9 - А зарубіжна література 2022р.

                                              27 травня

Тема:Узагальнення та систематизація знань.

Список літератури для прочитання влітку 

І. Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я»
Панас Мирний «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
І. Карпенко-Карий «Мартин Боруля»
І. Франко «Мойсей», «Сойчине крило»
М. Коцюбинський «Intermezzo, «Тіні забутих предків»
О. Кобилянська «Impromptu phantasie», «Valse melancolique»
В. Стефаник «Камінний хрест»
Леся Українка «Лісова пісня»
О. Олесь «По дорозі в Казку»
В. Винниченко «Момент»

                          Бажаю успіхів!!!



                                                      20 травня

Тема: ПЧ. Науково - фантастичний роман братів Стругацьких "Важко бути богом".

Мета: познайомити учнів з творчістю братів Стругацьких і романом "Важко бути богом".

1. Подивіться відео: Брати Стругацькі.

                               https://www.youtube.com/watch?v=5xwUl0Sxzf0

2. Подивіться буктрейлер до роману братів  Стругацьких "Важко бути богом".

  https://www.youtube.com/watch?v=BuTOTnODvw8

3. Подивіться  відео: Про повість братів  Стругацьких"Важко бути богом" та її екранізацію.

                           https://www.youtube.com/watch?v=8VMzChFF8Aw

4. Подивіться відео: Стислий зміст твору "Важко бути богом".

                         https://www.youtube.com/watch?v=GZcFKTgprKY

5. Подивіться фільм "Важко бути богом".

                         https://www.youtube.com/watch?v=wJ_D_eI6KMQ

«Важко бути богом» (рос. «Трудно быть богом») — науково-фантастичний роман братів Стругацьких, який написаний у 1963 році та опублікований роком пізніше, у творі описується невдала спроба втручання землян в історичний процес на іншій планеті.

У віддаленому майбутньому на одній з планет рівня земного середньовіччя працюють співробітники Інституту експериментальної історії з Землі. Їхня діяльність полягає в дослідженні і недопущенні помилок, пережитих людством. Вона обмежується Безкровним Впливом, оскільки для людей майбутнього вбивство іншої людини неприпустиме. 

У цей час у королівстві Арканар проводять полювання на освічених людей Сірі штурмовики під керівництвом міністра охорони короля дона Реби. Розвідник із Землі Антон, що живе в Арканарі під ім'ям дона Румати Есторського, перебуваючи на службі в королівській охороні, рятує декотрих, переправляючи за кордони королівства.

Домашнє завдання:

. Опрацювати матеріал уроку, зробити стислий конспект;

. ознайомитись зі змістом роману "Важко бути богом".


                                                  18 травня

Тема: Контрольна робота № 6 з теми " Творчість Рея Дугласа Бредбері   «451  градус за Фаренгейтом»    та Гарпер  Лі    " Убити пересмішника ".                              

                                         Різнорівневі завдання

1. Яке суспільство описується у романі «451  градус за Фаренгейтом»? ( 0,5 б )

а) Яке зруйноване після 3 світової війни

б) яке спирається на масову культуру і споживче мислення

в) яке спирається на людей, здатних критично мислити

г) у якому кожен може проявити свої творчі здібност

2. Робота пожежника заключається в тому, що вони

а)Тушать пожежі, допомагають людям

б)спалюють всі заборонені книги разом з житлами власників

в)спалюють всі заборонені книги, накладають штраф на власників

г)спалюють небезпечні забруднені ділянки лісів

3. Хто доніс владі на пожежника Гая Монтега?

а)Мілдред Монтег, дружина героя

б)Фабер, професор

в)Брандмейстер Бітті, капітан пожежників

г)Клариса Маклелан, сусідка

4. Хто з героїв змусив головного героя переосмислити цінності?

а)Мілдред Монтег, дружина героя

б)Фабер, професор

в)Брандмейстер Бітті, капітан пожежників

г)Клариса Маклелан, сусідка

5. Як повстанці намагаються зберегти для наступних поколінь літературну спадщину?

а)Мають таємне сховище книг

б)Кожен зберігає рядки літературних творів в своїй пом’яті

в)Записують аудіо книги

г)Переписують вручну найкращі книги

6. Що значить цифра 451 в назві роману?

а)  Температура, при якій запалюється папір;

б)  Температура, при якій запалюються будівлі з цегли;

в)  Число залишилися неспаленого книг в світі;

г)  Кількість пожежників в описаному місті

                   ГАРПЕР ЛІ «УБИТИ ПЕРЕСМІШНИКА»

1. Дія твору відбувається в (країна і час) …  ( 0, 5 б ).

2. Перші 5 років життя в Мейкомбі Аттікус думав про те, як звести кінці з кінцями, аніж про свою адвокатську практику, бо весь його заробіток ішов на …

3. В дуплі дуба, який ріс на подвір’ї Редлі, діти знаходили …

4. Найбільши гріхом, на думку Аттікуса, було … 

5. Який роман читав Джим хворій місіс Дюбоз? 

6. Хто такий пересмішник? 


1. Схарактеризуйте образ Гая Монтега ( виховання, життя, світогляд та його еволюція ) героя роману Р. Бредбері "451  градус за Фаренгейтом." ( 2 б ).


3. Написати твір - мініатюру на одну із тем:

. Складне прозріння особистості в тоталітарному суспільстві ( за романом Р. Бредбері "451  градус за Фаренгейтом." ( 4 б ).

. Чи може художня книга змінити людське життя ? ( на основі прочитаних творів ).

              Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 18.05.


                                        11 травня       13 травня









Мета:  познайомити учнів із життєвим і творчим шляхом Гарпер Лі, допомогти усвідомити істини, що утверджує автор через образи своїх героїв, навчити давати оцінку зображуваному з позиції загальнолюдських моральних цінностей.

1. Ознайомтеся з біографією Гарпер Лі.








2. Замалювати в зошит схему та доповнити цікавими фактами з життя письменниці.


3. Подивіться відео: "Убити пересмішника." Скорочено. Гарпер Лі.

     https://www.youtube.com/watch?v=PLg-Ckx-i5E


4. Ознайомлення з романом "Убити пересмішника": прочитати скорочено, зайшовши за посиланням https://dovidka.biz.ua/ubiti-peresmishnika-skorocheno/

5. Переглянути екранізацію роману "Убити пересмішника". Зайдіть за посиланням http://moviestape.net/katalog_filmiv/detektyv/4253-vbiti-peresmshnika.html


6. “Убити пересмішника” аналіз твору (паспорт)

Автор – Гарпер Лі

Рік написання – 1960

Жанр – роман

У книзі піднято багато тем: тема освіти і виховання; тема расизму; тема людини і натовпу; тема людини і суспільства з його забобонами; тема справедливості і несправедливості…

Ідея – всі люди вільні та рівні в правах, незважаючи на колір шкіри та спосіб життя.












Головні герої – адвокат Аттікус Фінч та його діти: тринадцятилітній  син Джим  та восьмилітня Джин-Луїза, від імені якої й ведеться оповідь, їх друг – Ділл, Том Робінсон – негр, якого захищає на суді Аттікус, сусід Артур Редлі, дорослі і юні жителі містечка (білі і чорні).

                             Композиція: у творі 31 глава і 2 частини

Місце події – Алабама.

Час подій – 30-ті рр. минулого століття.

                             “Убити пересмішника” сюжет твору

Події роману відбувається в містечку Мейкоб (штат Алабама)  в середині 30 років 20 ст. У романі є згадки про Велику депресію, про 1930-ті роки, коли США та інші країни світу потерпали від найдовшої економічної кризи. У країні значно зріс рівень безробіття і скоротилося промислове виробництво, а сотні тисяч американців стали бездомними. 

У романі два сюжети книги розгортаються поступово по двох паралельних лініях, щоб до кінця твору зійтися в одній точці.

Перша – обертається навколо «Опудала» Артура Редлі, який живе в напівзруйнованому будинку на одній вулиці з Фінчами і, за чутками, є таким собі монстром. Глазастик, Джим і їх сусід Дилл пустують, всіляко намагаючись виманити Опудало. Несподівано Опудало відповідає взаємністю на їх інтерес, підносячи їм невеликі подарунки до тих пір, поки не сходить зі свого ганку прямо в їхнє життя в ту хвилину, коли він їм найбільше потрібен. Коли Юел, один з героїв повісті, викритий адвокатом, батьком дітей, у брехні, підло мстить, завдаючи кухонним ножем удар Глазастик і ламаючи руки Джиму, тоді і приходить на допомогу той, кого вони найбільше боялися.

Друга сюжетна лінія – про батька Глазастика і Джима, адвоката Аттікуса Фінча. Місцевий суддя призначає його захисником чорношкірого чоловіка Тома Робінсона, який помилково звинувачується в згвалтуванні білої дівчини. Аттікус підозрює, що програє справу, але все одно сміливо протистоїть труднощам, в якийсь момент героїчно стає між своїм клієнтом і натовпом лінчевателей.



























У творі «Убити пересмішника» висвітлюється багато моральних і суспільних проблем. Америка 30-х років ХХ століття представляла собою країну, чорношкіре населення якої було позбавлене громадянських прав. Знаючи про це, Аттікус  Фінч все ж береться захищати негра, знаючи заздалегідь, що програє справу.










































Домашнє завдання:

. Ретельно опрацювати матеріал уроку, зробити конспект;

. побудуйте "ланцюжок" моральних якостей "справжнього джентльмена"








. Чи можна Аттікуса Фінча  назвати справжнім джентльменом?

. Які риси справжнього джентльмена демонстрував саме він?

   Доповніть побудований "ланцюжок."


             Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 



                                                  06 травня

Тема:  Рей Дуглас Бредбері.  Роман - утопія "451* за Фаренгейтом". Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тотсуспільстві.

Мета: визначити бачення письменника у визначенні проблеми “натовп і влада”, “особистість у тоталітарному суспільстві”; розвивати словниковий запас старшокласників, навички зв’язного мовлення, критичного мислення, ідейно-художнього аналізу твору.

1.  Евристична бесіда.

-Де в романі явно виражена фантастика, а де – реальність?

– Назвіть символи механізації людства, описані Бредбері.

 (Перший – “механічний пес” – кібер, призначений для виловлювання “злочинців”, які вибиваються з системи. Другий – модернізоване телебачення. Телевізорна стіна – символ людського байдужості, атрофії душі і інтелекту людини майбутнього.)

Символіка

Механічний пес – символ тоталітаризму, репресії, він нагадує про покарання за незгоду з суспільством, за намагання вибитися із “загального кола”.



2.Обов'язково  подивіться відеоурок: Рей Бредбері. " 451° за Фаренгейтом".

    https://www.youtube.com/watch?v=43pLvimZ1Rw

3. Подивіться відеоурок: Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві.  Р.Бредбері "451 за Фаренгейтом".

    https://www.youtube.com/watch?v=i30xNRS7o44

4. Подивіться відео:  Роман "451 градус за фаренгейтом". Ґай Монтеґ.

     https://www.youtube.com/watch?v=fdf36J2YezI

5. Подивіться відео: "451 градус за Фаренгейтом". Образ Кларіс Маклелен

    https://www.youtube.com/watch?v=SoZJnFFuSMY

2. Складання характеристики образу Гая Монтега

1. - зустріч із Клариссою.

Пробудження від “сплячки” відбувається в той день, коли Гай зустрічає юну дівчину, Клариссу Маклеллан. Кларисса не така, як усі: вона являє собою тип так званого “природного людини”, що не адаптованого до технократичної цивілізації.









2. – зустріч із Фабером.

У житті Монтега з’‎являється новий духовний наставник – колишній професор англійської мови Фабер, людина старомодна і інтелектуальна. Той довершує розпочате Клариссой: відкриває йому очі і ставить все на свої місця.












3. - період поневірянь.   Період поневірянь символізує остаточний розрив головного героя з його соціумом. Монтег-утікач вже втратив свій соціальний статус, став блукачем. Самотність на тлі природи стало для нього катарсисом, очищенням.










4. – зустріч з однодумцями – “людьми-книгами”. Кожен з таких людей вивчив напам’‎ять якийсь літературній або публіцистичний твір, який увійшов до світової скарбниці культури. Вони не тільки хранителі культурних традицій – вони ще й намагаються жити в гармонії з іншими людьми і з природою.

. Бесіда

Згадайте, яка книга перевернула душу Монтега? Чому він намагається врятувати саме її? (Він врятував Біблію, зокрема, Книгу Екклезіаста, де сконденсована мудрість століть. Герой книги, як і мудрець Екклезіаст, впевнений, що все повернеться на круги своя.)

З книги почалося одужання Монтега, але з книгою в його життя увійшло страждання. Що йому довелося пережити після того, як він сховав у себе книги? (Підозра, недовіра, зрада дружини, відмова сусідів від спілкування з ним, підпал його будинку, переслідування, втеча героя і т. ін.)

Роман завершується масштабною війною та бомбардуванням, але наприкінці твору звучить легенда про Фенікса. Для чого автор уводить цю легенду? Коментар вчителя. Важливе місце в романі посідає тема Апокаліпсису.

Апокаліптичні бачення світу сформувалося в американській фантастиці після вибуху атомної бомби в 1945 р. Протягом всієї розповіді в “451° за Фаренгейтом” трапляються згадки про майбутню війну. І не випадково книга закінчується вибухом атомної бомби. Бредбері вважає, що потрібно повернути світ до початкової точки відліку.

 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Написати твір-роздум “Доля книги у ХХІ ст.” або “Яку книгу я б вивчив напам’‎ять, щоб передати нащадкам?”.

2. Прочитати роман Гарпер Лі. “Убити пересмішника”.

                           Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 


                                             04  травня

Тема: Рей Дуглас Бредбері.  Роман - утопія "451* за Фаренгейтом". Тема  знецінення  культури. Провідні мотиви твору.

Мета:  розкрити тему знецінення культури, визначити провідні мотиви твору.

«Письменник, що пророкує майбутнє» — саме так називають Рея Дугласа Бредбері — видатного фантаста, чиї твори захоплюють своєю неймовірністю, оригінальністю. Коли їх читаєш, здається, що людина не здатна таке навіть уявити. Поринаєш разом із героями творів у майбутнє, у минуле, супроводжуєш скрізь, співчуваєш їм, перебуваєш поруч із ними й намагаєшся навіть допомогти.

— За визнанням самого письменника, задум роману «451° за Фаренгейтом» виник, коли він дізнався про спалення бібліотеки в Олександрії. Ця подія має як мінімум чотири передбачуваних датування, а сам Бредбері говорив про неї як про те, що трапилося «3000 років тому». Чому саме «451° за Фаренгейтом»? Тому, що саме за цієї температури починає горіти папір.

Роман був написаний 1953 року, і в ньому описано уявне майбутнє Америки. Утім, коли читаєш, виникає враження, ніби це майбутнє уже настало. Найжахливіше й надивовижніше те, що великий фантаст і вигадник Бредбері нічого не вигадав. Усе описане вже було або є зараз.













2. Жанрова характеристика роману.

— Твір «451° за Фаренгейтом» є одним з кращих в жанрі антиутопії (соціально-філософської антиутопії). Перед нами постає картина людського існування в державі майбутнього. Найстрашніше те, що життя людей протікає на тлі війни, яку вони завзято намагаються не помічати, хоча на війні гинуть чоловіки — чоловіки, батьки, сини.

І все-таки держава в особі свого головного чиновника стверджує, що всі щасливі.

3. Теорія літератури.














4. Робота зі словником.

Утопія — місце, якого не існувало; за іншою версією, благословенна країна. Антиутопія з’‎явилася тоді, коли держава та суспільство виявили свої негативні риси, стали небезпечними для людини, не сприяли прогресу. В антиутопії завжди було виражено протест проти насильства, абсурдного соціального устрою, безправного становища людини. У жанрі антиутопії творили Є. Зам’‎ятін («Ми»), Дж. Свіфт («Подорож Гуллівера»), Г. Уеллс («Людина-невидимка»), Дж. Оруелл («1984», «Скотний двір»)







5. Подивіться відеоуроки:  
Рей Бредбері "451 за Фаренгейтом". Тема знецінення культури. Провідні мотиви.

   https://www.youtube.com/watch?v=BKVrkUVMdHc

  https://www.youtube.com/watch?v=hpQ-oZImdP4

  https://www.youtube.com/watch?v=Ozuf8wGDSfQ

Записати...































    Домашнє завдання: 

. Опрацювати матеріал уроку, зробити  повний конспект;

. скласти паспорт твору;

. написати образи головних героїв, використовуючи цитати з твору.

                       Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com до 06.05.


                                   27 квітня        29 квітня

Тема: Рей  Дуглас Бредбері. Життя та творчість.Тривога за майбутнє суспільства в романі - антиутопії "451* за Фаренгейтом".

Мета: розкрити тематику та проблематику твору Рея Дугласа Бредбері «451° за Фаренгейтом», визначити роль особистості письменника в літературі; охарактеризувати роман як один із вершинних у творчості письменника.

1. Подивіться відеоурок: Бредбері. Біографія.

   https://www.youtube.com/watch?v=FGf_3l68F8g

2. Подивіться відео: Бредбері про старість і життя.












3. Подивіться відео: Рей Дуглас Бредбері. Роман - антиутопія "451* за Фаренгейтом".

   https://www.youtube.com/watch?v=5QvrYbl6UJ0

















Домашнє завдання:

. Опрацювати матеріал уроку, зробити конспект біографії Р.Бредбері;

. читати ( підручник стор. 273 - 277);

. прочитати уривки з роману Бредбері ( підручник стор. 277 - 294 )

                       Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com


                                             22  квітня 

Тема: Контрольна робота № 5  ( твір на тему: "Експеримент над людиною" професора  Хіггінса" ( за п'єсою Б.Шоу "Пігмаліон" ), або "Чи можна дім Хельмерів назвати ляльковим" ( за п' єсою Г.Ібсена "Ляльковий дім" )).

                                  Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com  до 27.04.

                                             20 квітня 

Тема: Бернард  Шоу. "Пігмаліон".  Динаміка образу Елізи Дулітл. Ідеї "одухотворення" людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови.

Мета: визначити динаміку образу Елізи Дулітл, ідеї твору Б. Шоу «Пігмаліон».

1.   Інтерактивна вправа «Асоціативне ґроно»

Хіггінс—............

.Б  Шоу створив драму не про кохання, а про силу творчості, про духовне пробудження людини під впливом мистецтва, про можливість здобуття особистістю внутрішньої краси й свободи.

На думку Б. Шоу, людина, яка не знає літературної мови, не може грамотно висловлювати думки, ніколи не досягне успіху в житті та кар’‎єрі. П’‎єса «Пігмаліон» показує читачеві, як завдяки освіті може кардинально змінитися життя людини. Утім, розпочавши з проблем фонетики, автор вивів читача на проблему особистості, її духовного розвитку. Він показав, що навіть освічена, розумна людина навряд чи змогла б вийти за межі свого соціального стану. А якщо вона і знайшла б у собі сили для цього, то цей процес був би непростим і болісним. І в цьому ми переконаємося на сьогоднішньому уроці.

2. Подивіться відеоурок: Ідея "одухотворення " людини й життя засобами мистецтва в творі Б.Шоу "Пігмаліон".

https://www.youtube.com/watch?v=QMzgudbQh1s

3. Подивившись фільм, складіть сходинки до духовного зростання Елізи Дулітл.

3. Подивіться відеоурок: Динаміка образу Елізи  Дулітл.

https://www.youtube.com/watch?v=WNzAGY98d6Y

https://www.youtube.com/watch?v=5QOXStmxUVM

 






4.   Виведення формули успіху Елізи-Галатеї 

 Літературна  мова  + бездоганні манери + велике бажання змінитися +

+ наполегливість = справжня леді

5. Скласти таблицю : «Еволюція Елізи: від квіткарки до леді»:

 1. Еліза-квіткарка  ( що було? )  2. Чарівна леді ( що стало? )       3. Що залишилося незмінним?                        

                    ?                                                     ?                                                     ?                      

Домашнє завдання:  

1. Опрацювати матеріал уроку,  зробити конспект;

2.  Виконати  інтерактивну вправу  «Асоціативне ґроно»

Хіггінс—............

3. скласти сходинки до духовного зростання Елізи Дулітл.

 4. скласти таблицю : «Еволюція Елізи: від квіткарки до леді»:

5.


        

                                 Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com    до 22.04.


                                               15 квітня

Тема: Берна Шоу. Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон»

Мета: Ознайомити з творчим доробком Б.Шоу. Проаналізувати комедію "Пігмаліон'', її міфологічну основу. Формувати навички аналізу драматичного твору.

1. Подивіться відеоурок: Б. Шоу "Пігмаліон".

https://www.youtube.com/watch?v=bp5M4HnEDTE

https://www.youtube.com/watch?v=y8pczjGwtPw

 2.  Ознайомтеся з матеріалом!  

      Вічні образи міфів Давньої Греції

Відтворення античного міфу про Пігмаліона у  літературі та живописі

  "Пігмаліон" в літературі

Як вже відомо, за основу своєї блискучої комедії «Пігмаліон» Бернард Шоу обрав сюжет міфу «Пігмаліон і Галатея». Цей міф існував у Стародавній Греції і був запозичений давньоримськими митцями. Публій Овідій Назон у X книзі «Метаморфоз» розповідає історію царя Кіпру, скульптора Пігмаліона, що вирізьбив прекрасну статую дівчини зі слонової кістки і закохався в неї. У ХІІ столітті англійський поет і драматург Марстон написав поему «Перетворення статуї Пігмаліона».
Вільям  Шекспір переказав сюжет міфу про Пігмаліона і Галатею в останній сцені «Зимової ночі».
Для Руссо, німецьких поетів-романтиків Пігмаліон був символом закоханого, який силою свого почуття зумів створити ідеал краси.

Наприкінці XIX століття до міфу звертаються драматурги В. Морріс у поемі «Пігмаліон і Галатея» та В. Швенк Гілберт у комедії «Пігмаліон і Галатея».
             
         "Пігмаліон" в мистецтві

             

       Запишіть у зошит!

Пігмаліон – це символ творця, що оживив творіння свої рук.

Хіггінс – це аристократ, який дещо відрізняється від решти. В першу чергу манерами. Він людина науки, експериментатор, який не хоче брати жодної відповідальності на себе.



















Подумайте і дайте письмово відповідь на питання. 

2.      Чому Хіггінс навчає Єлізу?
3.      Які події змінюють життя Пігмаліона?
4.      Які зміни в образі Пігмаліона стаються завдяки Галатеї?
5.      Яким чином Еліза впливає на Хіггінса?
6.      Як герої ставляться до долі головних героїнь?
7.      Чим закінчуються історії їхніх взаємин?

Домашнє завдання: 

. Опрацювати матеріал уроку, зробити конспект;

. письмово дати відповіді на питання;

. скласти паспорт твору.

                     Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com до 19.04.


                                     8 квітня       13 квітня

Тема: Бернард Шоу. Життєвий і творчий шлях письменника. Особливості світогляду Б. Шоу. П'єса "Пігмаліон".

Мета:  визначити основні віхи життєвого й творчого шляху, особливості світогляду письменника Б. Шоу.

 Джордж Бернард Шоу — видатний англійський драматург, театральний критик, громадський діяч. Його драматургія стала одним із найпомітніших явищ літератури кінця ХІХ — першої половини ХХ ст. Він єдина людина, яка одночасно удостоєна і Нобелівської премії з літератури, і премії «Оскар» за сценарій фільму «Пігмаліон». Про це — на сьогоднішньому уроці.

1. Подивіться відео: Особливості світогляду Б. Шоу.

    https://www.youtube.com/watch?v=_NNt1gXf6wc

   https://www.youtube.com/watch?v=UtCYzRgT6q8

2. Опрацюйте матеріал підручника ( стор. 253 - 256 ).






















3. Подивіться буктрейлер до п'єси Б.Шоу "Пігмаліон".










      Домашнє завдання:

. Зробити конспект уроку:

опрацювати матеріал підручника  ( стор. 253 - 256), вивчити біографію Б. Шоу;

. прочитати п'єсу Б. Шоу "Пігмаліон".

                                  Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com до 14.04.


                                          30 березня    1 квітня

Тема: Генрік Ібсен. "Ляльковий дім". Образна система. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу.

Мета:(формувати компетентності): предметні (знання системи образів драми Г. Ібсена «Ляльковий дім»; уміння визначати роль і значення кожного з героїв твору для розкриття його теми й ідеї). 

1. Подивіться відеоурок: Г. Ібсен "Ляльковий дім". Образна система. Підтекст. Символіка. 

        https://www.youtube.com/watch?v=uEXop-wWMIk

Сьогодні ми знову звертаємося до драми Г. Ібсена «Ляльковий дім». На перший погляд, головну увагу письменник зосередив на проблемі прав жінки, але побудова драми, система образів переконливо довели, що доля головної героїні відбила глибинні протиріччя сучасного драматургові суспільства. У цій п’‎єсі Ібсен заклав підвалини реалістичної соціально-психологічної драми. Пересічне, міщанське благополуччя родини адвоката Хельмера скінчилося у найнещасніший спосіб, оголивши брехливість моралі, існуючих у родині норм життя та проголошеної святості шлюбу. На початку драми автор відтворив життя-гру головних героїв та їхнє зовнішнє благополуччя, яке було лише оманою. Конфлікт, що розвинув дію п’‎єси, виник давно, але до певного часу герої його не усвідомлювали. Цей конфлікт було викрито разом із таємницею головної героїні — Нори. Як далі розвиватимуться події цієї драми — з’‎ясовуватимемо сьогодні.















































































    Домашнє завдання:

. Зробити конспект уроку;

. Дати характеристику чоловіку Нори - Торвальду.

 ОСОБЛИВУ УВАГУ ЗВЕРНУТИ НА СТАВЛЕННЯ ДО ДРУЖИНИ НОРИ ДО ПРОЧИТАННЯ ПЕРШОГО ЛИСТА ВІД КРОГСТАДА, ПІСЛЯ ПРОЧИТАННЯ ЦЬОГО ЛИСТА, ПІСЛЯ ПРОЧИТАННЯ ДРУГОГО ЛИСТА. НАВЕДІТЬ ПРИКЛАДИ ІЗ ТЕКСТУ.

                              Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com  01.04.


                                                         25 березня

Тема: Генрік Ібсен. "Ляльковий дім".

                         Самостійна робота. Тести.

1. Інша назва п’єси «Ляльковий дім»:
А) «Жайворонок»; Б) «Нора»; В) «Таємниця Нори».

2. «Ляльковий дім» за жанром –
А) побутова драма; Б) соціально-психологічна; В) історично-філософська.

3. Що Норі стало на заваді зізнання чоловікові у злочині:
А) лялькове кохання; Б) лялькова  довіра; В) лялькове спілкування?

4. Прихований зміст прямого висловлення-це:
А) інакомовлення; Б) підтекст; В) метафора.

5. Нора пізнала реальне життя завдячуючи:
А) спілкуванню з Фру Лінне; Б) юридичній помилці; В) одруженню на
Хельмерові.

6. Річ, яку Торвальд знайшов у поштовій скриньці:
А) шпилька Нори; Б) цвях; В) поломаний сірник.

7. Над чиїм іменем на конверті був чорний хрест:
А) Крогстада; Б) Торвальда; В) Ранка?

8. Чиї слова «…поставити на карту своє життя і кров – і все, все заради тебе»:
А) Торвальда; Б) Нори; В) Крогстада?

9. Скільки років у подружжі пожили Нора та Торвальд:
А) 8; Б) 6; В) 10?

10. Доповнити, згідно тексту, звинувачення Торвальда на адресу Нори:
«Ні релігії, ні моралі, ні почуття…:

А) сорому; Б) обов’язку; В) совісті.

11. Яких епітетів не вистачає у репліці Нори «…ми ні разу не обмінялися
____ думками про ____ речі:
А)  серйозними, серйозні; Б) відвертими, важливі; В) щирими, життєві?

12. Нора зазначає свою місію у життя Торвальда, як:
А) бути взірцевою дружиною; Б) розважати, звеселяти; В) виконувати
забаганки чоловіка.

13. За словами Нори, вона не була щаслива, а тільки:
А) слухняна; Б) покірна; В) весела.

14. Доповнити фразу «Я повинна виховати…»:
А) дітей порядними; Б) себе саму; В) в тобі людину.

15. Головне для Торвальда після того, як Нора залишає дім:
А) те, що скажуть люди; Б) як він сам буде виховувати дітей;
В) як буде Нора жити сама.

16. Головний статус Нори, за її словами, у фіналі п’єси:
А) дружина; Б) мати; В) людина.

17. Як Нора називає у фіналі життя із Торвальдом:
А) шлюб; Б) співжиття; В) звичка.

18. Що вимагає Нора повернути Хельмерові в якості розірвання
подружніх стосунків:

А) її речі; Б) сімейні світлини; В) обручку?

19. Нора – символ жінки, яка вимагає, в першу чергу,:
А) співчуття; Б) розуміння; В) прощення.

20. Яку пропозицію Норі зробив Торвальд:
А) жити як брат із сестрою; Б)забрати із собою дітей; В) розлучитися через
місяць.

21. У фіналі Нора називає свого чоловіка:
А) бездушна людина; Б) чужа людина; В) егоїстична людина.

22. Чим Торвальд ( за його словами) не міг пожертвувати заради своєї
коханої:

А) посадою; Б) статками; В) честю?

23. На що до останку сподівалася Нора, передбачаючи наслідки її
юридичного злочину:

А) на пробачення чоловіка; Б) що він візьме провину на себе;
В) на те, що Торвальд виконає прохання Крогстада.

24. Своє життя в домі Нора порівнює із :
А) старцем; Б) квіткою; В) панянкою

                            

                                      Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com  25.03.



                                                   23 березня 

Тема: Генрік Ібсен. "Ляльковий дім". Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії.

Мета: формування предметних компетентностей: визначити особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії п'єси Г. Ібсена «Ляльковий дім»; охарактеризувати твір як один із вершинних у творчості письменника; 

1. Подивіться відео: Ібсент "Ляльковий дім".

https://www.youtube.com/watch?v=wcVOdjGdt3





 










Особливість аналітичної драми полягає у тому, що, попри зовнішнє благополуччя, у житті головних героїв існує конфлікт, таємниця, що певний час залишається не розкритою. Але виникають обставини (загроза збоку Крогстада) — і таємницю розкрито. Композиція п’‎єси дозволяє побачити зовнішній конфлікт — шантаж Крогстадом Нори — і внутрішній — бажання Нори розповісти про все чоловікові та великий страх це зробити.

       Домашнє завдання:

. Зробити конспект уроку;






 

             

                             Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com  23.03.


                                                       18 березня

Тема: Генрік Ібсен . Життєвий і творчий шлях. " Ляльковий дім" як соціально- психологічна драма.

1. Подивіться відео: Життєвий і творчий шлях Г.Ібсена, зробіть стислий конспект.

   https://www.youtube.com/watch?v=202zQJSzXP8

   https://www.youtube.com/watch?v=aeOQo3aFMH4

2. Прочитайте твір ( підручник стор.241-250)

3.Прослухайте стислий переказ твору "Ляльковий дім".

   https://www.youtube.com/watch?v=LbercDJwXDI

          Домашнє завдання: 

. Зробити конспект уроку;

. прочитати твір "Ляльковий дім".



                                              16 березня

Тема: Контрольна робота з теми " Реалізм"

Мета: перевірити рівень знань учнів за темою «Реалізм»; розвивати логічне мислення, формувати вміння концентрувати увагу на виконанні завдання, застосовувати набуті знання;

                                      Різнорівневі завдання

1. Укажіть жанр твору О. де Бальзака «Гобсек».

А Новела;

Б повість;

В оповідання;

Г нарис.

2. Хто з героїв твору О.де Бальзака «Гобсек» розповідає історію лихваря?

А Адвокат Дервіль;

Б Ернест де Ресто;

В сам Гобсек;

Г віконтеса де Гранльє.

3. Хто підказав М.В. Гоголю сюжет комедії «Ревізор»?

А Г. Р. Державін;

Б І. А. Крилов;

В М. Ю. Лермонтов;

Г О. С. Пушкін.

4. Що висміює М.В. Гоголь у комедії «Ревізор»?

А Звичаї петербурзьких дрібних чиновників;

Б соціальні пороки і моральний стан суспільства;

В народну покірливість перед лицем чиновницького свавілля;

Г бідність провінційних міст Росії.

5. Ким працював у департаменті Акакій Башмачкін, герой твору М. В. Гоголя «Шинель»?

А Чиновником для письма;

Б рахівником;

В стряпчим;

Г поштмейстером.

6. Хто (або що), за словами автора «Шинелі», є ворогом усіх службовців з маленькою платнею?

А Вуличні грабіжники;

Б колеги з високою платнею;

В північний мороз;

Г голод.

7. Установіть послідовність подій у творі М.В. Гоголя «Ревізор».

А Хлестаков нестримно вихваляється перед міськими чиновниками

Б Городничий зачитує чиновникам лист від Чмихова

В Хлестаков просить руки Марії Антонівни

Г Бобчинський і Добчинський приносять звістку про те, що в готелі зупинився чиновник із Петербурга

8. Охарактеризуйте героя твору за поданим малюнком, вкажіть автора та назву твору.

9. Напишіть власне висловлювання на одну із запропонованих тем               ( обсяг 1 сторінка):

1.Чи зробило золото кого - небудь щасливим? ( за повістю Оноре де Бальзака "Гобсек" )

2. Трагічна доля маленької людини ( за повістю М.В.Гоголя "Шинель" ).


                      Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 16.03 до 18.00.



                                                        16 лютого

Тема: М. Гоголь "Ревізор". Творча історія п'єси.

Мета: формування предметних компетентностей: розширити знання учнів про творчість М. Гоголя; ознайомити зі змістом комедії письменника, її творчою історією, особливостями композиції, сюжету, образної системи;

Сміх — це зброя. Якщо ним правильно скористатися, то можна боротися з вадами суспільства і людей незгірш, ніж справжньою зброєю. Адже сміху боїться навіть той, хто вже нічого не боїться й не визнає ніяких законів. Наслідки свого сміху Гоголь відчув одразу ж після першої вистави «Ревізора».

— Традиційно вважається, що сюжет для комедії «Ревізор» Гоголю підказав приятель О. Пушкін, але є й інші версії. Наприклад, український письменник Г. Квітка-Основ’‎яненко розгнівався, бо був упевнений, що Гоголь використав сюжет написаної ним у 1827 році п’‎єси «Приезжий из столицы, или Суматоха в уездном городе», яка була відома в рукописному варіанті.

Свою комедию «Ревізор» Гоголь створив дуже швидко, за два місяці. Наприкінці 1835 року вона була готова. Гоголь в «Авторській сповіді» писав: «У „Ревізорі" я зважився зібрати в одну купу все погане в Росії, всі несправедливості <...> і разом посміятися над усім цим». З авторського визнання випливає, що «Ревізор» — соціально-сатирична комедія.

Її постановка в Олександрівському театрі спричинила хвилю невдоволення з боку дворян, чиновников та купців. Гоголь був уражений звинуваченнями в тому, що він — ворог Росії і що він обмовив її в комедії. Погана гра акторів і загальне нерозуміння спонукають письменника виїхати за кордон, в Італію. Повідомляючи про це Погодіну, він пише з болем: «Письменник сучасний, письменник комічний, письменник звичаїв повинен подалі бути від своєї батьківщини. Пророку немає слави у вітчизні».

Оригінальність автора полягала в тому, що експозиція в комедії з’‎являється після зав’‎язки. Зав’‎язкою п’‎єси є перша фраза городничего: «...до нас їде ревізор», і тільки після цього ми поринаємо в атмосферу життя повітового міста, дізнаємося про тамтешні порядки і заняття місцевих чиновників.

У п’‎єсі автор намагається максимально охопити всі сторони тогочасного життя та управління. Тут і судочинство, і освіта, і охорона здоров’‎я, і пошта, і соціальне забезпечення, і поліція. Такого всеохопного погляду на офіційний державоустрій російська література іще не знала. Для зображення своїх героїв автор використав такі прийоми, як гротеск (порівняння чиновників із тваринами.) та гіперболу (перебільшення Хлестакова про авторство та своє знайомство з міністрами)

          “Ревізор” аналіз твору

Автор – Микола Гоголь

Рік написання – 1835

Жанр – комедія соціально-сатиричної спрямованості.

Напрямок – реалізм

Тема – пороки суспільства, чиновництво і його беззаконня, лицемірство, духовна бідність, загальнолюдська дурість.

Основна думка п’єси – думка про неминучу духовну відплату, яку повинен очікувати кожен чоловік. За основну думку можна взяти цитату: “На дзеркало нема чого нарікати, коли пика крива”.

Чиновники і відомі діячі здебільшого поводяться неналежно (наприклад, беруть хабарі) і лише з приїздом високопоставленої особи починають прикривати свої грішки.

Проблематика твору “Ревізор”

– чинопочитання;

– хабарництво;

– морально-етична проблематика.

          “Ревізор” композиція

Зав’язка. Звістка про приїзд ревізора.

Розвиток дії. 1. Розпорядження Городничого чиновникам. Новина з готелю. 2. Візит Городничого в готель. 3. Огляд Хлестаковима богоугодних закладів. Хлестаков в будинку Городничого. 4. Парад чиновників і скаржників. 5. Сватання Хлестакова.

Кульмінація. Брехня Хлестакова і торжество Городничого.

Розв’язка. Лист Хлестакова Тряпічкіну. Звістка про приїзд справжнього ревізора.

     Домашнє завдання:

. Зробити конспект уроку і вивчити його; 

. дочитати твір "Ревізор";

. підготуватися до тестування;

. готуємо образи головних героїв.

                      Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com


                                               11 лютого 

Тема: Микола Васильович Гоголь. Петербурзький етап життя і творчості письменника.

Мета: розширити  уявлення про життєвий і творчий шлях М. В. Гоголя; уміння визначати вплив української культури на розвиток його творчості, своєрідність творчого шляху і протиріччя духовного світу письменника;

Ходить гарбуз по городу,

Питається свого роду:

«Чи ще живі, чи здорові

Всі родичі гарбузові?»

Саме так Гоголь звертався до присутніх, коли, запрошений у гості в Петербурзі чи Москві, хотів дізнатись, чи є тут його земляки. Хто він — український чи російський письменник? Що вирувало в ньому, приховане і не зрозуміле не тільки стороннім, а й самому Гоголеві? реаліст він чи романтик на літературній мапі ХІХ ст.? життя цієї людини оповите таємницями, які не вдалося розгадати й донині, навіть містикою.

1. Подивіться відео: Микола Гоголь. Українці, що змінили світ

        https://www.youtube.com/watch?v=ZupiBbwJQJ0

         https://www.youtube.com/watch?v=Hgz_aLfmcZA

2. Опрацювати матеріал підручника стор. 204 - 207 (зробити конспект).

   Домашнє завдання:

. Вивчити біографію письменника;

. подивитися фільм "Ревізор";

     https://www.youtube.com/watch?v=HykkSSdeyk0

. прочитати комедію "Ревізор".


                                                  9 лютого 

Тема: Оноре де Бальзак "Гобсек". Багатогранність образу Гобсека.

Мета: визначити причини неоднозначності образу Гобсека, "філософа і скнари".

1. Подивіться відеоурок : Багатогранність образу Гобсека.

    https://www.youtube.com/watch?v=8QlhsQzqZTI 


























Домашнє завдання: 

. Зробити конспект уроку;

. напишіть свої спостереження: " Що я побачив " у куточку серця Гобсека?"

            Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com 


                                             28 січня 2022 р. 

Тема: Оноре де Бальзак "Гобсек".

                             Бальзак. «Гобсек» (тести)

1.     1.Описані події відбуваються зимою 1829 – 1830 року в салоні…
А) об 11 год. ночі; б) о 12 год. ночі; в) у годину ночі; г) у дві години ночі.
2. Пані де-Гранльє – це…
А) віконтеса; б) баронеса; в) герцогиня; г) княгиня.
3. Про кого повірений Дервіль розповідає цікаву історію?
А) про Каміллу; б) про Ернеста; в) про Анастазі; г) про Максима.
4. Чиї риси обличчя були «безстрасні, як у талейрана»?
А) Адвоката; б) графа; в) лихваря; г) барона.
5. «Гобсек» у перекладі означає…
А) «глитай»; б) «бери все»; в) «липучі руки»; г) «суха глотка»
6. Жінка, прозвана «Прекрасною голландкою», була для Гобсека…
А) рідною онукою; б)двоюрідною онукою; в) троюрідною сестрою;
г) племінницею
7. Скільки років промандрував Гобсек кораблями?
А) 20; б) 10; в) 15; г) 5
8. Дервіль ще нічого не знав про життя лихваря, тому одного разу під час розмови з ним подумав: «(?…) у такій голові!»
А) розум; б) фантазія; в) поезія; г) філософія
9. Жан-Естер ван Гобсек вважав, що « в золоті втілено всі людські…»
А) вади; б)прагнення; в)риси; г) сили
10.  Перший крок відвідувача від дверей до письмового столу Гобсека свідчив про його…
А) високий статус; б) нагальні проблеми;
В) легку скруту; г) близьке банкрутство
11. Кому адресував Гобсек подумки такі слова: «Плати за свою розкіш, плати за своє ім’я, плати за своє щастя»?
А) графині де-Ресто; б) пані Фанні Мальво; в) графу де-Ресто; г) Максиму де-Траю
12. Хто купив контору вого патрона?
А) Гобсек; б) граф де-Ресто; в) пан Дрвіль; г) Максим де-Трай
13. Хто з перелічених героїв належав «до тієї  категорії надзвичайно здібних людей, з яких іноді виходять» політичні діячі або авантюристи?
А) Гобсек; б) граф де-Ресто; в) пан Дрвіль; г) Максим де-Трай
14. «Відвідувач, просто вдягнений, скидався на покійного герцога Рішельє» - це опис…
А) Адвоката Дрвіля; б) графа де-Трая; в) графа де-Ресто; г) барона Нюсенжен
15. Граф де-Ресто призначив спадкоємцем свого майна Гобсека, тому що той був людиною…
А) чесною; б) розважливою; в) відповідальною; г) економною
16. Пан Дервіль і граф де-Ресто – єдині люди, до яких лихвар виявив свою прихильність, так як вони довірились йому..
А) без страху; б) без вигоди; в) без хитрощів; г) без лестощів
17. Що чекало графиню де-Ресто після смерті чоловіка?
А) злидні; б) багатство; в) фіксована платня за заповітом; г) безвихідь
18. Адвокат Дервіль з природи був…
А) спостережливим; б) уважним; в) розумним; г) стриманим
19. Що хотів будь-яким чином урятувати пан Дервіль від Анастазі де-Ресто?
А) фамільні діаманти; б) договір куплі-продажу; в) контррозписку; г) купчу на будинок графа
20. Кому Гобсек збирався дати «корабель», коли той «стане вмілим лоцманом»?
А) Максиму де-Траю; б) Ернесту де-Траю; в) пану Дервілю; г) Жоржу де-Ресто
21. Кого любив Ернест де-Трай?
А) Поліну; б) Каміллу; в) Фанні Мальво; г) Жоржетту
22. Гобсек був ненаситним удавом «великого підприємства» - …
А) банку; б) ювелірного заводу; в) агентства для обліку претензій колоністів; г) агентства нерухомості
23. Гобсек склав заповіт на користь…
А) «Прекрасної голландки; б) пана Дервіля; в) «Електричного ската»; г) «Перлини Парижа»
24. Пан Дервіль розповів цікаву історію в салоні пані де-Гранльє, щоб…
А) згаяти час;
б) довести, що Ернест де-Ресто  багатий – і має право на руку Камілли;
в)показати, що не всі лихварі скупердяї – вони можуть бути і філософами;

г) розширити уяву присутніх про життя різних прошарків Парижа

  Домашнє завдання: 

. підготувати образи  головних  героів ( Гобсек, Дервіль )  до 01.02.22.

 . виконати тести,  відповіді надіслати 28.01.22.

            Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com  28.01.22.


                                             26 січня

Тема: Оноре де Бальзак. Повість "Гобсек".

Мета: Формувати вміння визначати місце повісті «Гобсек» у структурі «Людської комедії», сюжетно-композиційні особливості твору, основні ідеї, втілені Бальзаком у повісті; розвивати навички критичного мислення, ідейно-художнього аналізу прозового твору, вміння складати схеми; розвивати усне та писемне мовлення; сприяти вихованню гуманних почуттів учнів.

1. Подивіться відео: Оноре де Бальзак "Гобсек".

     https://www.youtube.com/watch?v=XkUFIDipNAo

2. Дочитати повість "Гобсек", підготуватися до тестування;

3. Написати паспорт твору.

       Відповіді надсилати за електронною адресою: olgarybakova19575757@gmail.com  до 27.01.22.



Комментариев нет:

Отправить комментарий

ОБЕРЕЖНО, КОРОНАВІРУС !