8 - А, Б українська мова 18.04.22.

                              

                     25 травня

Тема: Підсумковий урок.

Мета:  повторити, закріпити, узагальнити знання учнів з розділу «Синтаксис. Пунктуація», а саме: «Словосполучення й речення», «Просте двоскладне речення», «Односкладні й неповні речення», «Речення з однорідними членами», «Речення зі звертаннями, вставними словами», «Речення з відокремленими членами»; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення, пам’ять, увагу.

1. Подивіться відеоурок: Узагальнення за рік.


                          https://www.youtube.com/watch?v=CvtOfUwd7Z8

2. Бесіда.

1. Що вивчає синтаксис і з яких розділів він складається?

2. Схарактеризувати словосполучення (його будова і види за способом вираження головного слова).

3. Схарактеризувати речення (за метою висловлювання, порядок слів у реченні, логічний наголос, двоскладні й односкладні, прості й складні речення).

4. Чим виражається підмет у реченні?

5. Які типи присудка ви знаєте?

6. Які члени речення називаються другорядними?

7. Розповісти про означення (узгоджені й неузгоджені, а також прикладку як різновид означення).

8. Схарактеризувати прямі й непрямі додатки.

9. Які ви знаєте види обставин?

10. Назвати типи односкладних речень.

11. Які речення називаються повними, а які - неповними?

12. Розказати про ускладнені прості речення.

Ø   Прочитати текст. Чим він вам сподобався? Визначити тип і стиль мовлення. Довести своє твердження прикладами з тексту. Переказати текст, дотримуючись логіки й послідовності викладення думок. Доповнити його додатковою інформацією про велосипед як вид транспорту.


З ІСТОРІЇ ВЕЛОСИПЕДА

У Європі першим винахідником велосипеда був німецький лісник Дрез. У 1813 році він приробив до самоката руль. Наступним винахідником став робітник Дальзель. У результаті тривалих пошуків він винайшов педалі.

У 1865 році французи Міно та Лальман сконструювали перший металевий велосипед. Він був удвічі важчим за сучасний, але найбільшим його недоліком було те, що велосипед трусило на вибоїнах. Через це він отримав назву «кісткотрус». І коли ветеринар із Шотландії — Данлоп — здогадався прикріпити навколо колеса гумовий садовий шланг, їздити стало набагато зручніше.

Спочатку з велосипедистів сміялися. Був час, коли поліція намагалася заборонити велосипеди, уважаючи, що вони заважають дорожньому руху. Але нині цей легкий, маневрений, дешевий і екологічний вид транспорту набуває дедалі більшої популярності в усьому світі.

Перш ніж сісти за кермо велосипеда, необхідно ознайомитися з інструкцією про будову і роботу придбаного велосипеда. Особливо уважно прочитай розділи, що починаються словами: «Увага!» та «Обережно!». Разом з батьками чи іншими дорослими огляньте велосипед, перевірте кріплення деталей, роботу всіх вузлів, напомпуйте шини. Якщо все в порядку, можна випробовувати велосипед. Найкраще це зробити на рівній ділянці, на невеликих спусках і підйомах. Чи добре слухається кермо? Чи надійно працюють гальма? Тобі зручно? Якщо все гаразд, катайся на здоров’я! Але не забувай про правила:

Ø  не розганяйся, особливо на спусках, до такої швидкості, коли ти не встигаєш обертати педаль. Спускаючись, слід відхилитися назад і користуватися заднім і переднім гальмами;

Ø  небезпечно їздити на велосипеді вночі, у сутінках, в ожеледицю, в туман, дощ або сильний вітер;

Ø  важливу роль у безпеці руху відіграє колір одягу велосипедиста. Яскравий одяг допоможе водіям учасно помітити сигнали й маневри велосипедиста (В. Пономаренко, Т. Воронцова)

Ситуативне завдання

Ø   Уявити ситуацію: ваш клас готується до шкільного конкурсу «Чи важко дотримуватися правил дорожнього руху?» Необхідно підготуватися, виконуючи наступне завдання: скласти правила поведінки для пішоходів (варіант 1) і для водіїв (варіант 2). Під час формулювання правил використовувати прості неускладнені і прості ускладнені речення. У пригоді стануть подані слова і словосполучення:

Увічливість, байдужість пішоходів; недбалість, благородство водіїв; гідно поводитися, доброзичливо ставитися, грубо відповідати, привабливі автомобілі, стриманість громадян, нахабність користувачів, заздрісність більшості перехожих, колір машини, уважно спостерігати.

Ø   Скласти зв’язне висловлювання на тему «Для чого потрібні правила дорожнього руху?"



                                                         23 травня

Тема: Повторення й узагальнення вивченого з теми " Відокремлені члени речення".

Мета: узагальнити й систематизувати вивчене; вчити учнів знаходити відокремлені члени речення, обґрунтовуючи свій вибір, доводити власну точку зору; закріпити навички визначення членів речення, зокрема синтаксичного розбору речень з відокремленими членами.

1. Подивіться відеоурок: Узагальнення вивченого з теми "Відокремлені члени речення".


                           https://www.youtube.com/watch?v=gN_CcZB3rjw

1. Спишіть речення, розставляючи пропущені розділові знаки. Поясніть, чим ускладнено кожне речення.

1. Там на горі біла хата із бабиного літа. 2. Місяць закоханий у ніч чарівну сяє щасливий і світить. 3. Неподалік за верболозом біля мольберта стояв молодий довговолосий чоловік. 4. Трава росте під стопами у нас підступно-тихо викрадає простір і непомітно взеленивши час підносить вгору свої пера гострі… . 5. Світлою порошею курить Чумацький Шлях шлях твоїх пращурів… . 6. У сірих очах замість холоду й суворості з’явився вираз лагідності й тихої задуми.

2. Подивіться відео: Звуки природи. 


                              https://www.youtube.com/watch?v=slsyfvGvBrw

2. Прочитайте текст. Визначте його тип і стиль мовлення. Доберіть заголовок. Яку музику, на вашу думку, можна почути в лісі?

Попереду, за річкою, танули ліси, що тяглися звідси і вгору, понад Ворсклою, і вниз, до Дніпра.

Зав’юнився під ногами розсипчастий пісок берега. Річки, схованої в берегах, ще не видно було, але вона вже відчувалася по свіжості й прохолоді, якою потягло від неї. Ліс, наблизившись, перетворився із синього на зелений. Його соковиті хащі по той бік річки, прокидаючись, повнилися пташиним тисячоголосим гомоном, особливо солов’їними трелями. Зелений світ, умитий росами, лящав, висвистував, видзвонював, лунко переливався щедрою розмаїтістю акордів, ладів і тонів. Птаство, радіючи весні, творило музику краси дивовижної: солов’ї аж заходились, зозулі кували, торкаючи дзьобиками чарівні клавіші неба.

Схід усе ясніше розцвітався рожевим, світла більшало, невтомна пташина музика, напливаючи із зелених глибин, мовби привертала веснянку.

3. Виконайте завдання до тексту.

1. Знайдіть усі відокремлені члени речення. Поясніть їхню роль у тексті.

2. Укажіть два відокремлені означення, виражені дієприкметниковими зворотами. Поясніть умови відокремлення.

3. Укажіть дві відокремлені обставини, виражені одиничними прислівниками. Поясніть умови відокремлення.

4. Укажіть невідокремлене означення чи обставину, виражену відповідно дієприкметниковим чи дієприслівниковим зворотом.

5. Знайдіть відокремлений додаток. З'ясуйте, чим він виражений.

4.  Зробіть синтаксичний розбір речення з відокремленими членами.


   У лісі бродив туманпідзолочений сонячним промінням. 


5. ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОПЕРЕВІРКИ

1. Які члени речення називають відокремленими? Яка їхня роль у мовленні?

2. За яких умов відокремлюємо означення? Наведіть приклади.

3. Чим умови відокремлення прикладок подібні до умов відокремлення означень? А чим відмінні?

4. Яке значення мають відокремлені додатки? Якими словами їх приєднуємо?

5. За яких умов відокремлюємо обставини? Наведіть приклади.

6. Коли обставини не відокремлюємо? Наведіть приклади.

7.Порівняйте умови відокремлення обставин, виражених дієприслівниковими зворотами, і означень, виражених дієприкметниковими зворотами.

РОЗРІЗНЯЙМО!

Будіве́льний - пов’язаний із будівництвом, спорудженням чогось (будівельний майданчик, матеріал, досвід, технікум).

Будівни́й - те саме, що будівельний, здебільшого виступає як компонент складних слів (суднобудівний, домобудівний).

Будівничий - а) пов’язаний зі створенням чогось, творчий (будівника енергія, робота, творчість); б) будівник, архітектор.

      Домашнє завдання:

 . Опрацювати матеріал уроку;

. повторити правила параграф № 35, 36, 29. 42 );

. виконати вправу № 3, стор. 144.

            Відповіді надсилати за електронною адресою:    olgarybakova19575757@gmail.com  23.05.


                                                         18 травня

Тема: Повторення й узагальнення вивченого з теми  "Види односкладних речень".

Мета: узагальнити та систематизувати відомості про односкладні речення, їх групи та види; удосконалити вміння визначати тип односкладних речень, спосіб вираження в них головного члена, правильно використовувати у мовленні вивчені види односкладних речень.

 «Бліц - опитування»

Завдання: дайте відповіді на питання.

  • З чого складається граматична основа речення?
  • Які речення називаються двоскладними?
  • Яке речення називається односкладним?
  • Які види односкладних речень з головним членом у формі присудка ви знаєте?
  • Які види односкладних речень з головним членом у формі підмета ви знаєте?
  • Чи потрібен в односкладному реченні другий головний член?

1. Подивіться відеоуроки: Види односкладних речень.

    https://www.youtube.com/watch?v=qxn_UEP4oCQ

    https://www.youtube.com/watch?v=HhGcEOvESlk

    https://www.youtube.com/watch?v=WSb8FUMjudA





















Визначити вид односкладних речень.
1
А  Раніше, аніж наказувати, навчись коритися.
Б  Мені невесело було й на нашій славній Україні.
В  Ясени, ясени, бачу вас за селом край дороги.
Г  Дівчині дарують квіти з напіврозквітлими пуп'янками.
Д  Озеро в лісі, в озері  – ліс.

2.
А Пахне гіркотою осені.
Б Раніше в Україні на щодень пекли житній хліб.
В Старезний, густий, предковічний ліс на Волині.
Г Чесне діло роби сміло.  
Д Сади свій сад, плекай свої надії.

3.
А Місто робітників, славне, величне, молоде душею...
Б Любіть Україну, як сонце любіть...
В Брехнею далеко не заїдеш.
Г Для мене без тебе і життя нема.
Д Задзвонили в усі дзвони по всій Україні.



Потренуйся і перевір себе!!!


1. Типи односкладних речень.

    https://learningapps.org/view2054785

2. Вікторина. Односкладні речення.

    https://learningapps.org/view2981022

Домашнє завдання:

. Опрацювати матеріал уроку, виконати тести;

. повторити правила ( параграф № 18, 19, 20, 22, 23 )

. виконати домашнє завдання на стор. 87.

            Відповіді надсилати за електронною адресою:    olgarybakova19575757@gmail.com 18. 05.


                                             16 травня

Тема: Повторення. Словосполучення й речення.  Головні та другорядні члени речення. 

Мета: повторити, узагальнити й перевірити основні теоретичні відомості про словосполучення й речення, головні та другорядні члени речення; з'ясувати можливі недоліки в знаннях учнів з метою їх усунення.

1. Подивіться відеоурок: Словосполучення й речення.

    https://www.youtube.com/watch?v=Rl6CPvZtkc4

2. Подивіться відеоурок: Другорядні члени речення.

   https://www.youtube.com/watch?v=0lxXZZGjZIA

3. Робота з підручником ( параграф № 6, 7, 10, 11 ).














4. Записати речення, визначити головні та другорядні члени речення.

.Уранці місто починає оживати.

. Вулиці Львова романтичні. 

. Білі троянди урочисто стоять у білій вазі й чекають свого адресата.

. Я люблю квіти з жовтими пелюстками.

. Відпочивши, ти зможеш продовжити подорож.

. Жінка з дитиною притягують до себе погляд на картині К. Моне "Поле маків".


Пригадаймо....



















                       Потренуйся і перевір себе!!!

1. Виконай вправу словосполучення.

 https://learningapps.org/view1665718

https://learningapps.org/view2056350

2. Способи втраження підмета.

https://learningapps.org/view2656387

Домашнє завдання:

. Опрацювати матеріал уроку, повторити правила ( параграф № 6, 7, 10, 11 );

. виконати домашнє завдання на стор. 56, з граматичним завданням.


            Відповіді надсилати за електронною адресою:    olgarybakova19575757@gmail.com 16.05.



                                                   11 травня

Тема: Контрольна робота з теми "Відокремлені члени речення".

 1.  Установіть відповідність :

1

означення

а)

Не сумнівайся, ідучи з народом.

2

прикладка

б)

На ясні зорі і на тихі води спадають сутінки.

3

обставина

в)

Окрім початківців, на вечорі виступили знані поети.

4

додаток

г)

Озвучене піснями, бринить моє перо.

 

 

д)

На Ворсклі стоїть прославлена батьківщина Котляревського – Полтава.

2.     Ускладнене відокремленим означенням і відокремленою обставиною речення:

2. Ускладнене відокремленим означенням і відокремленою обставиною речення:

а) Кара-даг, оповитий у сизі тумани, улігся на сірі  піски. б) А за вікном сніги летять лапаті, і, не торкнувшись хліба і вина, сидить край столу в новорічній хаті старенька мати, сива і одна.

в) Окрилений щастям найвищим, по горах, як Довбуш, ходив я вночі.

г) Лягла утома на поля і води, ліси стоять, обшарпані й кошлаті.


3. Поширене означення не треба відокремлювати комами в реченні:

а) На землю зорану плугами спада рожево-жовтий цвіт.  б) Озвучене піснями бринить моє перо.

в) Гудуть з вітрами до світання дощем оплакані сади.

г) До колосків налитих туго летить моя прихилена душа.


4. Поширене означення треба відокремлювати комами в реченні :

а) На обрії біліють маревом повиті села.  б) Добру віщують погоду скупані в сонці хмарки.

в) Мій чорний день хитнувся і розтанув гарячим сонцем спалений згори.

г) Гаптованими українськими майстринями вишиванками захоплюється світ.


5. Непоширене означення обов`язково треба відокремлювати комами в реченні:

а) Мені малому палиця лісова служила за хорошого коня.

б) Наближається глибока зоряна ніч. 

в) Стомлена нива журиться після жнив.   г) Весніє день ясний погожий!


6. Правильно поставлено розділові знаки в реченні :

а) У чужині одинокий, безсилий, доживаю я старечі дні.

б) У чужині одинокий,безсилий доживаю я старечі дні.

в) У чужині, одинокий, безсилий  доживаю я старечі дні.

г) У чужині, одинокий, безсилий, доживаю я старечі дні.


7. Відокремленою прикладкою не ускладнено речення:

а) Є найзначущіша дума на світі – дума про хліб.  б) Стоять велично мінарети – розбиті келихи богів.

в) Я палко мрію до самого рання, щоб Бог зіслав мені найбільший дар – гарячу смерть – не зимне умирання.   г) А цей  русявенький хлопчина – моя по батькові рідня.


8. Одиничний дієприслівник не треба відокремлювати комами в реченні :

а) Біля багаття обнявшись сиділи друзі.            б) Гай лежав розпластавшись.

в) Не змокнувши риби не впіймаєш.                  г) Іван не вгаваючи розповідав про побачене.


9. Обставину не треба відокремлювати комами в реченні:

а) Так вони співали йдучи через дикі пустині.

б) Щоб досягнути успіху треба працювати не покладаючи рук.

в) Важко кидати землю не залишивши на ній доброго сліду.

г) Лист кленовий сяйнувши багряно-синіми прожилками упав на землю.


10. Правильно розставлені розділові знаки в реченні:

а) А як співали ми рідні, наче браття, натруджені за день, зібравшись при вогні!

б) Я як співали ми, рідні наче браття, натруджені за день, зібравшись при вогні!

в) Я як співали ми, рідні, наче браття, натруджені за день, зібравшись при вогні!

г) Я як співали ми, рідні наче браття, натруджені за день  зібравшись при вогні!


11. Потребує редагування речення:

а) Мандруючи країною, друзі вивчали традиції народу.

б) Добре знаючи рідне місто, я не перестаю ним захоплюватися.

в) Пишучи твір, завжди обмірковуй хід своїх думок.

г) Згадуючи море, у моїй уяві постають літні вечори.


12.  Потребує редагування речення:

а) Враховуючи досвід, кожен із нас більше не помилятиметься.

б) Книжка справила сильне враження, відтворюючи минулі події.

в) Гостро відчуваючи  чужий біль, людина здатна на милосердя.

г) Його охопила радість, милуючись мальовничими краєвидами.



13. Запишіть речення, поставте правильно розділові знаки в них.

1) Старий бузько тільки журно курликає над нашою хатою над селом чи над містом над полем чи над лісом.
2) На ранкових пляжах купиннями зачорніли викинуті прибоєм морські водорості.
3) Тут все моє сережка вільхи між косами важких дощів і місяць юний.
4) Тобі країно моя і перший мій подих  і подих останній тобі.
5) Не можна кажуть людині помолодшати а подобрішати завжди можна.
6) Поріділий від непродуманої вирубки ліс зустрів нас непривітно.
7) Чи ж на те козацтво гинуло в неволі побивалось тяжко  шукаючи волі?
8) На вершечках сосен жовтих як ананаси лежали чорні крони мов волохаті папахи.

14. Зробіть повний синтаксичний розбір речення.

    На дні моря крім великих каменів та піску нічого не було видно.



                  Відповіді надсилати за електронною адресою:    olgarybakova19575757@gmail.com 11.05.



                                                   09 травня 

Тема: Синтаксис простого речення (повторення).

Мета: повторити найважливіші теоретичні відомості  з синтаксису й пунктуації.

1. Подивіться відеоуроки: Синтаксис простого речення. 

    https://www.youtube.com/watch?v=sP5w_xOoX0Y

    https://www.youtube.com/watch?v=xJyHCS8JbXg

2. Синтаксичний розбір простого речення

1. Речення.

2. Визначити граматичну основу.

3. Визначити вид речення за метою висловлювання (розповідне, питальне, спонукальне), за інтонацією (окличне, неокличне), за наявністю головних членів речення (двоскладне, односкладне, вид односкладного), за наявністю другорядних членів (поширене, непоширене).

4. Визначити, ускладнене речення чи ні. Якщо ускладнене, то чим (звертання, однорідні члени, вставні слова чи речення, відокремлені, уточнюючі члени речення; звороти — дієприслівниковий, дієприкметниковий, порівняльний та ін.).

5. Визначити порядок слів, логічний наголос.

6. Пояснити розділові знаки.

7. Підкреслити другорядні члени речення, визначити, чим виражені усі члени речення.

Зразок  розбору

Речення розповідне, неокличне, двоскладне, повне, поширене; ускладнене уточнюючими членами речення (обставинами міри й ступеня), дієприслівниковим зворотом; зі зворотним порядком слів ( розметнувся Дніпро).

3. Виконайте вправу № 3, стор. 173  - 174 з граматичним завданням.

  Домашнє завдання: 

. Опрацювіати матеріал уроку;

.виконати вправу № 7 (тести ), стор. 175 - 176.

                           Відповіді надсилати за електронною адресою:    olgarybakova19575757@gmail.com  09.05.


                                                 04 травня 

Тема: Контрольний твір - роздум.  

1. Подивіться відеоуроки: Як написати твір - роздум на морально - етичну тему.

     https://www.youtube.com/watch?v=l3P_VjpJP28

    https://www.youtube.com/watch?v=GRmEgvqVgz8

2. Подивіться відео: Пишемо твір - роздум.

   https://www.youtube.com/watch?v=R9m0tx9QTkI

      Роздум - це зв'язний текст, що характеризує логічно послідовний ряд думок, міркувань, висновків на певну тему. Характерною ознакою тексту - роздуму  є перебування речень у відношеннях причини й наслідку ( обгрунтування, пояснення думки, висловленої в іншому реченні).












     Домашнє завдання:

. Написати твір - роздум ( орієнтовні теми:) 

. " Сучасна молодь. Яка вона?"

.  "Чого не можна купити за гроші "

.  "Чому потрібно берегти природу".


                       Відповіді надсилати за електронною адресою:    olgarybakova19575757@gmail.com до 09.05.



                                                     02 травня

Тема:  Ускладнене просте речення.  Систематизація й узагальнення знань. Розбір ускладненого речення.

Мета уроку:    повторити, узагальнити,  систематизуват знання учнів про просте речення;  формувати вміння розрізняти   прості речення, правильно їх  інтонувати,  розставляти розділові знаки ;  удосконалювати вміння учнів робити синтаксичний розбір простих речень.

Пригадаймо!

    -за метою висловлювання просте речення буває…

( розповідне, питальне, спонукальне).

-За наявністю головних членів…( односкладні, двоскладні).

-За емоційним забарвленням…(окличне, неокличне).

-За наявністю другорядних членів…( поширене, непоширене)

-За висловленням думки …(повне, неповне).

-За наявністю ускладнювальних компонентів…
 ( ускладнене, неускладнене). 
           
-Просте речення може  ускладнюватися…
( однорідними членами речення, звертанням, вставним
  елементом, відокремленим членом).

1. Установити відповідність : визначити, чим ускладнене просте речення.   Поставити  розділові знаки

         1. Жовтіють повсюди кульбаби, перші весняні квіти  
         наших полів.   
         2. Десь далеко, із-за темного  соснового лісу, 
         обізвався грім.
         3. Луги, струшуючи срібну росу, розляглися співами
         своїх соловейків.
         4. Село, оповите тишею, дихало пахощами квітучих садків.
      
         А- відокремлене означення
         Б- відокремлена обставина
         В- відокремлена приклад     
         Г- відокремлений уточнювальний член речення

2. Інтерактивна вправа:

Утворити варіанти поданого речення:
              Такої пізньої весни ще не було

  1.  ускладнити речення однорідними членами речення.
  2.  ускладнити речення вставним словом. 
  3.  ускладнити речення відокремленим означенням.

3. Творче конструювання:
  З кожної пари наведених простих речень утворити
      речення з відокремленими членами:

 1. Холодний вітер проймав наскрізь. Він був різкий і
    поривчастий.
 2. Яблуня вкрилася білим пахучим цвітом. Вона звеселяла
    весняний садок.
 3. Довкола села простягся вічнозелений сосновий ліс.
     Він є джерелом багатства і краси.
 4. Святим для мене є матусин рушник. Рушник заквітчаний зеленим  барвінком і     червоною калиною.

4. Опрацювати матеріал підручника стор. 169 ( зразок розбору простого речення з відокремленими другорядними членами, записати зразок письмового розбору ).

Домашнє завдання:

. Опрацювати матеріал уроку і виконати завдання;

. вивчити синтаксичний розбір простого речення з відокремленими  другорядними членами ( параграф № 48, стор. 169);

 . виконати вправу  з граматичним завданням  на стор. 172, ( Цікаво. словесною грою....).

                           Відповіді надсилати за електронною адресою:    olgarybakova19575757@gmail.com  до 04.05.


 

                                                27 квітня 

Тема: Уточнювальні члени речення.

Мета: поглибити знання восьмикласників про відокремлені члени речення, ознайомити з уточнювальними членами речення, їх основними способами морфологічного вираження, видами та значенням.

1. Подивіться відеоуроки: Відокремлені уточнювальні члени. Розділові знаки.

https://www.youtube.com/watch?v=ojN52nDBhLo

https://www.youtube.com/watch?v=pIQorGuapQs

























































2. Опрацювати теоретичний матеріал підручника( стор. 163, параграф № 46 )

3. Перепишіть речення, розставте розділові знаки.

. Отам за скиртами повз верби  я знаю стежку у село.

.Десь там  на іскристій рівнині  не спить у заметах село.

.Як хороше жити в селі  серед лугів  на широкім просторі....

.За дальнім краєм  у синім полі  там дужий вітер згина тополі .

.Плюскочуться білі качки в басейні  під тінню каштана.

.А там  над озерцем, простеньке небо з ситцю  неговіркий спориш  полин та осока.

.А десь  за пагорбом високим  в яру дрімає Дід Мороз.

.А тут  в кімнаті чистій  затишно і тепло  неначе у каюті корабля. 

Домашнє завдання:

. Опрацювати матеріал уроку;

. вивчити правила ( параграф № 46, стор. 163 );

. виконати вправу № 3, стор. 164 з граматичним завданням.

                          Відповіді надсилати за електронною адресою:    olgarybakova19575757@gmail.com  до 30.04.


                                                 25 квітня

Тема: Відокремлення додатків.

Мета:  поглибити знання учнів про відокремлені члени речення, ознайомити з відокремленими додатками, їх місцем у реченні; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити в тексті відокремлені додатки, аналізувати їх, правильно інтонувати речення з відокремленими додатками, розставляти відповідні розділові знаки;  

1. Подивіться відеоурок:  Відокремлені додатки. 

    https://www.youtube.com/watch?v=3v3ddaIBtlg































































Домашнє завдання:

. Вивчити правила ( параграф № 45, стор. 159 );

. виконати вправу № 3, стор. 160.

    

                             Відповіді надсилати за електронною адресою:    olgarybakova19575757@gmail.com  25.04.


                                             20 квітня

Тема: Відокремлення обставин ( поглиблення знань ).

Мета: закріпити знання учнів про дієприслівникові звороти та розділові знаки при них; поглибити знання учнів про відокремлені обставини, удосконалювати вміння правильно ставити розділові знаки при відокремлених обставинах, знаходити і виправляти пунктуаційні помилки на вивчені правила.

1. Подивіться відеоурок:  Відокремлені обставини.

    https://www.youtube.com/watch?v=QCGY1Rp3x1M
























































2 Перепишіть речення та розставте розділові знаки:

1. Хочеться щоб нищачи старе одразу люди і нове ростили.

2. У цих міжгір'ях особливо вночі дуже легко було заблудитись.

3. Незважаючи на таку рань було зовсім тепло.

4. Чірка наперекір світові й людям якийсь веселий радісний.

5. Блакитний час прикинувшись водою тече в піщаних чистих берегах.

Домашнє завдання:

. Вивчити правила параграф № 42 - 43;

. виконати вправу № 5, стор. 155.

                            Відповіді надсилати за електронною адресою:    olgarybakova19575757@gmail.com до 22.04.


                                                    18 квітня

Тема: Відокремлення обставин.                                                                                         
 1. Подивіться відеоурок: Відокремлення обставин.                                                         
             https://www.youtube.com/watch?v=Qec0Qcw_ezw                                     https://www.youtube.com/watch?v=_ibXNJg09Lk  
                         











3. Опрацювати теоретичний матеріа підручника ( параграф № 42, стор. 149 ).                     

 Записати речення, розставляючи пропущені розділові знаки. Відокремлені обставини підкреслити. 

Аж гульк — з Дніпра повиринали малії діти сміючись. Защебетав жайворонок угору летючи; закувала зозуленька на дубі сидячи. Закрякали чорні круки виймаючи очі. Замовк кобзар сумуючи: щось руки не грають. Та й заплакав сіромаха на кий похилившись. Подивись тепер на матір, на всю Вкраїну, що колишучи співала про свою недолю, що співаючи ридала, виглядала долю.

Домашнє завдання:

Вивчити правила (параграф № 42, стор. 149 );

. виконати вправу № 3, стор. 150.

Відповіді надсилати за електронною адресою:    olgarybakova19575757@gmail.com   18.04.                                                           


13 квітня 
Тема: Докладний переказ тексту художнього стилю з творчим завданням.
  
Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про
особливості художнього стилю мовлення, удоскона­лювати вміння й навички усно докладно переказу­вати прослуханий або прочитаний текст художнього стилю мовлення за самостійно складеним планом; розвивати комунікативно-мовленнєві вміння, мис­лення, пам’ять;                                                                          

1. Робота з підручником ( стор. 148, параграф № 41.)  Як готувати докладний переказ тексту з творчим завданням.                                                                  
    2. Прочитайте текст № 1 на стор. 147 і виконайте завдання ( усно).                      
Домашнє завдання:                                                                                                 
Опрацювати теоретичний матеріал підручника на стор. 148;                    
. підготувати докладний переказ тексту на стор. 147, № 1.                             



11 квітня                
                    
Тема: Відокремлення прикладок                                                                                      
Мета: дати учням поняття про відокремлені прикладки та правила вживання розділових знаків при відокремлених прикладках, пояснити правильну побудову речень із відокремленими прикладками.                                                                            
 1. Подивіться відеоурок: Відокремлення прикладок                                                      https://www.youtube.com/watch?v=G5nwyICkLhw                                                    
2. Опрацюйте теоретичний матеріал підручника стор. 139, параграф № 39.            


                                     



3. Запишіть речення з прикладами відокремлення прикладок ( з таблиці ).                

Домашнє завдання:                                                                                                     

Вивчити правила на стор. 139, параграф № 39;                                                          
виконати домашнє завдання на стор. 142 ( В Україні є безліч пам'яток минулих епох....)                                                                                                    



4 квітня 
Тема : Розвиток мовлення. Переказ твору з елементами опису пам'яток культури та історії .                                                                                                                                                                                                    1. Подивіться відеоурок та напишіть переказ твору з елементами опису пам'яток культури та історії.                                                                                            
 https://www.youtube.com/watch?v=Cam3DBedk4U 




30 березня

Тема: Усний  твір - опис пам'яток історії  та культури на основі  особистих спостережень і вражень у художньому стилі.                                                          Мета: ознайомити учнів з особливостями опису пам’яток історії та культури; формувати в учнів комунікативну компетентність на основі текстологічних знань, зокрема вміння описувати пам’ятки культури;

1. Розгляньте картину Михайла Козика «Дерев'яна церква в Дрогобичі». Які ваші враження від зображеного? Які асоціації виникають у вас при слові «церква»?

ІІ. Прочитайте текст про церкву Св. Юра в Дрогобичі. Чому цю споруду можна назвати пам'яткою культури? Зіставте словесний опис церкви та її зображення на полотні художника.

ДЕРЕВ’ЯНА ЦЕРКВА

Дерев’яна церква Св. Юра в Дрогобичі (Львівщина) - унікальна пам’ятка дерев’яної архітектури України XVII століття. Будівлю зроблено без жодного цвяха. Вона складається з трьох зрубів* (тризрубна). Стіни зрубів нахилені до середини. Центральний зруб квадратний. Зі сходу та заходу розміщені майже однакові за розміром гранчасті п’ятистінні зруби.

Зруб - 1. Спосіб зведення споруд із колод чи брусів, що їх укладають горизонтальними рядами, а в кутах і місцях перетинання з’єднують врубками. 2. Будь- яка споруда, побудована таким способом.

М. Козик. Дерев’яна церква в Дрогобичі

Церква увінчана трьома бароковими банями на восьмибічних підбанниках. Навколо споруди влаштована крита галерея у вигляді аркади, схожа галерея влаштована і навколо другого ярусу.

Будучи п’ятиверхою церквою, вона, по суті, трибанна, бо бічні прибудови її дуже незначні за розмірами, хоч вони й надають храмові мальовничої привабливості.

Усередині дрогобицька церква вся розмальована фарбами просто по дерев’яних стінах. Давніми розписами на релігійні теми та орнаментами рослинного характеру вкритий кожен сантиметр храму. Іконостас різьблений, позолочений (Із журналу).

2. КОЗИК Михайло Якимович (1879—1947) - український живописець. Народився в селі Семенівка на Чернігівщині. Навчався в Київському художньому училищі, Московському училищі живопису, скульптури та архітектури. Викладав у Київському та Харківському художніх інститутах.


І.
 Розгляньте уважно ще раз картину М. Козика «Дерев'яна церква в Дрогобичі». Дайте відповіді на запитаннями.

1. Чи подобається вам картина «Дерев’яна церква в Дрогобичі»?

2. Які почуття викликає у вас картина?

3. Що зображено на полотні?

4. Що можна сказати про кольорову гаму?

5. Якими художник зобразив небо, дерева, траву?

6. Якого кольору, яких відтінків споруда?

7. На яких деталях художник зосереджує основну увагу?

8. Зі скількох зрубів складається церква?

9. Якими є галереї храму?

10. Що можна сказати про стіни та бані церкви?

11. Чи надає привабливості споруді бічний прируб з куполом?

12. Скільки ярусів має споруда?

13. Чи зумів художник показати неповторність, красу і велич дрогобицької церкви?

14. Які три прикметники ви використаєте, щоб описати дрогобицьку церкву та висловити своє враження від зображеного?

3. Складіть твір-опис церкви за картиною М. Козика «Дерев’яна церква в Дрогобичі» в публіцистичному стилі (усно). Намагайтеся описувати споруду так, щоб людина, яка її не бачила, змогла уявити й подумки побачити те, що бачимо ми. У кінцевій частині передайте ваші враження від побаченого. Скористайтеся матеріалом, поданим нижче та отриманим вами під час виконання попередніх завдань.

4. Слова і словосполучення, які можна використати в описі за картиною

• Дивовижний, розкішний, пишний, прекрасний, чудовий, чарівний, незрівнянний, грандіозний, унікальний, величний, тихий, старовинний, таємничий;

• художник, автор, живописець;

• картина, робота, твір, полотно;

• колорит, контраст, відтінки;

• написати картину, створити твір;

• майстерність, талант художника

Домашнє завдання:

Підготувати усний твір - опис за картиною М. Козика "Дерев'яна церква"та відправити на вайбер.





Комментариев нет:

Отправить комментарий

ОБЕРЕЖНО, КОРОНАВІРУС !