенко «Кольорові миші» робила кольорових мишей?
а) пластилін;
б) лоза;
в) сухе листя;
г) кольоровий папір.

2. Яка річка є місцем розгортання дії у вірші Ліни Костенко «Чайка на крижині»?
а) Дніпро;
б) Одра;
в) Вісла;
г) Волга.

3. Що, на думку Василя Симоненка, людина не в змозі вибирати у своєму житті? (за віршем «Лебеді материнства»).
а) друга і дружину;
б) друга і по духу брата;
в) матір та Батьківщину;
г) друга та Батьківщину.

4. Який вірш Василя Симоненка наповнений жагою до нових відкриттів, закликом до активної діяльності?
а) «Лебеді материнства»;
б) «Ти знаєш, що ти – людина?»;
в) «Гей,нові Колумби й Магеллани»;
г) «Крила».

5. Які чарівні речі були в домі у Софійки з повісті М. Павленко «Русалонька із 7-в, або Прокляття роду Кулаківських»?
а) коралі та шафа;
б) коралі та скриня;
в) скриня та шафа;
г) шапка-невидимка та коралі.

6. Як звали чоловіка, у якого Гордій Кулаківський підступом забрав землю (за повістю М. Павленко «Русалонька із 7-в, або прокляття роду Кулаківських»)?
а) Сергій Пустельник;
б) Валентин Білий;
в) Данило Міщенко;
г) Олександр.

7. Чим жінки підкормлювали полонених німців у новелі Любові Пономаренко «Гер переможений»?
а) супом;
б) кашею;
в) вареною картоплею;
г) пирогами.

8. Хто був зображений на фотокартці, яку німець Фрідріх любив показувати усім (за новелою Любові Пономаренко «Гер переможений»)?
а) він у молодості;
б) його дружина;
в) його син;
г) його дочки.

ІІ рівень (2 бали).
9. Установіть відповідність між назвою вірша та уривком з нього.
1. «Кольорові миші»;
2. «Чайка на крижині»;
3. «Ти знаєш, що ти – людина?»;
4. «Гей, нові Колумби й Магеллани».

а) Кораблі! Шикуйтесь до походу!
    Мрійництво! Жаго моя! Живи!
б) За тобою завше будуть мандрувати
    Очі материнські і білява хата.
в) Більше тебе не буде
    Завтра на цій землі…
г) І той сусід сказав тоді у тиші:
    – Панове судді. я її привів…
д) В цьому році зима
    Не вдягала білої свити…

10. Установіть відповідність між героєм повісті Марини Павленко «Русалонька із 7-в, або Прокляття роду Кулаківських» та його характеристикою.
1. Вадим.
2. Сашко.
3. Валентин.
4. Ростик.

а) тато Софійки;
б) братик Софійки;
в) колишній однокласник Софійки та її хороший друг;
г) однокласник Софійки, хлопець, який їй подобався;
д) наречений Сніжани.

ІІІ рівень (3 бали).

11. Охарактеризуйте образ Сашка з повісті Марини Павленко «Русалонька із 7-в, або Прокляття роду Кулаківських».
12. Як ставилися діти до полоненого німця Фрідріха з новели Любові Пономаренко «Гер переможений»?
13. У чому сусід звинувачував дівчинку Анну з вірша Ліни Костенко «Кольорові миші»?

ІV рівень (3 бали).

14. Напишіть твір-мініатюру на одну із запропонованих тем:
1. У чому полягає сенс життя людини на землі (за поезією Василя Симоненка «Ти знаєш, що ти – людина?»)?
2. Що робить людину крилатою (за поезією Ліни Костенко «Крила»)?
3. Чи легко бути «білою вороною» (за поезією Ліни Костенко «Кольорові миші»)?
4. Гуманістична ідея новели Любові Пономаренко «Гер переможений».

                              Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com  18.04.


                                               14 квітня

Тема: Л.Пономаренко."Гер переможений". Особливості художніх засобів новели      ( роль деталей, поєднання різних  часових  площин ).

Мета: поглибити знання про головну думку твору, вчити дітей висловлювати власне розуміння кінцівки твору; розвивати усне мовлення учнів; виховувати духовні цінності, гуманізм.

                                   " ГЕР ПЕРЕМОЖЕНИЙ "

                            1.     Літературний диктант

1. Як звали полоненого німця, який прикрашав будинок ?
2. Які квіти посадив Фрідріх, скопавши маленьку грядочку ?
3. Чим пригощали жінки полонених німців ?
4. Як німці віддячували жінкам за їх увагу ?
5. Хто був зображений на фотографії Фрідріха ?
6. Як реагував Фрідріх на те, те що дражнили діти ?
7. Що робив із цегли Фрідріх ?
8. Як реагували самотні жінки, коли роздивлялися вироби Фрідріха із цегли ?
9. Що трапилося з Фрідріхом ?
10. Коли люди переселилися в новий дім, який був збудованиий полоненими німцями ?
11. Яким чином Фрідріх намагався зберегти фотокартку з двома дівчатками ?
12. Що нагадало жінці про Фрідріха з того часу, коли минуло півстоліття ?

2. Подивіться відеоурок: Л. Пономаренко. "Гер переможений".

    https://www.youtube.com/watch?v=0D9qzpJpsPI

3.Законспектувати.

       Домашнє завдання

. Опрацювати конспект уроку; 

. написати характеристику до образів твору ( діти, Фрідріх ), використовуючи цитати з твору.                                                                                        

                                  Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com  до 17.04.


                                                   11  квітня

Тема:  Л.Пономаренко. "Гер переможений".  Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності.

Мета: подати відомості про життя та творчість Л. Пономаренко, навчати визначати основну ідею твору, розуміти значення понять «толерантність» та «гуманізм.

1. Ознайомтеся з біографією Л. Пономаренко, зробіть конспект.









































2. Прочитати новелу Л.Пономаренко "Гер переможений" ( підручник стор. 243 - 245 ).

3. Послухати новелу "Гер переможений" ( аудіокника ).

     https://www.youtube.com/watch?v=STnpJmQET4Y

4.  Словникова робота (переписати до зошита усі слова разом із визначенням).

Гер – німецьке звертання до чоловіка, те саме, що «пан».

Шнель – швидко.

Лейпциг – місто в Німеччині.

Гут – добре. 

Кіндер – діти. 

Фрау – звертання до жінки в Німеччині.

 Перед тим, як ми перейдемо до аналізу тексту твору, пропоную прислухатись до поради письменниці і повторити терміни, які нам необхідні для успішного засвоєння теми уроку. 

Гуманíзм — ставлення до людини, пройняте турботою про її благо, повагою до її гідності. Синонім – людяність.

 Толерантність – поблажливий, терпимий до чиїхось думок, поглядів, вірувань, до інших народів, культур. Синонім – людяність.

 Іншими словами, з огляду на тему уроку, твір, який ми будемо вивчати, має настрій людяності, любові до людини. І що дивно, у творі піде мова про людину і війну, про її наслідки в душі людини.

     Домашнє завдання:

. Зробити конспект уроку;

. прочитати новелу "Гер переможений" ( підручник стор. 243 - 245 );

. скласти паспорт твору















                     Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com до 14.04.



                                                        7 квітня 

Тема: М. Павленко. "Русалонька із 7- В, або прокляття роду Кулаківських".  Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині.

Мета: продовжувати роботу з повістю-казкою Марини Павленко; навчати аналізувати вчинки персонажів, давати їм належну оцінку; удосконалювати вміння аналізу художнього твору.

1. Подивіться відеоурок: "Русалонька із 7-В..."

      https://www.youtube.com/watch?v=Iio0rIGU090




































 Схарактеризуйте сенс життя і мо­ральний вибір членів трьох родин , використавши  таблицю.

Родини, змальовані у творі
Моральний вибір членів кожної родини
Кулаківські
Гордій Кулаківський обма­ном заволодів чужими зем­лями, обдуривши представ­ника дворян Данила Міщенка. Його прокляли одурені люди. З того часу всю роди­ну переслідували нещастя.
Стариший син Гордія Фрол випадково загинув, коли ви­тягував рушницю зі скрині, бо нічим у житті, крім по­лювання, не цікавився; доч­ка Франя прожила життя з Корнієм, причарованим зіллям знахарки, так і не народивши дітей; син Яків помер, удавившись карто­плею на чужому обіді, свою ж дружину Лизавету за­мордував голодом; його син Васюня сам себе засудив до найтяжчої міри покаран­ня: понад 30 років провів у погребі, уникаючи відпові­дальності за дезертирство; Іван, син Васюні, загинув молодим, залишивши на ви­ховання Олені сина Толика; його дочка Катерина – єди­на добра душа в родині – за­гинула від блискавки разом зі своїм чоловіком Семеном та його родиною; Толик усе життя прожив перекотипо­лем, проте наприкінці твору повернувся до родини; бать­ко Вадима поїхав до Москви шукати легкого карбованця, зовсім не опікувався сином, тому й не дивно, що хлопець виріс зарозумілим, нахабним і... самотнім.
Міщенки
«...Двоїста душа – пито­ма риса Міщенків!». Безвід­повідальний і самозакоханий Данило втік, залишивши дру­жину і двох синів. Старший син Михайло жив, ховаючись од людей. Свого сина виховав схожим на себе. Валентин ви­явився непорядним чоловіком: покинув двох жінок із дітьми і не піклувався про них. Спад­ковість і тут далася взнаки.
Вишні (Ягоди)
Авторці вдається ство­рити позитивний образ су­часної родини з теплими та дружніми взаєминами.
Кожен із членів родини, по­чинаючи від прапрапрабабусі Клави, що пожертувала своїм щастям і життям заради нащадків, дбав про взаєморозуміння, взаємо­допомогу в сім'ї, сповідував чесність, людяність, поряд­ність

      Домашнє завдання:

. Зробити конспект уроку, заповнити таблицю;

. виконайте завдання № 12, стор. 242.

                Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com до 11.04.



                                                 28, 31  березня 

Тема: М. Павленко. Казкове та реалістичне, час теперішній і минулий у повісті - казці "Русалонька із 7 - В, або прокляття роду Кулаківських".

Мета:    навчити визначати особливості такого художнього жанру, як повість-казка; навчати виокремлювати й з'ясовувати роль засобів виразності.

1. Подивіться відеоурок: М.Павленко "Русалонька із 7 - В, або прокляття роду Кулаківських".

   https://www.youtube.com/watch?v=uRubwO1tp6M































Проблематика «Русалонька із 7-В»

. відповідальність за власні вчинки
. перші почуття
. підлітки та сім’я
. родова пам’ять
. матеріальні статки та духовні цінності

Композиція «Русалонька із 7-В»

Експозиція. Знайомство читача із Софійкою, її родиною. Поверхом нижче відбувається щось дивне і страшне. Майбутнє весілля тітки. Взаємини Софійки з Вадимом і Сашком.

Зав'язка. Софійка дізнається про магічні властивості шафи і коралів.

Розвиток дії. Дівчинка починає мандрувати у часі, дізнається більше про свою родину, а також про родини Кулаківського і Міщенків.

Кульмінація. Дівчинка складає докупи всі "пазли" старовинної загадки, вибудовує струнку картину причин і наслідків давноминулих подій, дізнається про те, як прокляття вимордувало рід Кулаківських. Разом із Сашком дівчинка відвертає трагедію від сім'ї Катерини Кулаківської.

Розв'язка. Все закінчується щасливо: сім'я Вадима Кулаківського знову об'єднується, Софійка мандрує у майбутнє і розуміє, хто насправді її доля.


У книзі «Русалонька із 7-В або Прокляття роду Кулаківських» Марина Павленко вірно дотримується свого творчого принципу — писати про реальне життя і реальних людей, які завдяки фантазії потрапляють в нереальні ситуації. Така позиція імпонує читачеві-підліткові, який вважає себе дорослим, але в душі залишається дитиною.

     Домашнє завдання:

. Зробити конспект уроку;
. обов'язково дочитати повість - казку.


                                   24 березня

Тема: М. Павленко. Казкове та реалістичне, час теперішній та минулий у повісті - казці  "Русалонька із 7 - В, або прокляття роду Кулаківських".

Мета: продовжити роботу над повістю - казкою  М. Павленко; 

1. "Правильний код".

 . Визначити послідовність подій та записати код.

1. Розповідь Вадима про прокляття.

2. Візит жениха тітоньки Сніжани - Валентина.

3. Дивна квартира поверхом нижче.

4. Зникнення коралів. 

5. "Мандрівка" у світлини тітоньки Сніжани.

6. Фото чоловіка в кожусі. 

7. Печальна казка про Русалоньку. 

8. "Бізнес" Сашка. 

9. Підслухана розмова.

2. Подивіться відеоурок: Марина Павленко "Русалонька із 7-В, або прокляття роду Кулаківських".

      https://www.youtube.com/watch?v=Me5DyNhS-hk

3. Прослухайте аудіокнигу : М.Павленко "Русалоньна із 7-В....."

      https://www.youtube.com/watch?v=czSvX9pmREM

        Домашнє завдання:

. Виконати завдання "Правильний код" ;

дочитати повість - казку ( стор. 225 - 241 )

               Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 24.03.


                                                  21 березня

Тема: М.Павленко. Коротко про письменницю."Русалонька із 7 - В, або прокляття роду Кулаківських".

Мета: подати відомості про життя та творчість сучасної української письменниці — Марини Павленко; навчити визначати особливості такого художнього жанру, як повість-казка; навчати виокремлювати й з'ясовувати роль засобів виразності;

1. Подивіться відео: Біографія Марини Павленко ( зробіть стислий конспект).

     https://www.youtube.com/watch?v=TZ2DFJMJiyo

     https://www.youtube.com/watch?v=wCUL2XDMUK0

2. Подивіться буктрейлер до книги М.Павленко "Русалонька із 7 В, або прокляття роду Кулаківських".

    https://www.youtube.com/watch?v=wCUL2XDMUK0

   https://www.youtube.com/watch?v=Kv6FpsTxouY

3. Запишіть визначення.














      Домашнє завдання: 

. Опрацювати матеріал уроку, зробити  стислий конспект;

. прочитати повість - казку ( підручник стор. 212 - 223 );

. дати відповіді на питання ( стор. 224 № 4 - 9  ) усно.

              Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com


                                                   17.03.22.

Тема: В. Симоненко. Громадянські, патріотичні мотиви лірики. Загальнолюдські цінності та ідеї. "Ти знаєш , що ти - людина".

Мета:розкрити громадянські мотиви поезії, поглибити поняття «ліричний герой«; вчити висловлювати власні роздуми про сенс людського життя; 

1.Подивіться відеоурок: В. Симоненко."Ти знаєш, що ти - людина".

2. Послухайте вірш "Ти знаєш, що ти - людина".

     https://www.youtube.com/watch?v=dqL9KKDxuc8

Історія написання поезії  "Ти знаєш , що ти - людина".

  Ставлення до людини, як до гвинтика, яке принижувало людину, її гідність, убивало її творчий дух - це і змусило написати Василя Симоненка вірш "Ти знаєш, що ти - людина ?". Ця поезія належить до його збірки "Земне тяжіння".

3.Прочитати вірш В.Симоненка "Ти знаєш, що ти - людина". ( підручник стор. 209 )                      

Тема: роздуми письменника про швидкоплинність життя, протягом якого кожний повинен встигнути покохати, зробити добрі справи.

Ідея: заклик раціонально використовувати час, відведений на життя, поспішати жити.
Основна думка: людина — велике створення на землі, вмій з гордістю носити це ім’я, кожна людина неповторна.

Композиція: поезія починається з риторичних запитань, після чого В. Симоненко вмотивовано пояснює про смисл і призначення людини на землі, швидкоплинність її життя. Автор твору наголошує на тому, що людина повинна поспішати жити, робити добрі справи, залишаючи по собі слід.

Вірш складається з чотирьох куплетів, кожний з який містить по п’ять рядків.

Проблематика:

   людина і суспільство (призначення людини на землі);

  • індивідуальність кожної людини;
  • швидкоплинність часу і життя.

Художні засоби:

  • Повтори: Усмішка твоя — єдина, Мука твоя — єдина, Очі твої — одні.
  • Риторичні запитання: «Ти знаєш, що ти — людина?» «Ти знаєш про це чи ні?»
  • Риторичний оклик: «Гляди ж не проспи!» Епітети: «люди добрі, ласкаві, злі», «усмішка, мука єдина».

        Домашнє завдання:

. Опрацювати матеріал уроку;

. написати  паспорт твору ( не надсилати)

. вивчити вірш напам'ять і відправити  відео мені на вайбер.


           Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com до 21.03.22.


                                               14.03.22.

Тема: Василь Симоненко. Вірш – пісня „Лебеді материнства.” Ідея

вічного зв’язку людини з матір’ю, рідною землею. Символічний зміст

образів поезії.

Мета уроку:

Навчальна: поглибити знання про життєвий і творчий шлях

В.Симоненка, ознайомитись з поезією” Лебеді материнства”.

Розвиваюча: розвивати навички виразного читання, ідейно-художнього

аналізу поезії, образного мислення, послідовного викладу думок.

1. Подивіться віідеоурок : В. Симсоненко . "Лебеді материнства".

https://www.youtube.com/watch?v=tvAXPaGuk5E











        2. Зробіть конспект біографії В. Симоненка;

3. Прочитайте вірш "Лебеді материнства" ( підручник стор. 207  - 208 )

і послухайте     https://www.youtube.com/watch?v=KUz3iPNttmY

 










       4. Зробіть паспорт вірша "Лебеді материнства"

     https://dovidka.biz.ua/lebedi-materynstva-literaturnyi-pasport/

      Домашнє завдання: 

. Вивчити біографію В. Симоненка;

. виразно читати та аналізувати вірш "Лебеді материнства";

. виконати тестове завдання з відеоуроку:

    https://www.youtube.com/watch?v=tvAXPaGuk5E

              Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 14.03.22.


                                          21 лютого

Тема: Л.Костенко "Крила".

Мета:  на прикладі поезії «Крила» розкрити духовне наповнення людини — її «крилатість», що проявляється індивідуально, звертаючи увагу на духовне багатство як найбільший скарб у її житті; розвивати вміння грамотно висловлювати власні думки (зокрема, про духовне наповнення кожної людини у реальному сучасному житті).

1. Прослухайте вірш Л, Костенко "Крила",

 https://www.youtube.com/watch?v=kkHMxXsnE5k

2. Прочитайте вірш Л.Костенко "Крила" (підручник стор. 203).




























                            “Крила” Ліна Костенко аналіз

Автор: Ліна Костекно

Рік написання: 1958

Рід: лірика

Вид: філософська

Тема: розповідь про “окриленність” людини.

Ідея: уславлення духовних поривань людини. Треба жити й мріяти, мати цілі й бажання. А життя людини без мрій буде буденним. 

Головна думка: “Людина нібито не літає…а крила має”












     Домашнє  завдання:

. Зробити конспект уроку;

. вивчити вірш напам'ять ( стор. 203).


                                                17 лютого  

Тема: Ліна Костенко. "Кольорові миші". Уявне,  фантастичне і реальне в поезіі. Ідея зіткнення неповторності й буденності. Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни.

Мета:допомогти учням зрозуміти суть поезії «Кольорові миші» - зіткнення неповторності та стандарту; розвивати уяву, образне мислення, вміння висловлювати свої думки й почуття з приводу прочитаного, аналізувати поетичні твори.

1. Подивіться відеоурок: Л.Костенко "Кольорові миші".

https://www.youtube.com/watch?v=F-iMXYylUVI




















 

























   2.  Прочитати поезію Ліни Костенко "Кольорові миші" стор.199 - 200

3. Заповніть таблицю ( характеристика образу дівчинки Анни ).




























                Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com


                                                           14 лютого

Тема: Ліна Костенко.Коротко про письменницю. "Дощ полив..."

Мета: Ознайомити із фрагментами життєпису Л. Костенко. Проаналізувати поезію "Дощ полив...", формувати практичні вміння виразно. вдумливо читати та коментувати поетичні твори, характеризувати образи, визначати вжиті художні засоби.

1. Подивіться відео: Цікаві факти з біографії Л. Костенко.

     https://www.youtube.com/watch?v=E2SldjBE02k

2. Опрацюйте матеріал підручника стор. 198.

3. Послухайте вірш Л. Костенко "Дощ полив...".

    https://www.youtube.com/watch?v=W--KKz1ZozE

   https://www.youtube.com/watch?v=dIPXNzPDENo


 






4. Уважно прочитайте вірш Л. Костенко "Дощ полив..." і дайте відповіді на питання:  1. Я побачив...;.  2. почув....;  3. мій настрій...?



Ліна Костенко «Дощ полив…» аналіз

Автор – Ліна Костенко

Жанр – пейзажна лірика

Тема: зображення змін у природі внаслідок дощу, який її оновив і омолодив.

Ідея: уславлення дощу як життєдайної, цілющої сили.

Основна думка: необхідність дощу як головної умови для розвитку природи.

Домашнє завдання: 

. Виразно читати та аналізувати вірш Л. Костенко "Дощ полив...";

. зробити конспект уроку;

. написати етюд "Веселий дощик одшумів" ( 5 - 7 речень).





10 лютого

Тема: Б.Лепкий  "Мишка". Збереження загальнолюдських цінностей - необхідна умова життя в суспільстві. Трагічна й комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки. моралі.

Мета: детальніше проаналізувати твір, визначити ідею, закладену автором, проаналізувати трагічну й комічну ситуації у творі. схарактеризувати їхню роль у втіленні ідеї. притчевої моралі.

1. Подивіться відео:  Б. Лепкий "Мишка".

    https://www.youtube.com/watch?v=11q98svJCdY

2.Установіть послідовність подій.

1. Господар вирішив , що гроші треба пустити в рух.

2. Господиня пожаліла молока для бідної жінки.

3. Мишки з міста розповідають про страшний голод.

4. Мишка погризла всі гроші. 

5. Господар потай продає сало та м'ясо.

6. Мишка з дітьми покидає лихий дім.

7. Господар лає господиню, що не завела кота.

3. Характеристика образів твору ( написати про головних героїв, підібрати 2 - 3 цитати з твору ).


4.

5. 





                                                      7 лютого

Тема: Б. Лекий.  Коротко про письменника. Актуальні морально - етичні проблеми у творі "Мишка".

Мета: познайомити учнів із життям та творчим шляхом Богдана Лепкого; історією написання твору «Мишка (Казка для дітей, для малих і великих)»; опрацювати його ідейно-тематичний зміст; з’ясувати повчальний характер;  визначити проблематику та жанрові особливості;

1. Подивіться відеофільм: Б.Лепкий - український письменник.

https://www.youtube.com/watch?v=F-7Ix-RI3mo

2. Знайти:

     


3. Подивіться: Б.Лепкий "Мишка".

    https://www.youtube.com/watch?v=lqngGKfOb0U

4. Подивіться відеоурок: Б. Лепкий "Мишка".

   https://www.youtube.com/watch?v=d3t0eeMKEpY

   Домашнє завдання:

. Вивчити біографію письменника ( підручник  стор. 193);

. знайти цікаві факти з біографії  письменника;

. прочитати казку "Мишка" стор.194 - 196, скласти свій план.

                          Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com  09.02.


  31 січня 

Тема: Урок розвитку мовлення . Усний твір "Цінність життя людини, його наповненість і сенс".

Життя людини є найвищою цінністю. Воно іноді буває сповнене прикрих моментів, проте навіть тоді прекрасне й неповторне, бо ми, пройшовши  повз прірви вагань  і крізь ліси сумнівів, бачимо, наскільки дивовижний світ довкола.

Як же віднайти найважливіші орієнтири по дорозі щастя? Як наповнити життя сенсом, а серце - гарячою любов'ю до кожної миті? Сьогодні пропоную вам поміркувати над цими питаннями та висловити свої думки.


1. Зробіть свої  хмарки слів до слова щастя, 

2. Хмарка слова - сенс життя, 3 -  його наповненість .

4. Проаналізуйте вислів . "Істинне призначення людини - жити, а не існувати" (Дж. Лондон). ( 5 -  6 речень ) 

                     Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com  31.01.22. 


                                                     27 січня

Тема: О. Стороженко "Скарб". Гумористичне, викривальне зображення глолвного героя. Скарб - це узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання.

Мета:   продовжувати опрацьовувати ідейно-художній зміст твору О. Стороженка

               «Скарб», звертаючи при цьому увагу на скарб як узагальнений образ щастя,

             з’ясовуючи повчальний характер оповідання; розвивати культуру зв’язного

               мовлення, логічне мислення

1. Подивіться відеоурок: О.Стороженко "Скарб", морально - етичні проблеми твору.

     https://www.youtube.com/watch?v=sNkViXrMPTs

2. Літературний аналіз твору (законспектувати)

Тема: зображення щасливої долі Павлуся, який протягом свого життя був ледачим і в той же час байдужим до всього.

Ідея: уславлення працьовитості, любові; засудження заздрості, підступництва тих, хто зазіхає на чуже майно, ледачого, паразитичного життя.

Основна думка:той тільки щасливий, хто другому не завидує, а дякує Бога за те, що він йому послав.

Жанр: гумористичне оповідання з елементами фантастики

                                   Бліц-опитування :

1. Область, де народився О. Стороженко. 

2. Хто із українських письменників назвав О. Стороженка «талановитим оповідачем».

3. Назва журналу, в якому друкувалися більшість українських творів О. Стороженка.

4. Батько Павлуся хотів, щоб його син навчався у... 

5. Руки у Павлуся були як у... 

6. Місце, де Павлусь іноді так кричав, «буцім з його чортяка лика дере». 

7. Ті, хто закинули хорта через вікно Павлусевої хати. 

8. Після смерті батьків за Павлусем доглядали... 

9. «За один сільничок меду» мати пообіцяла подарувати попу... 

10. Парубки хотіли взяти Павлуся із собою для пошуків скарбу на...

    Домашнє завдання: 

Дібрати  3 - 4 цитати для характеристики образу Павлуся;

.  Дати відповідь (письмово ) на запитання "Чи можна вважати Павлуся щасливою людиною?" (4 - 5 речень).

                            Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com  до 30.01.22.


                                                   24 січня 2022р.

 Тема: Олекса Стороженко «Скарб». Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. Морально-етичні проблеми оповідання.

 Мета: навчальна: ознайомити школярів із життєвим та творчим шляхом Олекси Стороженка, подати відомості про гумористичні твори; розвивальна: розвивати вміння висловлювати власні міркування про людину, її місце в цьому світі, її щастя, формувати навички аналізу твору;


1.Подивіться відеоурок: Біографія О.Стороженка ( зробити конспект)

    https://www.youtube.com/watch?v=Syn3qIm_Eh8

2. Прослухайте оповідання : О.Стороженко "Скарб".

    https://www.youtube.com/watch?v=PLpRrsnaouM

   Домашнє завдання:

1. Вивчити біографію О.Стороженка (стор. 183 - 184);

2. прочитати оповідання "Скарб" ( стор. 184 189 );

3. виконати  письмово завдання № 1-3, стор. 189 - 190.


👉👀zoom


Комментариев нет:

Отправить комментарий

ОБЕРЕЖНО, КОРОНАВІРУС !