8 - А, Б. Інтелектуальна гра "Мова калинова".



 

Навчальна практика



                 10 ЧЕРВНЯ   ( 8 - А,Б )

Тема: Літературна кав'ярня "Поезія, що зігріває...."    

Українська мова відома багатьом своєю красою, витонченістю та милозвучністю, але як ніхто це найкраще вміє передати поет. У кожному поколінні є свій представник поетичної доби. Тарас Шевченко, Леся Українка, Іван Франко та інші. Але хто ж найяскравіший представник сьогодення?    Звичайно, Ліна Василівна Костенко.

          

  

  



                    До нової зустрічі!




                                     08 ЧЕРВНЯ ( 8-А )   09 ЧЕРВНЯ  ( 8-Б )

ТЕМА: ІНТЕРАКТИВНИЙ КЕЙС  "ЧАРІВНЕ СЛОВО . ДЯКУЮ".

Щодня люди вимовляють слово «дякую» мільйони разів, але чи замислювалися ви про те, як це слово з’явилося в нашій мові, що означає і наскільки потужну енергетику має?

                                                    





Дякую скажи, не мовчи.

Адже це від серця ключі,

Дякую скажи, не груби,

І весь світ стане добрішим.

   


Психологи кажуть, що слово “дякую” дійсно чарівне і здатне творити дива. Крім того слова вдячності здатні змінити наше життя на краще, бо вони налаштовують позитив та покращують взаємовідносини. А тому частіше кажіть «дякую» і тоді добрих справ у вашому житті буде більше.


"Дякую" розуміють майже в усіх країнах. Чи говориться воно завжди щиро – невідомо. Проте кожній людині завжди приємно почути його з чужих уст. Що ж за магію несе в собі це слово? Найперше, теплоту і добрі манери. По-друге, особливу силу та енергетику. Енергетику радості, уваги, позитивні емоції – те, без чого наше життя стало б похмурим та непривітним.

     

       

Цікаві факти про слово «дякую»:

– слово «дякую» – одне з найуживаніших слів в міжнародній лексиці .

   – уперше вислів «дякую» зафіксовано у словнику-розмовнику,      виданому в Парижі в 1586 році;

– за своєю етимологією слово «дякую» несе в собі знак народження, символ удачі, зв’язок землі і неба, а також чоловічої і жіночої сутності;

– говорячи «дякую», потрібно дивитися людині в очі;


       

                                                    

                                  До нової зустрічі!



                           07 червня   ( 8 - А )             08 червня  9 8 - Б )   

Тема: Книжка – маленьке віконце, а через нього весь світ видно.

1. «Людина з гарною книгою в руках ніколи не може бути самотньою» К. Гольдоні

2. «Читання книги – це ніби розмова з найкращими людьми минулих століть» Декарт.

3. «Книги – найкращі друзі. До них можна звертатися в усі важкі хвилини життя. Вони ніколи не зрадять» А. Доде

4. «Якщо шукаєш в книгах мудрості уважно, то знайдеш велику користь для душі своєї» Нестор Літописець

5. «Книги – не мертві речі, а істоти, що містять у собі насіння життя. В них – чистісінька енергія і екстракт того живого розуму, що їх створив» Д. Мільтон

                                   

1. Конкурс  " Поезія - це завжне неповторність" 

    . Розшифруй закодовану в кроссенсі поезію.


2. Конкурс "Упізнай героя".


3. Конкурс. Гра "Речі та власники".

Завдання: упізнати, кому належать ці предмети, або з якими героями вони пов'язані.

                                                      

4. Перевір свої знання ( ігри )

1. Театр корифеїв.

   https://learningapps.org/1267911

2. О.Довженко "Ніч перед боєм"

     https://learningapps.org/3202821

                              До нової зустрічі!




                                 06 червня ( 8 - Б )        07 червня ( 8 - А )

Тема: Вікторина "Розмовляй українською правильно"

Українська мова могутня, глибинна. І кожне слово має свій відтінок: сум, радість, гумор, щедрість, щирість. 

Тож бережімо красу й чистоту рідної мови. Нехай наповнює вона наші душі багатством і красою духовності.

                                                                Вона, як зоря пурпурова,

                                                              Що сяє з небесних висот

                                                              І там, де звучить рідна мова,

                                                              Живе український народ.




1. Конкурс "Камінь спотикання".












2. Конкурс " Типова помилка".
. По всіх правилах –
. по всіх фронтах –
. по цій темі –
. по всякому поводу –
. по питанню –
. по справах служби –
. по неуважності –
. по причині заморозків –
. по сімейним обставинам –
. по крайній мірі –
. по пошті –
. по частинах –
. по містам, по селам –
. відсутній по хворобі -

3. Олександр Авраменко. Добрий   день чи доброго дня - експрес - урок української мови.


https://www.youtube.com/watch?v=B9tXngTv8ds

.Експрес - урок - Будь ласка чи прошу - який варіант правильний ?

https://www.youtube.com/watch?v=QSjry51GJ0Q


4. Конкурс "Я редактор".  

     

              1. Проходячи біля вікна, почулася пісня.
           2. Заходячи в кімнату, мати сиділа й читала     книжку.

 3. Повертаючись зі школи, падав дощ. 

4.Сидячи на березі, до нас підійшли школярі шостого класу.

 5. Загубивши стежку, нас охопила розгубленість.





Українська мова багата на барвисті та колоритні слова, якими ви легко зможете замінити надокучливий суржик у щоденному спілкуванні. Говоріть красиво та правильно з допомогою моєї добірки.


ПО́ГОЛОС  чутка, вірогідність якої не встановлено; звістка, повідомлення про кого-, що-небудь. Радимо вам навчитись відрізняти поголос від достовірної інформації, щоб не попастись на гачок фейків, яких зараз, на жаль, багато.



НАВЕРЗТИ́СЯ  дивні або неприємні сни; друге значення – виникнути в думці / в уяві. До цього дієслова є ще колоритні синоніми ви́роїтися, приви́дітися, прима́ритися, тож послуговуйтеся ними замість звичних висловів.


ЗДОРО́ЖИТИСЯ  утомитися в дорозі. У період відпусток це дуже актуально, адже часто після відпочинку потрібен ще один відпочинок, і переважно саме дорога втомлює найбільше. Якщо вас теж вимучує цей процес і ви навіть не маєте сил на пояснення, кажіть одним словом, що ви здоро́жилися.



МАРКІ́ТНИЙ – невдоволений, сумний, невеселий. Бажаємо, щоб ви ніколи так не почувалися, але натомість могли цим прикметником підбадьорити засмучену людину. Просто підійдіть і скажіть, щоб вона не була такою маркітною. Щонайменше – їй стане цікаво, що ж це таке.





                         До нової зустрічі!




                                                      03 червня 

Тема: Конкурс "Літературний вернісаж".

                                                 Книги – це ріки, що наповнюють моря

                                                                                         Ярослав Мудрий.


Сила книги безмежна.  Вона відкриває перед людьми великий світ. Протягом усього життя ми звертаємося до книжки, адже вона – мудрий порадник, який, не вміючи говорити, розповідає про незвичайні пригоди і подорожі, про чудеса, про навколишній світ.



1. Конкурс.  Установіть відповідність між автором та назвою твору.


2. Розгадати кросворд.

По вертикалі: 1. Поезія В. Сосюри. 

По горизонталі: 1. Сучасний виконавець народних дум. 

 2. Трискладова стопа з наголосом на першому складі. 

3. Ім'я одного з князів давньоруської пам'ятки «Слово про похід Ігорів».

4. Кого застерігає Маруся Чурай в одній зі своїх пісень? 

5. Брід, згаданий у народній пісні «Чи не той то хміль». 

6.Жанр твору В. Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».

7. Народний ватажок, уславлений у пісні «За Сибіром сонце сходить».

8. Прізвище автора твору «Шпага Славка Беркути».

                                                 

 3. Вікторина «Назви письменника»

  Назвіть  ім'я   та прізвище письменника, а також пригадайте  факти з його біографії.

 
4. Подивіться відно: Маловідомі факти про Лесю Українку.

                        https://www.youtube.com/watch?v=JgPp7X6_CZM

                                                     

5. Відеокалаж на вірш Л.Українки "Хотіла б я піснею стати".


                          https://www.youtube.com/watch?v=M-oINLUgSrg

                                                         

6. Вікторина

1. Назвіть двох Марусь, уславлених у нашій літературі та фольклорі .

2. Письменниця, дочка письменниці … 

 3. «Засуджений вірш» … 

4. «Вільні вірші» писали … 

5. Інтриги, махінації, обман, гроші, нечистий — усе це є у … 

6. Неволя  воля  боротьба  життя  смерть  воля  це шлях… 

7. Кінь, який учить людей… 

8. Люди порівнюються з добрими річковими духами у творі… 

                                   

                              До нової зустрічі!



                              01 червня ( 8-А )          02 червня ( 8-Б )

Тема: Мовознавчий турнір "Краще, ніж рідна,  мови не буває".


    1. Раунд. Поетична хвилинка.                                   

Наче з поля чи з лугівки,
У розповні літа
Чую голос перепілки
З чебреців чи жита.
То говорить поле хлібне,
Луг, трава щовкова…
Найдзвінкіше слово рідне,
Найрідніша мов.

                                                                                      РІДНА МОВА

                                                                     Разом із щастям і журбою
                                                                           Зеленим листом шелестить,
                                                                           У небі яснім над водою
                                                                           Нам рідна мова мерехтить.
                                                                           Це символ мудрості твоєї,
                                                                           Моя Вкраїно. Він горить!
                                                                           Тож мови рідної своєї
                                                                           Не відцураймось ні на мить!

2. Раунд. Продовж прислів'я.

  • Птицю пізнати по пір’ю, а людину по ......  .
  • Рідна мова – не полова: її за вітром не .....  .
  • Більше діла — менше ......  .
  • Будь господарем ......   ..........  .
  • Мовивши слово, треба бути .....     ....... .
  • Слово — не горобець, вилетить — не ....... .
  • Від красних слів язик ...   ....... .
  • Від солодких слів кислиці не  ....... .

3. Раунд. Сходинки слів









4. Раунд.  Відгадай метаграму.

5. Раунд. Розгадайте кросворд.











6. Раунд. Прочитай речення.











7. Раунд.  Інтелектуальна розминка "Спотиканка".

                     Бліц - опитування

1. Назва розділу науки про мову, що вивчає будову та значення словосполучень та речень ( ? )

2. Види словосполучень за способом вираження головного слова ( ? )

3. Назвіть граматичну основу речення ( ? )

4. Види речень за кількістю граматичних основ ( ? )

5. Види речень за складом граматичних основ ( ? )

6. Види речень за наявністю другорядних членів речення ( ? )

7. Назвіть типи порядку слів у реченні ( ? ) 

8. Види підмета за спосом вираження ( ? )

9. Види складеного присудка ( ? ) 

10. Другорядні члени речення - це..... ( ? )

11. Член речення , що відповідає на питання навіщо?....

12. Член речення, що відповідає на питання непрямих відмінків  ( ? ) .

8. Раунд . Лексична хвилинка «Говори правильно!»

Виправте помилки:

Музикальна школа; розкрити каталог; давайте заспіваємо; у якості музиканта; прийняти участь у концерті, вірно говорити, не дивлячись на популярність, хлопати під час виступу, у повній мірі, люба пісня, купити білети на концерт.

                                До нової зустрічі!



                                           31 травня (8 - А)       01 червня (8 - Б)

Тема: Віртуальна подорож до музею І. Франка

                            Мандруємо країною разом          

              Приємної подорожі та яскравих вражень!


Нагуєвичі ( історико - культурний заповідник ). Село Івана Франка.


                              tps://www.youtube.com/watch?v=9XV_SKKdW_I

Музеї  невмирущі!  У музеї ходять люди, які вірять, що саме тут відшукають невидиму золоту нитку, якою життя вишиває час.

Державний історико-культурний заповідник "Нагуєвичі" створений 10 березня 1994 року на батьківщині Івана Франка  з метою збереження меморіальних місць, пов’язаних з життям і творчістю великого українського письменника-мислителя Івана Франка.   


В структуру заповідника входять: садиба батьків письменника, музей І. Франка, скульптурна композиція "І. Франко і світова література", художньо-меморіальний комплекс "Стежка Івана Франка"










Заповідник «Нагуєвичі» знаходиться в прекрасному підгірському селі Нагуєвичі. Щороку це село відвідує понад 12 тисяч людей з усіх кінців України і з різних країн світу, що їдуть подивитися на місця, де побачив світ і робив свої перші кроки по землі великий українець Іван Франко — письменник, учений, мислитель, печать духу якого і нині відчувають на собі мільйони людей нашої нації.


Народився Іван Франко в присілку Слобода, що знаходиться на шляху з Нагуєвич до Дрогобича. Тепер тут меморіальний комплекс будівель, які відтворюють садибу Іванового батька — коваля Якова Франка. Через дорогу навпроти — ошатний музей Івана Франка та Будинок літератора. Трохи далі, за селом, є Стежка Івана Франка, яка створена з нагоди 125-річчя від дня народження письменника (1981 рік).


В садибі батьків письменника зібрані речі побуту, посуд, одяг часів Івана Франка. Зберігаються цінні реліквії родини Франків. В 1986 році навпроти Садиби батьків письменника побудовано і відкрито новий літературний музей. В музеї знаходяться понад три тисячі експонатів основного фонду.                                               

                            Музей - садиба Івана Франка у Нагуєвичах.


                       https://www.youtube.com/watch?v=p1lnopdM8O8

Популярним в Нагуєвичах та далеко за його межами є цілюще джерело “Ярина” – мальовничий куточок, де часто відпочивав та писав свої твори Іван Франко.

   
                               https://www.youtube.com/watch?v=OFlnwVLrLUs

Я сподіваюся, що у вас залишилися від нашої віртуальної подорожі  тільки яскраві враження , і ви отримали   багато цікавої інформації.

                                До нової зустрічі!



           

      30 травня (8- Б)    31 травня ( 8-А )

Тема: Інтелектуальна гра "Мова калинова".

Мета: Розширювати знання дітей про рідну мову, про її значення у житті кожного із нас. Вчити учнів висловлюватися українською мовою проникливо, дотепно, дохідливо, делікатно, ніжно, пестливо, лагідно, м’яко. Показати зв’язок рідної мови з піснею – животворним джерелом національної духовності.

Ми не завжди собі уявляємо те, яке багатство є у кожного з нас,  не постійно його помічаємо, не завжди цінуємо. Але без нього ми не можемо жити. Що це?

 Мова!!!

Українська мова - це безмежний океан. Вона мелодійна, як пісня солов'їна. Наша мова прекрасна і барвиста, наче дощова веселка. Не можна ходити по рідній землі, не пишаючись ,  виплеканою народом у віках рідною мовою.

  • Ну що б, здавалося, слово?

          Слова та голос – більш нічого...

          А серце б’ється, ожива,

          Як їх почує.

   
               https://www.youtube.com/watch?v=Co1qO2vjt3k&t=61s

Ми живемо в Україні, любимо її гарну співочу соловейкову мову, її прекрасних людей, її пишну природу. Часто можна почути, що мова наша – калинова.


Українська рідна мова

Мелодійна, СВІТАНКОВА!
Ти від серця йдеш до серця
І дзвениш, як те ДЖЕРЕЛЬЦЕ.
Щира, світла і казкова,

Ніжна-ніжна, ПЕЛЮСТКОВА.
Ти багата і барвиста,
І дзвінка, і ПРОМЕНИСТА.
І буденна, і святкова
Мова наша КАЛИНОВА.

      https://www.youtube.com/watch?v=iUvt3-gEskk

Розпочинаємо інтелектуальну гру  "Мова калинова".

                    КОНКУРС №1  «МОВНЕ АСОРТІ»

1. Скільки букв в українському алфавіті? 

 2. Назвіть останній відмінок української мови. 

3. Замініть фразеологізм викинути з голови одним словом-синонімом. 

 4. Скільки голосних в українській мові? 

 5. Поставте займенник «себе» в Н.в. 

 6. Яка частина мови не належить ні до самостійних, ні до службових частин?

  7. Скільки звуків у слові «кущ»? 

 8. Яка буква в українській мові не має відповідного звуку? 

 9. Рід іменника «сирота». 

 10. Головні члени речення. 

11. Поставте у кличний відмінок слово «юнак» .

 12. Яка частина мови вказує на предмет, але не називає його? 

 13. Чуже мовлення, передане дослівно. 

 14. Дослівно наведений уривок з якогось тексту. 

 15. Другорядний член речення, що відповідає на питання непрямих відмінків. 

 16. Назвіть знак, що позначає роздільну вимову. 

 17. Що вивчає розділ про мову «Морфологія»? 

 18. Розділ науки, який вивчає звуки. 

 19. Поставте дієслово «вигукувати» у наказовий спосіб. 

 20. Поставте іменник «мати» у М.в.

                    КОНКУРС № 2 «РЕДАКТОР»  

Завдання: відредагувати словосполучення.

  • Зробити слідуючим чином - 
  • Відмінити процедуру
  • Улетіти в теплі краї
  • Відкрити очі
  • Лєснічна площадка
  • Різка біль
  • Зустрічаємося по суботам
  • Потерпіти поразку
  • На протязі години - 
  • Я не маю мєлочі
  • Підняти важливе питання
  • Обсудити проблему
  • Повістка дня
  • Отримати освіту
    КОНКУРС № 3  « ЦІКАВИЙ НАГОЛОС»                                                                                  
Спина ,  каталог ,  випадок , течія , піцерія , сільськогосподарський , посередині , зручний , підлітковий , маркетинг .

    КОНКУРС №4   «І ЧУЖОГО НАВЧАЙТЕСЬ,

                                                                        Й СВОГО НЕ ЦУРАЙТЕСЬ…»

Завдання : Дібрати до запозичених слів українські відповідники.

     1.  Віраж - 
     2. Акцент -  
     3. Журнал -  
     4. Вояж - 
     5. Монстр - 
     6. Юрист  - 
     7. Егоїст - 
     8. Асорті
     9. Аплодисменти - 

 Наш конкурс  добігає кінця. Його  ми присвятили її величності українській мові, щоб ще раз підкреслити, що те, чим ми повсякденно користуємося, те, чим оформлюємо свої думки, у що вливаємо емоції, є справжнім дивом, великим і прекрасним.

Кожному учаснику  змагання  від мене у подарунок  «Абетка побажань».

 « Абетка  побажань»

А – активності  творчої.

Б – безхмарності  небесної.

В – віри  розсудливої.

Г  гумору  неміряного.

Г – ґречності  щоденної.











Комментариев нет:

Отправить комментарий

ОБЕРЕЖНО, КОРОНАВІРУС !