9 клас зарубіжна література (індивідуальне навчання )

                              17 травня (9 - Б )         20 травня ( 9 - А )

Тема:  Рей Дуглас Бредбері.  Роман - утопія "451* за Фаренгейтом". Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тотсуспільстві.

Мета: визначити бачення письменника у визначенні проблеми “натовп і влада”, “особистість у тоталітарному суспільстві”; розвивати словниковий запас старшокласників, навички зв’язного мовлення, критичного мислення, ідейно-художнього аналізу твору.

1.  Евристична бесіда.

-Де в романі явно виражена фантастика, а де – реальність?

– Назвіть символи механізації людства, описані Бредбері.

 (Перший – “механічний пес” – кібер, призначений для виловлювання “злочинців”, які вибиваються з системи. Другий – модернізоване телебачення. Телевізорна стіна – символ людського байдужості, атрофії душі і інтелекту людини майбутнього.)

Символіка

Механічний пес – символ тоталітаризму, репресії, він нагадує про покарання за незгоду з суспільством, за намагання вибитися із “загального кола”.



2.Обов'язково  подивіться відеоурок: Рей Бредбері. " 451° за Фаренгейтом".

    https://www.youtube.com/watch?v=43pLvimZ1Rw

3. Подивіться відеоурок: Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві.  Р.Бредбері "451 за Фаренгейтом".

    https://www.youtube.com/watch?v=i30xNRS7o44

4. Подивіться відео:  Роман "451 градус за фаренгейтом". Ґай Монтеґ.

     https://www.youtube.com/watch?v=fdf36J2YezI

5. Подивіться відео: "451 градус за Фаренгейтом". Образ Кларіс Маклелен

    https://www.youtube.com/watch?v=SoZJnFFuSMY

2. Складання характеристики образу Гая Монтега

1. - зустріч із Клариссою.

Пробудження від “сплячки” відбувається в той день, коли Гай зустрічає юну дівчину, Клариссу Маклеллан. Кларисса не така, як усі: вона являє собою тип так званого “природного людини”, що не адаптованого до технократичної цивілізації.









2. – зустріч із Фабером.

У житті Монтега з’‎являється новий духовний наставник – колишній професор англійської мови Фабер, людина старомодна і інтелектуальна. Той довершує розпочате Клариссой: відкриває йому очі і ставить все на свої місця.












3. - період поневірянь.   Період поневірянь символізує остаточний розрив головного героя з його соціумом. Монтег-утікач вже втратив свій соціальний статус, став блукачем. Самотність на тлі природи стало для нього катарсисом, очищенням.










4. – зустріч з однодумцями – “людьми-книгами”. Кожен з таких людей вивчив напам’‎ять якийсь літературній або публіцистичний твір, який увійшов до світової скарбниці культури. Вони не тільки хранителі культурних традицій – вони ще й намагаються жити в гармонії з іншими людьми і з природою.

. Бесіда

– Згадайте, яка книга перевернула душу Монтега? Чому він намагається врятувати саме її? (Він врятував Біблію, зокрема, Книгу Екклезіаста, де сконденсована мудрість століть. Герой книги, як і мудрець Екклезіаст, впевнений, що все повернеться на круги своя.)

– З книги почалося одужання Монтега, але з книгою в його життя увійшло страждання. Що йому довелося пережити після того, як він сховав у себе книги? (Підозра, недовіра, зрада дружини, відмова сусідів від спілкування з ним, підпал його будинку, переслідування, втеча героя і т. ін.)

– Роман завершується масштабною війною та бомбардуванням, але наприкінці твору звучить легенда про Фенікса. Для чого автор уводить цю легенду? Коментар вчителя. Важливе місце в романі посідає тема Апокаліпсису.

Апокаліптичні бачення світу сформувалося в американській фантастиці після вибуху атомної бомби в 1945 р. Протягом всієї розповіді в “451° за Фаренгейтом” трапляються згадки про майбутню війну. І не випадково книга закінчується вибухом атомної бомби. Бредбері вважає, що потрібно повернути світ до початкової точки відліку.

 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Написати твір-роздум “Доля книги у ХХІ ст.” або “Яку книгу я б вивчив напам’‎ять, щоб передати нащадкам?”.

2. Прочитати роман Гарпер Лі. “Убити пересмішника”.

                         Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 



                           10 травня ( 9-Б )          13 травня ( 9- А )

Тема: Рей Дуглас Бредбері.  Роман - утопія "451* за Фаренгейтом". Тема  знецінення  культури. Провідні мотиви твору.

Мета:  розкрити тему знецінення культури, визначити провідні мотиви твору.

— «Письменник, що пророкує майбутнє» — саме так називають Рея Дугласа Бредбері — видатного фантаста, чиї твори захоплюють своєю неймовірністю, оригінальністю. Коли їх читаєш, здається, що людина не здатна таке навіть уявити. Поринаєш разом із героями творів у майбутнє, у минуле, супроводжуєш скрізь, співчуваєш їм, перебуваєш поруч із ними й намагаєшся навіть допомогти.

— За визнанням самого письменника, задум роману «451° за Фаренгейтом» виник, коли він дізнався про спалення бібліотеки в Олександрії. Ця подія має як мінімум чотири передбачуваних датування, а сам Бредбері говорив про неї як про те, що трапилося «3000 років тому». Чому саме «451° за Фаренгейтом»? Тому, що саме за цієї температури починає горіти папір.

Роман був написаний 1953 року, і в ньому описано уявне майбутнє Америки. Утім, коли читаєш, виникає враження, ніби це майбутнє уже настало. Найжахливіше й надивовижніше те, що великий фантаст і вигадник Бредбері нічого не вигадав. Усе описане вже було або є зараз.













2. Жанрова характеристика роману.

— Твір «451° за Фаренгейтом» є одним з кращих в жанрі антиутопії (соціально-філософської антиутопії). Перед нами постає картина людського існування в державі майбутнього. Найстрашніше те, що життя людей протікає на тлі війни, яку вони завзято намагаються не помічати, хоча на війні гинуть чоловіки — чоловіки, батьки, сини.

І все-таки держава в особі свого головного чиновника стверджує, що всі щасливі.

3. Теорія літератури.














4. Робота зі словником.

Утопія — місце, якого не існувало; за іншою версією, благословенна країна. Антиутопія з’‎явилася тоді, коли держава та суспільство виявили свої негативні риси, стали небезпечними для людини, не сприяли прогресу. В антиутопії завжди було виражено протест проти насильства, абсурдного соціального устрою, безправного становища людини. У жанрі антиутопії творили Є. Зам’‎ятін («Ми»), Дж. Свіфт («Подорож Гуллівера»), Г. Уеллс («Людина-невидимка»), Дж. Оруелл («1984», «Скотний двір»)







5. Подивіться відеоуроки:  
Рей Бредбері "451 за Фаренгейтом". Тема знецінення культури. Провідні мотиви.

   https://www.youtube.com/watch?v=BKVrkUVMdHc

  https://www.youtube.com/watch?v=hpQ-oZImdP4

  https://www.youtube.com/watch?v=Ozuf8wGDSfQ

Записати...































    Домашнє завдання: 

Опрацювати матеріал уроку, зробити  повний конспект;

скласти паспорт твору;

написати образи головних героїв, використовуючи цитати з твору.

                       Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 


                                   03 травня ( 9-Б )        06 травня ( 9-А )

Тема: Рей  Дуглас Бредбері. Життя та творчість.Тривога за майбутнє суспільства в романі - антиутопії "451* за Фаренгейтом".

Мета: розкрити тематику та проблематику твору Рея Дугласа Бредбері «451° за Фаренгейтом», визначити роль особистості письменника в літературі; охарактеризувати роман як один із вершинних у творчості письменника.

1. Подивіться відеоурок: Бредбері. Біографія.

   https://www.youtube.com/watch?v=FGf_3l68F8g

2. Подивіться відео: Бредбері про старість і життя.












3. Подивіться відео: Рей Дуглас Бредбері. Роман - антиутопія "451* за Фаренгейтом".

   https://www.youtube.com/watch?v=5QvrYbl6UJ0

















Домашнє завдання:

Опрацювати матеріал уроку, зробити конспект біографії Р.Бредбері;

читати ( підручник стор. 273 - 277);

прочитати уривки з роману Бредбері ( підручник стор. 277 - 294 )

                       Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com


                                             .

                                         26 квітня ( 9 - Б )        29 ( 9 - А ).

Тема: Бернард  Шоу. "Пігмаліон".  Динаміка образу Елізи Дулітл. Ідеї "одухотворення" людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови.

Мета: визначити динаміку образу Елізи Дулітл, ідеї твору Б. Шоу «Пігмаліон».

1.   Інтерактивна вправа «Асоціативне ґроно»

Хіггінс—............

.Б  Шоу створив драму не про кохання, а про силу творчості, про духовне пробудження людини під впливом мистецтва, про можливість здобуття особистістю внутрішньої краси й свободи.

На думку Б. Шоу, людина, яка не знає літературної мови, не може грамотно висловлювати думки, ніколи не досягне успіху в житті та кар’‎єрі. П’‎єса «Пігмаліон» показує читачеві, як завдяки освіті може кардинально змінитися життя людини. Утім, розпочавши з проблем фонетики, автор вивів читача на проблему особистості, її духовного розвитку. Він показав, що навіть освічена, розумна людина навряд чи змогла б вийти за межі свого соціального стану. А якщо вона і знайшла б у собі сили для цього, то цей процес був би непростим і болісним. І в цьому ми переконаємося на сьогоднішньому уроці.

2. Подивіться відеоурок: Ідея "одухотворення " людини й життя засобами мистецтва в творі Б.Шоу "Пігмаліон".

https://www.youtube.com/watch?v=QMzgudbQh1s

3. Подивившись фільм, складіть сходинки до духовного зростання Елізи Дулітл.

3. Подивіться відеоурок: Динаміка образу Елізи  Дулітл.

https://www.youtube.com/watch?v=WNzAGY98d6Y

https://www.youtube.com/watch?v=5QOXStmxUVM

 






4.   Виведення формули успіху Елізи-Галатеї 

 Літературна  мова  + бездоганні манери + велике бажання змінитися +

+ наполегливість = справжня леді

5. Скласти таблицю : «Еволюція Елізи: від квіткарки до леді»:

 1. Еліза-квіткарка  ( що було? )  2. Чарівна леді ( що стало? )       3. Що залишилося незмінним?                        

                    ?                                                     ?                                                     ?                      

Домашнє завдання:  

1. Опрацювати матеріал уроку,  зробити конспект;

2.  Виконати  інтерактивну вправу  «Асоціативне ґроно»

Хіггінс—............

3. скласти сходинки до духовного зростання Елізи Дулітл.

 4. скласти таблицю : «Еволюція Елізи: від квіткарки до леді»:

5.


        

                                 Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com      


                            19 квітня ( 9 - Б )         22 квітня  ( 9 - А )

Тема: Берна Шоу. Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон»

Мета: Ознайомити з творчим доробком Б.Шоу. Проаналізувати комедію "Пігмаліон'', її міфологічну основу. Формувати навички аналізу драматичного твору.

1. Подивіться відеоурок: Б. Шоу "Пігмаліон".

https://www.youtube.com/watch?v=bp5M4HnEDTE

https://www.youtube.com/watch?v=y8pczjGwtPw

 2.  Ознайомтеся з матеріалом!  

      Вічні образи міфів Давньої Греції

Відтворення античного міфу про Пігмаліона у  літературі та живописі

  "Пігмаліон" в літературі

Як вже відомо, за основу своєї блискучої комедії «Пігмаліон» Бернард Шоу обрав сюжет міфу «Пігмаліон і Галатея». Цей міф існував у Стародавній Греції і був запозичений давньоримськими митцями. Публій Овідій Назон у X книзі «Метаморфоз» розповідає історію царя Кіпру, скульптора Пігмаліона, що вирізьбив прекрасну статую дівчини зі слонової кістки і закохався в неї. У ХІІ столітті англійський поет і драматург Марстон написав поему «Перетворення статуї Пігмаліона».
Вільям  Шекспір переказав сюжет міфу про Пігмаліона і Галатею в останній сцені «Зимової ночі».
Для Руссо, німецьких поетів-романтиків Пігмаліон був символом закоханого, який силою свого почуття зумів створити ідеал краси.

Наприкінці XIX століття до міфу звертаються драматурги В. Морріс у поемі «Пігмаліон і Галатея» та В. Швенк Гілберт у комедії «Пігмаліон і Галатея».
             
         "Пігмаліон" в мистецтві

             

       Запишіть у зошит!

Пігмаліон – це символ творця, що оживив творіння свої рук.

Хіггінс – це аристократ, який дещо відрізняється від решти. В першу чергу манерами. Він людина науки, експериментатор, який не хоче брати жодної відповідальності на себе.



















Подумайте і дайте письмово відповідь на питання. 

2.      Чому Хіггінс навчає Єлізу?
3.      Які події змінюють життя Пігмаліона?
4.      Які зміни в образі Пігмаліона стаються завдяки Галатеї?
5.      Яким чином Еліза впливає на Хіггінса?
6.      Як герої ставляться до долі головних героїнь?
7.      Чим закінчуються історії їхніх взаємин?

Домашнє завдання: 

Опрацювати матеріал уроку, зробити конспект;

. письмово дати відповіді на питання;

скласти паспорт твору.

                     Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com


                                     12  квітня    (9 - Б)    15 квітня   (9 - А )

Тема: Бернард Шоу. Життєвий і творчий шлях письменника. Особливості світогляду Б. Шоу. П'єса "Пігмаліон".

Мета:  визначити основні віхи життєвого й творчого шляху, особливості світогляду письменника Б. Шоу.

 Джордж Бернард Шоу — видатний англійський драматург, театральний критик, громадський діяч. Його драматургія стала одним із найпомітніших явищ літератури кінця ХІХ — першої половини ХХ ст. Він єдина людина, яка одночасно удостоєна і Нобелівської премії з літератури, і премії «Оскар» за сценарій фільму «Пігмаліон». Про це — на сьогоднішньому уроці.

1. Подивіться відео: Особливості світогляду Б. Шоу.

    https://www.youtube.com/watch?v=_NNt1gXf6wc

   https://www.youtube.com/watch?v=UtCYzRgT6q8

2. Опрацюйте матеріал підручника ( стор. 253 - 256 ).






















3. Подивіться буктрейлер до п'єси Б.Шоу "Пігмаліон".










      Домашнє завдання:

Зробити конспект уроку:

.  опрацювати матеріал підручника  ( стор. 253 - 256), вивчити біографію Б. Шоу;

прочитати п'єсу Б. Шоу "Пігмаліон".

                                  Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 


                                   05 квітня  ( 9 - Б)     08 квітня   ( 9 - А )

Тема: Генрік Ібсен. "Ляльковий дім". Образна система. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу.

Мета:(формувати компетентності): предметні (знання системи образів драми Г. Ібсена «Ляльковий дім»; уміння визначати роль і значення кожного з героїв твору для розкриття його теми й ідеї). 

1. Подивіться відеоурок: Г. Ібсен "Ляльковий дім". Образна система. Підтекст. Символіка. 

        https://www.youtube.com/watch?v=uEXop-wWMIk

Сьогодні ми знову звертаємося до драми Г. Ібсена «Ляльковий дім». На перший погляд, головну увагу письменник зосередив на проблемі прав жінки, але побудова драми, система образів переконливо довели, що доля головної героїні відбила глибинні протиріччя сучасного драматургові суспільства. У цій п’‎єсі Ібсен заклав підвалини реалістичної соціально-психологічної драми. Пересічне, міщанське благополуччя родини адвоката Хельмера скінчилося у найнещасніший спосіб, оголивши брехливість моралі, існуючих у родині норм життя та проголошеної святості шлюбу. На початку драми автор відтворив життя-гру головних героїв та їхнє зовнішнє благополуччя, яке було лише оманою. Конфлікт, що розвинув дію п’‎єси, виник давно, але до певного часу герої його не усвідомлювали. Цей конфлікт було викрито разом із таємницею головної героїні — Нори. Як далі розвиватимуться події цієї драми — з’‎ясовуватимемо сьогодні.















































































    Домашнє завдання:

Зробити конспект уроку;

. Дати характеристику чоловіку Нори - Торвальду.

 ОСОБЛИВУ УВАГУ ЗВЕРНУТИ НА СТАВЛЕННЯ ДО ДРУЖИНИ НОРИ ДО ПРОЧИТАННЯ ПЕРШОГО ЛИСТА ВІД КРОГСТАДА, ПІСЛЯ ПРОЧИТАННЯ ЦЬОГО ЛИСТА, ПІСЛЯ ПРОЧИТАННЯ ДРУГОГО ЛИСТА. НАВЕДІТЬ ПРИКЛАДИ ІЗ ТЕКСТУ.

                              Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 


                              29 березня  (9 -Б )           01 квітня   ( 9 - А )

Тема: Генрік Ібсен. "Ляльковий дім". Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії.

Мета: формування предметних компетентностей: визначити особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії п'єси Г. Ібсена «Ляльковий дім»; охарактеризувати твір як один із вершинних у творчості письменника; 

1. Подивіться відео: Ібсент "Ляльковий дім".

https://www.youtube.com/watch?v=wcVOdjGdt3





 










Особливість аналітичної драми полягає у тому, що, попри зовнішнє благополуччя, у житті головних героїв існує конфлікт, таємниця, що певний час залишається не розкритою. Але виникають обставини (загроза збоку Крогстада) — і таємницю розкрито. Композиція п’‎єси дозволяє побачити зовнішній конфлікт — шантаж Крогстадом Нори — і внутрішній — бажання Нори розповісти про все чоловікові та великий страх це зробити.

       Домашнє завдання:

Зробити конспект уроку;






 

             

                             Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com


                             22 березня (9-Б)              25 березня   ( 9 - А )

Тема: Генрік Ібсен . Життєвий і творчий шлях. " Ляльковий дім" як соціально- психологічна драма.

1. Подивіться відео: Життєвий і творчий шлях Г.Ібсена, зробіть стислий конспект.

   https://www.youtube.com/watch?v=202zQJSzXP8

   https://www.youtube.com/watch?v=aeOQo3aFMH4

2. Прочитайте твір ( підручник стор.241-250)

3.Прослухайте стислий переказ твору "Ляльковий дім".

   https://www.youtube.com/watch?v=LbercDJwXDI

          Домашнє завдання: 

Зробити конспект уроку;

прочитати твір "Ляльковий дім".

                            Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com



                      15 березня ( 9 - Б )              18 березня ( 9 - А )

Тема: М.В.Гоголь .Повість  "Шинель"

1.Подивіться відеоурок : М.Гоголь "Шинель".

      https://www.youtube.com/watch?v=CaoCtXEpCaw

2. Прочити  повість М.Гоголя "Шинель"  ( підручник стор. 216 - 227 ) 

3. Записати паспорт твору.

“Шинель” Гоголь аналіз твору

Рік написання 1841.

Тема твору «Шинель» це людські страждання, що заздалегідь є соціально визначеними, оскільки багато що в житті залежить від чину (посади). Трагічна доля «маленької людини» Акакія Башмачкіна. «Маленька людина» в літературі — це людина з нижчих щаблів суспільної ієрархії, яка болісно переживає власну незначущість і закомплексованість, ущемлену гордість і несправедливість. До цієї теми зверталися О.Пушкін (повість «Станційний наглядач», образ Самсона Виріна), М.Лєрмонтов (роман «Герой нашого часу», образ Максима Максимовича.)

Ідея “Шинель”. Необхідність співчуття та поваги гідні всі люди, незважаючи на їх соціальне становище. Письменник показав несправедливість і жорстокість суспільства щодо «маленьких», але чесних і сумлінних людей.

Жанр – повість.

Джерело твору. Канцелярський анекдот про бідного чиновника, який захоплювався полюванням

        Головні герої “Шинель”

  • Титулярний радник Акакій Акакійович Башмачкін
  • Кравець Петрович
  • «Значна особа»

Головний герой “Шинель”. Бідний титулярний радник, чиновник 9 рангу – Акакій Акакійович Башмачкін. Ім’я «Акакій» перекладається як «незлобливий»

Образи-символи. Нова шинель – символ справжнього, гідного людини життя. Втрата нової шинелі – символ втрати сенсу життя, втрата ідеї, що надихала його, дала новий сенс існуванню.

     Сюжет повісті “Шинель”

а) Експозиція — розповідь про департамент та характер Акакія Акакійовича
б)
Зав’язка – виникнення ідеї залатати стару шинель або пошити нову
в)
Розвиток дії – походи Башмачкіна до кравця Петровича, аскетичне існування і мрії про майбутню шинель, пошиття нової шинелі, відвідини іменин, на яких шинель Акакія Акакійовича мала бути «сприснута»
г)
Кульмінація – крадіжка нової шинелі
д)
Розв’язка – безуспішні спроби Башмачкіна повернути шинель; туга героя за шинеллю і його смерть, фантастична історія про привид чиновника, який шукає свою шинель

Домашнє завдання: 

. Зробити конспект уроку;

. прочитати повість "Шинель".

                         Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com


                                           18 лютого   25 лютого

Тема: М. Гоголь "Ревізор". Творча історія п'єси.

Мета: формування предметних компетентностей: розширити знання учнів про творчість М. Гоголя; ознайомити зі змістом комедії письменника, її творчою історією, особливостями композиції, сюжету, образної системи;

 Сміх — це зброя. Якщо ним правильно скористатися, то можна боротися з вадами суспільства і людей незгірш, ніж справжньою зброєю. Адже сміху боїться навіть той, хто вже нічого не боїться й не визнає ніяких законів. Наслідки свого сміху Гоголь відчув одразу ж після першої вистави «Ревізора».

— Традиційно вважається, що сюжет для комедії «Ревізор» Гоголю підказав приятель О. Пушкін, але є й інші версії. Наприклад, український письменник Г. Квітка-Основ’‎яненко розгнівався, бо був упевнений, що Гоголь використав сюжет написаної ним у 1827 році п’‎єси «Приезжий из столицы, или Суматоха в уездном городе», яка була відома в рукописному варіанті.

Свою комедию «Ревізор» Гоголь створив дуже швидко, за два місяці. Наприкінці 1835 року вона була готова. Гоголь в «Авторській сповіді» писав: «У „Ревізорі" я зважився зібрати в одну купу все погане в Росії, всі несправедливості <...> і разом посміятися над усім цим». З авторського визнання випливає, що «Ревізор» — соціально-сатирична комедія.

Її постановка в Олександрівському театрі спричинила хвилю невдоволення з боку дворян, чиновников та купців. Гоголь був уражений звинуваченнями в тому, що він — ворог Росії і що він обмовив її в комедії. Погана гра акторів і загальне нерозуміння спонукають письменника виїхати за кордон, в Італію. Повідомляючи про це Погодіну, він пише з болем: «Письменник сучасний, письменник комічний, письменник звичаїв повинен подалі бути від своєї батьківщини. Пророку немає слави у вітчизні».

Оригінальність автора полягала в тому, що експозиція в комедії з’‎являється після зав’‎язки. Зав’‎язкою п’‎єси є перша фраза городничего: «...до нас їде ревізор», і тільки після цього ми поринаємо в атмосферу життя повітового міста, дізнаємося про тамтешні порядки і заняття місцевих чиновників.

У п’‎єсі автор намагається максимально охопити всі сторони тогочасного життя та управління. Тут і судочинство, і освіта, і охорона здоров’‎я, і пошта, і соціальне забезпечення, і поліція. Такого всеохопного погляду на офіційний державоустрій російська література іще не знала. Для зображення своїх героїв автор використав такі прийоми, як гротеск (порівняння чиновників із тваринами.) та гіперболу (перебільшення Хлестакова про авторство та своє знайомство з міністрами)

          “Ревізор” аналіз твору

Автор – Микола Гоголь

Рік написання – 1835

Жанр – комедія соціально-сатиричної спрямованості.

Напрямок – реалізм

Тема – пороки суспільства, чиновництво і його беззаконня, лицемірство, духовна бідність, загальнолюдська дурість.

Основна думка п’єси – думка про неминучу духовну відплату, яку повинен очікувати кожен чоловік. За основну думку можна взяти цитату: “На дзеркало нема чого нарікати, коли пика крива”.

Чиновники і відомі діячі здебільшого поводяться неналежно (наприклад, беруть хабарі) і лише з приїздом високопоставленої особи починають прикривати свої грішки.

Проблематика твору “Ревізор”

– чинопочитання;

– хабарництво;

– морально-етична проблематика.

          “Ревізор” композиція

Зав’язка. Звістка про приїзд ревізора.

Розвиток дії. 1. Розпорядження Городничого чиновникам. Новина з готелю. 2. Візит Городничого в готель. 3. Огляд Хлестаковима богоугодних закладів. Хлестаков в будинку Городничого. 4. Парад чиновників і скаржників. 5. Сватання Хлестакова.

Кульмінація. Брехня Хлестакова і торжество Городничого.

Розв’язка. Лист Хлестакова Тряпічкіну. Звістка про приїзд справжнього ревізора.

     Домашнє завдання:

Зробити конспект уроку і вивчити його; 

дочитати твір "Ревізор";

підготуватися до тестування;

. готуємо образи головних героїв.

                      Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com


                                         11 лютого 

Тема: Микола Васильович Гоголь. Петербурзький етап життя і творчості письменника.

Мета: розширити  уявлення про життєвий і творчий шлях М. В. Гоголя; уміння визначати вплив української культури на розвиток його творчості, своєрідність творчого шляху і протиріччя духовного світу письменника;

Ходить гарбуз по городу,

Питається свого роду:

«Чи ще живі, чи здорові

Всі родичі гарбузові?»

— Саме так Гоголь звертався до присутніх, коли, запрошений у гості в Петербурзі чи Москві, хотів дізнатись, чи є тут його земляки. Хто він — український чи російський письменник? Що вирувало в ньому, приховане і не зрозуміле не тільки стороннім, а й самому Гоголеві? реаліст він чи романтик на літературній мапі ХІХ ст.? життя цієї людини оповите таємницями, які не вдалося розгадати й донині, навіть містикою.

1. Подивіться відео: Микола Гоголь. Українці, що змінили світ

        https://www.youtube.com/watch?v=ZupiBbwJQJ0

         https://www.youtube.com/watch?v=Hgz_aLfmcZA

2. Опрацювати матеріал підручника стор. 204 - 207 (зробити конспект).

   Домашнє завдання:

Вивчити біографію письменника;

подивитися фільм "Ревізор";

     https://www.youtube.com/watch?v=HykkSSdeyk0

прочитати комедію "Ревізор".


                                                  4  лютого 

Тема: Оноре де Бальзак "Гобсек". Багатогранність образу Гобсека.

Мета: визначити причини неоднозначності образу Гобсека, "філософа і скнари".

1. Подивіться відеоурок : Багатогранність образу Гобсека.

    https://www.youtube.com/watch?v=8QlhsQzqZTI 


























Домашнє завдання: 

Зробити конспект уроку;

напишіть свої спостереження: " Що я побачив " у куточку серця Гобсека?"

            Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com                            


                                        28 січня 2022 р. 

Тема: Оноре де Бальзак "Гобсек".

                             Бальзак. «Гобсек» (тести)

1.     1.Описані події відбуваються зимою 1829 – 1830 року в салоні…
А) об 11 год. ночі; б) о 12 год. ночі; в) у годину ночі; г) у дві години ночі.
2. Пані де-Гранльє – це…
А) віконтеса; б) баронеса; в) герцогиня; г) княгиня.
3. Про кого повірений Дервіль розповідає цікаву історію?
А) про Каміллу; б) про Ернеста; в) про Анастазі; г) про Максима.
4. Чиї риси обличчя були «безстрасні, як у талейрана»?
А) Адвоката; б) графа; в) лихваря; г) барона.
5. «Гобсек» у перекладі означає…
А) «глитай»; б) «бери все»; в) «липучі руки»; г) «суха глотка»
6. Жінка, прозвана «Прекрасною голландкою», була для Гобсека…
А) рідною онукою; б)двоюрідною онукою; в) троюрідною сестрою;
г) племінницею
7. Скільки років промандрував Гобсек кораблями?
А) 20; б) 10; в) 15; г) 5
8. Дервіль ще нічого не знав про життя лихваря, тому одного разу під час розмови з ним подумав: «(?…) у такій голові!»
А) розум; б) фантазія; в) поезія; г) філософія
9. Жан-Естер ван Гобсек вважав, що « в золоті втілено всі людські…»
А) вади; б)прагнення; в)риси; г) сили
10.  Перший крок відвідувача від дверей до письмового столу Гобсека свідчив про його…
А) високий статус; б) нагальні проблеми;
В) легку скруту; г) близьке банкрутство
11. Кому адресував Гобсек подумки такі слова: «Плати за свою розкіш, плати за своє ім’я, плати за своє щастя»?
А) графині де-Ресто; б) пані Фанні Мальво; в) графу де-Ресто; г) Максиму де-Траю
12. Хто купив контору вого патрона?
А) Гобсек; б) граф де-Ресто; в) пан Дрвіль; г) Максим де-Трай
13. Хто з перелічених героїв належав «до тієї  категорії надзвичайно здібних людей, з яких іноді виходять» політичні діячі або авантюристи?
А) Гобсек; б) граф де-Ресто; в) пан Дрвіль; г) Максим де-Трай
14. «Відвідувач, просто вдягнений, скидався на покійного герцога Рішельє» - це опис…
А) Адвоката Дрвіля; б) графа де-Трая; в) графа де-Ресто; г) барона Нюсенжен
15. Граф де-Ресто призначив спадкоємцем свого майна Гобсека, тому що той був людиною…
А) чесною; б) розважливою; в) відповідальною; г) економною
16. Пан Дервіль і граф де-Ресто – єдині люди, до яких лихвар виявив свою прихильність, так як вони довірились йому..
А) без страху; б) без вигоди; в) без хитрощів; г) без лестощів
17. Що чекало графиню де-Ресто після смерті чоловіка?
А) злидні; б) багатство; в) фіксована платня за заповітом; г) безвихідь
18. Адвокат Дервіль з природи був…
А) спостережливим; б) уважним; в) розумним; г) стриманим
19. Що хотів будь-яким чином урятувати пан Дервіль від Анастазі де-Ресто?
А) фамільні діаманти; б) договір куплі-продажу; в) контррозписку; г) купчу на будинок графа
20. Кому Гобсек збирався дати «корабель», коли той «стане вмілим лоцманом»?
А) Максиму де-Траю; б) Ернесту де-Траю; в) пану Дервілю; г) Жоржу де-Ресто
21. Кого любив Ернест де-Трай?
А) Поліну; б) Каміллу; в) Фанні Мальво; г) Жоржетту
22. Гобсек був ненаситним удавом «великого підприємства» - …
А) банку; б) ювелірного заводу; в) агентства для обліку претензій колоністів; г) агентства нерухомості
23. Гобсек склав заповіт на користь…
А) «Прекрасної голландки; б) пана Дервіля; в) «Електричного ската»; г) «Перлини Парижа»
24. Пан Дервіль розповів цікаву історію в салоні пані де-Гранльє, щоб…
А) згаяти час;
б) довести, що Ернест де-Ресто  багатий – і має право на руку Камілли;
в)показати, що не всі лихварі скупердяї – вони можуть бути і філософами;

г) розширити уяву присутніх про життя різних прошарків Парижа

  Домашнє завдання: 

підготувати образи  головних  героів ( Гобсек, Дервіль )  до 01.02.22.

 . виконати тести,  відповіді надіслати 28.01.22.

            Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com  28.01.22.


                                            14, 21  січня

Тема: Оноре де Бальзак. Повість "Гобсек".

Мета: Формувати вміння визначати місце повісті «Гобсек» у структурі «Людської комедії», сюжетно-композиційні особливості твору, основні ідеї, втілені Бальзаком у повісті; розвивати навички критичного мислення, ідейно-художнього аналізу прозового твору, вміння складати схеми; розвивати усне та писемне мовлення; сприяти вихованню гуманних почуттів учнів.

1. Подивіться відео: Оноре де Бальзак "Гобсек".

     https://www.youtube.com/watch?v=XkUFIDipNAo

2. Дочитати повість "Гобсек", підготуватися до тестування;

3. Написати паспорт твору.

      

                   Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com        


                                         10 грудня 

Тема: О.С.Пушкін. Роман "Євгеній Онєгін".

Мета: продовжити роботу над змістом твору "Євгеній Онєгін".

1. Подивись відеоурок:  О.С.Пушкін. Роман "Євгеній Онєгін".

   https://www.youtube.com/watch?v=fDqD2NgKWUQ

  https://www.youtube.com/watch?v=h-UWFE_Axxo

      Домашнє завдання:

. Читати стор. 107 - 115, знати зміст роману, скласти план.


                                              03 грудня

Тема: О.С.Пушкін .  Роман "Євгеній Онєгін".

Мета уроку: познайомити учнів з історією створення та жанрово-композиційними особливостями роману у віршах «Євгеній Онєгін», дати уявлення про часові та просторові рамки твору, проаналізувати 1розділ роману.

Роман– великий епічний твір, у якому зображується всебічна картина життя великої кількості людей у певний період часу або цілого людського життя, одна з великих форм епічного роду літератури.

Пушкін розпочав роботу над твором у 1823 році в Кишиневі, продовжив в 1824-1826 рр. в Михайлівському, закінчив  у 1830 році у Болдіно. Основну частину роману написав у Михайлівському, яке, за словами поета, наче створено для усамітнення і філософських роздумів

Прізвища Онєгін, Ленський  утворено від назв великих російських річок  Онєги, Лени, що на думку літературознавця Ю.М.Лотмана підкреслювало внутрішню незалежність героя, його індивідуалізм, бо великі ріки ніколи не належали окремим особам чи родинам, тому виникнення прізвищ від їх назв було неможливим. Традиційно прізвища дворян походили від назви місцевості, яка їм належала.

                                       ПРОСТІР І ЧАС                    
Епоха, зображена у творі, - це час царювання Олександра І (після війни 1812 року до грудневого повстання 1825 року). Дія відбувається протягом десяти років. Перші 16 років життя Євгенія описані в 3 строфі 1 глави. Наступні 8 років життя героя описані в 1главі як один день життя. 20 років життя подружжя Ларіних змальовані в 7 строфах 2 глави – автор використовує прийом стиснення часу. Також розгортає час – двом рокам життя в селі присвячено 5 глав роману.
 У творі зображена і зміна пір року (роман починається влітку, дія 4 розділів відбувається у літні місяці, у селі герой живе осінь, зиму, дія 7 глави розгортається весною).
Події відбуваються у Петербурзі (1, 8 глави), у Москві (7 глава), у селі.


                                ПРОТОТИПИ  ГЕРОЇВ
Прототипом Євгенія Онєгіна дослідники творчості Пушкіна називають декабриста Катеніна, одного з друзів поета, котрий входив до політичної організації «Союз порятунку», знав кілька мов, переклав «Божественну комедію» Данте. Другим прототипом вважають друга Пушкіна Івана Пущина, а прототипом Ленського -  поета, декабриста В.Кюхельбекера.

1. Подивись відеоурок: День Онєгіна (за романом О.С.Пушкіна).

https://www.youtube.com/watch?v=IWxK5tvluxI

https://www.youtube.com/watch?v=VYozRAQPLms

       Домашнє завдання:

. Читати стор. 98 - 106, скласти план.


                                                 26 листопада 

Тема: Олександр Сергійович Пушкін. Життєвий і творчий шлях письменника. Лірика  "Я вас кохав..."

Мета: познайомити учнів з основними етапами життєвого та творчого шляху О. Пушкіна; повторити відомості з теорії літератури; формувати читацькі навички дослідницького характеру, розвивати уміння вільно будувати та висловлювати власні судження.

1. Подивись відео: Біографія О.С.Пушкіна

https://www.youtube.com/watch?v=M6N-nyFqzu8

2. Подивись відео: «Я ВАС КОХАВ…». О.С.Пушкін 

https://www.youtube.com/watch?v=IQ717f2seRs

https://www.youtube.com/watch?v=XLUeQCNi34k

Д.омашнє завдання:

. Опрацювати матеріал за посиланням, зробити конспект, вивчити біографію О.С.Пушкіна;

. вірш "Я вас кохав" вивчити напам'ять.



                                                  19 листопада 

Тема: Джордж Ноел Гордон Байрон. Життєвий і творчий шлях  поета. "Хотів би жити знов у горах"...

Мета: познайомити учнів з особистістю поета та його романтичним світоглядом; сприяти вихованню власного світогляду та читацьких інтересів;

1. Опрацювати матеріал за посиланням: Байрон, Джордж Гордон (біографія).

https://www.youtube.com/watch?v=aKWvxdYeVAs

https://www.youtube.com/watch?v=z7-8QN974PM

2. Подивись відео: Джордж Байрон "Хотів би жити знов у горах".

https://www.youtube.com/watch?v=f-RTG_uyB-Q

                  “Хотів би жити знов у горах” Байрон аналіз

Автор – Дж. Байрон

Рік написання – 1807

Збірка – «Години дозвілля» (Hours of idleness).

Тема – протест проти загальноприйнятних норм моралі тогочасної Англії.

Ідея – втеча з сьогодення до радісного світу минулого дитинства.

Це внутрішній монолог поета, який живе у духовній пустці, без любові та друзів. Такі самі ідеї турбували його сучасників. Тому поезія Байрона віддзеркалює основні проблеми того часу.

Автор послідовно розвінчує жадані для багатьох людей життєві блага: високе становище в суспільстві, багатство, кохання, спілкування в колі друзів. Він вважає, що ці блага дають лише ілюзію щастя, але забирають те, що має справжню цінність, — свободу, волю.

Домашнє завдання:

. Опрацювати матеріал  уроку, зробити конспект, вивчити його;

. читати стор. 68 - 69, вивчити аналіз поезії.



                                               12 листопада

Тема: Йоганн Крістофор Фрідріх Шиллер. Просвітницька ідея об'єднання людства в оді  "До радості".

Мета: розглянути життя і творчість німецького митця як представника епохи Просвітництва; охарактеризувати оду Ф. Шиллера «До радості» як шедевр світової поезії.

1. Опрацюй матеріал за посиланням: Фрідріх Шиллер. Біографія.

https://www.youtube.com/watch?v=SzMKicj3ieg

2. Подивись відеоурок: Фрідріх Шиллер і гімн Євросоюзу.

https://www.youtube.com/watch?v=-lTi0L_JGz4

3. Послухай вірш Ф.Шиллера ода "До радості".

https://www.youtube.com/watch?v=-q9H05Lh6eU

3. Словникова робота

Ода — урочистий твір, уславлення, написаний на честь якоїсь видатної особи чи події, виражаються почуття поваги, захоплення.

4. Історія написання оди.

Поет багато розмірковує над сенсом людського буття. На думку Шиллера, цивілізація мала для життя людини не тільки позитивні наслідки (наука, техніка, удосконалені закони), а й негативні. А найстрашнішим було те, що людина втрачала кращі моральні риси (простоту, щирість, сердечність, віру). Вона ставала надто раціональною.

Шиллер уважав, що повернути людину на правильний шлях зможе мистецтво. Ось чому він говорив: «Краса мусить спрямувати людей на шлях істини».

«Ода до радості» (нім. Ode an die Freude), у якій звеличено єдність усіх людей, написана 1785 року для дрезденської масонської ложі. Незважаючи на популярність вірша, сам Шиллер негативно відгукувався про нього, відзначаючи, що ода «далека від реальності».

Згодом текст оди, зокрема ключове слово в ній, було змінено. У первинному варіанті автор використав поняття «свобода», а не «радість», однак незабаром Шиллер замінив його заради того, щоб відокремитися від політики. Найбільшої популярності вірш здобув після того, як Людвіґ ван Бетховен поклав його на музику та увів до складу завершальної частини знаменитої Дев’ятої симфонії.

        Домашнє завдання:

. Опрацюй матеріал уроку, зроби конспект, вивчи його;

. читати стор. 37 - 38, аналізувати вірш.



                                                      08 жовтня

Тема: Йоганн Вольфганг Гете. Життєвий і творчий шлях поета. Міфологічний зміст образів вірша "Вільшаний король".

Мета: ознайомити  з ознаками літературної балади; з’ясувати авторський задум, виявити авторське розуміння природи страху в дитини та шляхи його подолання.

1. Опрацювати матеріал за посиланням: Гете, Йоганн Вольфганг

https://www.youtube.com/watch?v=iDkIerZx9t0

Балада — невеликий ліро-епічний твір із драматично напруженим сюжетом.

2. Подивись відеоурок: Йоганн Вольфганг Гете «Вільшаний король». Міфологічний зміст вірша «Вільшаний король».

https://www.youtube.com/watch?v=0YNw41-2464

                        Й. Ґете «Вільшаний король» аналіз

Рік написання – 1782

Жанр – балада

Тема. Страх людини перед таємничими силами природи

Ідея. Небезпечно втручатися у світ природи, це загрожує життю. Світ природи — таємничий. Він приваблює і лякає людину одночасно. До кінця пізнати природу неможливо.

Історія створення балади «Вільшаний король». В основі балади Гете – старонорвезька народна балада “Танець ельфів” та датська народна пісня «Дочка короля ельфів». Гете у своїй баладі «Вільшаний король» використовує фольклорні мотиви, переосмислює згадані легенди, вкладаючи у неї моральний і філософський зміст.

Сюжет ліричного твору. Батько з сином повертаються лісом додому вночі, бо затрималися. Хлопчик чує, як до нього звертається Вільшаний король, кличе його до себе, але батько не зважає на переживання сина, мотивуючи це багатою дитячою фантазією. Кульмінацією та одночасно розв’язкою твору є загибель хлопчика, який все-таки потрапляє до Вільшаного короля.

Композиція. Діалог батька і сина – розкриває почуття героїв. Вірш складається з 8 строф (катренів)

         Домашнє завдання: 

. Зробити конспеет уроку, вивчити біографію Гете;

. читати стор. 45 - 46, аналізувати вірш.


                               24 вересня,      01 жовтня  

Тема: Джонатан Свіфт. "Мандри  Лемюеля Гуллівера". Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини.

Мета: продовжити формувати знання  про сутність авторського задуму роману, композиційні особливості, їхню роль в розкритті характеру головного героя; дослідити за текстом, як розкривається образ головного героя, Гуллівера, як тип людини нового часу (активної, мислячої, енергійної, великодушної, людяної та мужньої);

1. Опорацюй матеріал за посиланням: Мандри Гуллівера 🚣🏻‍♂️ АУДІОКНИГА - українською мовою.

https://www.youtube.com/watch?v=5J08shcLH6w

— Отже, головний герой роману Дж. Свіфта постає як втілення просвітницького розуму. Гуллівер — звичайна людина, яка завдяки своєму розуму, досвіду, знанням й людській гідності вийшла переможцем у боротьбі з усіма незгодами. Письменник зауважує, що людина не має підкорюватися середовищу, бо інакше вона перетвориться на духовно звироднілого ліліпута.

Інтерактивна вправа «Сенкан»

Лемюель Гуллівер.

Витривалий, відважний.

Мандрує, дізнається, дивується.

Разом з головним героєм читачі замислюються над людським та суспільними вадами.

Мандрівник.

      Домашнє завдання: 

. Знати зміст твору "Мандри Гуллівера";

. написати образ головного героя (письмово).


                                                   17 вересня 

Тема: Джонатан Свіфт. "Мандри  Лемюеля Гуллівера". Історія написання твору. 

Мета: визначити місце роману «Мандри Лемюеля Гуллівера» у творчому доробку Дж. Свіфта; охарактеризувати роман як вершину творчості письменника; 

1. Опрацюй матеріал за посилання: Майстер сатири та алегорії  - Дж. Свіфт

https://www.youtube.com/watch?v=9tkaig99g40

https://www.youtube.com/watch?v=VlhP4upwUeQ

2.Подивись відеоДжонатан Свіфт «Мандри Люмеля Гуллівера…» (частина І). Історія написання твору.

Домашнє завдання: 

. Вивчити біографію Джоната Свіфта;

. читати стор. 26 - 33.


                                  8 вересня               2021 року

Тема:  Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм).

М е т а: розкрити чинники (історичні, філософські, естетичні) розвитку європейської літератури доби Просвітництва; ознайомити учнів з основними художніми напрямами розвитку літератури й мистецтва Просвітництва, їхніми ознаками, представниками, ключовими ідеями;

Віра не може мати силу авторитету
перед ясними і очевидними приписами розуму.

Джон Локк
     1. Сприймання і засвоєння теоретичного матеріалу.
·      
     Просвітництво – доба в історії європейської культури другої половини ХVІІ – ХVІІІ ст., за якої формувалися нові уявлення про світ, людину, суспільство, про смисл життя тощо. Просвітники несли людям світло нової істини; з усіх цінностей людини найбільшою вважали розум.
      Основною ознакою доби стала криза феодальної системи й формування буржуазних відносин. У 1688 - 1689 рр. відбулася буржуазна революція в Англії, у 1789 – 1794-х – Велика Французька революція, в інших країнах теж розпочалися процеси перебудови державних устроїв. На арену політичної боротьби вийшов народ. «Усе рухалося, вирувало, було охоплено думкою», - писав про свою епоху Вольтер.
     Робота учнів в зошитах:
-      ХVІІІ ст.., - це вік моралі. В основу Просвітництва було покладено наукові знання і зроблено визначні відкриття у фізиці, хімії, математиці, психології тощо, наука набула світського характеру;
-      основа ідеології – віра в перетворюючу і всепереможну силу людського розуму й освіти;
-      ідея «природної людини» - одна з провідних у Просвітництві;
-      художня література – засіб пропаганди просвітницьких ідей;

-      основні художні напрями – просвітницький класицизм та реалізм, виникає сентименталізм.

   Просвітництво прийшло на зміну епосі Відродження і зародилося воно в Англії, а вершини досягло у Франції. Англійський філософ Джон Локк відіграв велику роль в ідейному формуванні французького Просвітництва. Для Європи його відкрив Вольтер.

 

Робота з таблицею «Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва»

Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва

Час і місце виникнення

Кінець XVII - початок XVIII ст. Ідеї Просвітництва розвиваються спочатку в Англії, потім вони поширюються у Франції, пізніше в Німеччині, Італії та в інших країнах

Причини виникнення

Криза старої феодальної системи і формування нових капіталістичних відносин. Буржуазна революція в Англії (1688-1689 pp.), Велика французька буржуазна революція (1789-1794 pp.)

Чим характеризується епоха

Епоха Просвітництва дала потужний поштовх освіті. Філософ Дені Дідро вважав своїм завданням узагальнити знання, які накопичили європейці на середину XVIII ст., у спеціальному словнику. Так з’‎явилася «Енциклопедія» (усього 35 томів.), яку писали упродовж 30 років такі видатні просвітителі, як Вольтер, Монтеск’‎є, Гольбах, Руссо та ін. Керували виданням математик Д’‎Аламбер та філософ Д. Дідро

Основні ідеї

Основні постулати Просвітництва були сформульовані англійським педагогом та філософом Джон Локком, який вважав, що всі люди від природи наділені природними правами, зокрема правом на життя, свободу і рівність. У реалізації своїх ідей просвітителі покладали надії на монархів, які мали встановити «розумний» порядок у державах. Неабияку роль у вихованні нової людини відігравали мистецтво і література

Головні завдання

Боротьба з феодалізмом, абсолютизмом, духівництвом

Головні герої епохи

Люди науки, мистецтва, державні діячі-реформатори

Художні

напрями

Просвітницький класицизм — розвивав основні формальні принципи класицизму, але ідейно спирався на засади Просвітництва, просвітницький реалізм — характеризувався правдивим відтворенням реалій життя і пропагуванням просвітницьких ідей; сентименталізм — домінування почуттів та загострено-емоційне ставлення до дійсності;

рококо — хитромудрі й витончені колізії у комедіях Бомарше, популярний жанр роману в листах, «галантні свята» і «пастуші сцени» у живопису, пасторалі в музиці — характерні ознаки «галантної епохи»

Представники

У літературі — Дж. Свіфт, Д. Дефо (Англія.), Монтеск’‎є, Вольтер, Ж.-Ж. Руссо (Франція.), Й. В. Ґете (Німеччина.); у живописі — В. Хогарт, Ж. Б. Грез; у музиці — Й. С. Бах; у скульптурі — Е. М. Фальконе та ін.

        Д о м а ш н є   з а в д а н н я.

 1. Ознайомитися з темою уроку. 

2. Прочитати, зробити конспект уроку, вивчити теоретичний матеріал.

Відповіді надіслати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com

Комментариев нет:

Отправить комментарий

ОБЕРЕЖНО, КОРОНАВІРУС !